Amundsen MIB 1 omruilen voor MIB 2

Tilbo

Nieuw lid
Hallo allemaal,

De volgende vraag. Wij beschikken, naast een Rapid 1.2 TSI uit januari 2017, sinds kort ook over een Octavia 1.6 TDI Greenline uit 2014. De Rapid heeft een Amundsen, typenummer van de multimediaunit 5q0035864B, hardware H30. Naar ik begrijp is dit een Amundsen MIB2. De Octavia heeft een multi media unit, typenummer 5e0035864A, hardware 040. Volgens mij een Amundsen MIB1.

Omdat de MIB 2 wel over Apple Carplay mogelijkheden beschikt en sneller is, wil ik de navigatiesystemen laten omwisselen. Dus MIB2 naar Octavia, MIB1 naar de Rapid. Het gaat dan zowel om de unit met scherm in het dashboard (vanwege het grotere scherm van de MIB2) als het de unit in het dashboardkastje.

Weet iemand of een dealer dit kan doen (ik vermoed dat ik het zelf niet kan doen vanwege component protectie) en of de kabel tussen dashboard en unit in het dashboardkastje voor de MIB1 en MIB 2 gelijk is?
 

Cordoba

Forumguru
Ik denk dat sowieso de vorm/afmeting in het dashboard niet compatible zijn, vervolgens is de vraag of de aansluitingen voor MIB1 en MIB2 uitwisselbaar zijn. Dus buiten de Componentenschütz, zijn er meer punten waar je tegen lastige problemen aan kunt lopen.
 

Tilbo

Nieuw lid
De vorm en afmetingen in het dashboard lijken mij (en met de liniaal nagemeten) gelijk. Kan me niet voorstellen dat er verschillende formaten bestaan. Dus ik ben benieuwd naar andere meningen/ervaringen.
 

ertromp

Forumguru
Is om te ruilen en inderdaad er zit component protectie op die door de dealer te coderen is.
Dit gaat niet lukken met VCDS of VCP
 

spikehome

Forumguru
Wat ik al zei die bm parts kunnen coderingen doen die de dealer niet eens zo 123 kunnen.
Sterker nog ze sturen mij er zelfs heen:)
 
Bovenaan Onderaan