Met welke kleur van xenon rij jij rond?

Joske

Forumguru
Omwille van een ander topic even een nieuw topic geopend..

Welke kleur van xenon uitgedrukt in kelvin zit er op jouw bolide?
Aftermarket of origineel?

Indien mogelijk, (liefst) een foto er bij van het lichtbeeld uiteraard!
 

Noord26

Forumguru
Op een foto kun je het niet zien @Joske. Een toetsel staat zo ingesteld dat het dagkleur (iets van 5700K) gemiddeld laat zien over de gehele foto.

Ikzelf rijdt met Osram Xenarc Nightbreaker Unlimited. Geloof 4150K. Heb in het verleden met 5000K, 6000K en standaard (4300K) gereden. Vind deze 4150K het fijnste. Vooral het verschil bij slechter weer (regen/mist oid) is enorm tov 5000K en hoger. Waarschijnlijk door de iets gele tint waardoor contrast hoog blijft.

De Xenon is origineel af-fabriek. Heb alleen de lampen gewisseld. Er zit standaard overigens ook Osram in je Skoda. ;)

Heb in het verleden de beste ervaringen gehad met Osram SVS (Silverstar). Die ik nu heb zijn de opvolgers daarvan. Heb ook Osram CBI's (Cool Blue Intense). Afrader tov de SVS. Die CBI's zijn ergens tussen 5000 en 5500K. Leuk voor het aangezicht: kijk mij eens met Xenon. Maar in de praktijk minder licht van de juiste kleur waar je het wilt hebben.
 
Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
ok @Noord26 :)

ik vond namelijk dit geinige overzichtje (getrukeerd dan wsl?)

bulbcolor1


colors2
 

Kippie-style

Forumguru
Ik heb momenteel 8000k en 3000k (Geel).
Heb vorige auto gereden met 10000K 6000K 8000K 4300K.
Meeste licht gaf 6000k.
Mooiste licht 10000k luxe uitstraling.
En geel geeft.ook goed zicht en ziet er stylisch uit.
Lichtbeeld fotos zal ik moeten zoeken maar das gebruiker eigen wat die fijn vind.
Philips ultinon geven het meeste licht maar kosten ook 98,- per stuk
 

Joske

Forumguru
Die Philips Ultinon zijn idd bijzonder knappe lampjes! :thumbsup:
Veel namaak in omloop ook zie ik hier.

fakeg.jpg
 

Kippie-style

Forumguru
Is ook heel.erg duur dat wel hahahah.
De ebay lampen zijn cheap en je kan nog eens van kleur veranderen als.je wil.zonder dat veel kost. Nadeel heel de schuur heb ik volliggen met lampen.
@Corné ik heb nog lampen d2s/r liggen als je wil.kijken dacht nog 8000k 10000k en miss 6000k
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Noord26

Forumguru
@Kippie-style:

Kijk naar hoeveel lumen de lampen geven. De Osram Silverstar (en dus de opvolger Nightbreaker Extreme) zijn de enige lampen die daadwerkelijk 3500lumen geven. En geven dus meer licht als elke Philips, want die doen 3200 lumen.

Als je overigens afwijkt van de bekende merken zit er ook groot verschil tussen de opgegeven kleur en de daadwerkelijke kleur. Je wordt er mee dood gegooid met plaatjes en flimpjes op internet.

@Joske: en daar moet je dus voor op passen. Foto's van koplampen. Dat is niet de kleur die daadwerkelijk op de weg komt. En het is met lenzen maar net onder welke hoek de foto gemaakt is, welke lichtkleur het lijkt. Het kan zo maar zijn dat je als voorbeeld mijn lampen zo zou fotograveren en de combinatie van de lens in de koplamp en de hoogte het 6000K laat lijken.

Ik moet zeggen dat ik ook onder de indruk was van de Mercedes-E waarmee die momenteel afgeleverd wordt. Ik denk dat het Osram CBI van het laatste type is? Net iets witter als OEM, zeer prettig licht.
 

Joske

Forumguru
Idd niet evident..

trouwens @Noord26 : die van jou zijn ook geen goedkope lampen hoor, bijna evenveel dan de Philips..

En dat is dan weer het pokkenadeel van Ebay.. hoe weet je of het echte genuine producten zijn of gewoon chinese namaakmeuk.
 

Kippie-style

Forumguru
De kleur kan ook afwijken doir de onterne projectors welke je heb.
De autostyle cheap shit zijn geen topper projectors.
De mijne zijn van retrofitlab en die geven echt een bak licht.
 

Noord26

Forumguru
@Joske: ik bestel via Ebay in Duitsland firma Lichtex.

Maar jij hebt ze niet nodig, want je krijgt splinternieuwe straks in je auto.
 

Joske

Forumguru
Is waar, vraag me gewoon af wat voor een licht ze zullen geven.. :pieker:

wit of blauw of iets daar tussenin? :D

zag gisterenavond zo een bimmer met echt prachtige blauwachtige xenons (zonder sjonny te zijn btw) echt stijlvol. Ik vermoed OEM maar dat weet ik niet.

zal voor mij een allereerste xenonervaring worden, ben er benieuwd naar! ;)
 

Noord26

Forumguru
Als je blauwe xenons ziet, ga dan maar aan de kant. Dan ziet degene achter het stuur niet zoveel van de weg.

Wat voor licht ze geven? De juiste. Maak je niet druk. Zitten waarschijnlijk Osram 66140 lampjes in. Zeer goed spul. Wil je iets witter (wat ik af raad) is de 66144CBI de meest logische keuze.

Het is in NL toegestaan om als dimlichten alleen wit of geel licht te voeren. Vooral de wit getinte Xenon af-fabriek (iets van 5000K) lijkt in de koplamp zelf er helblauw uit te zien. Maar geeft toch nog prettig licht op de weg. Alleen minder fijn tijdens regen doordat contrast wat weg valt.
 
Laatst bewerkt:

Frank

Forumguru
Blauwe xeon schreeuwt "aftermarket" en "style over zicht" en "verblindbrol". Er is een reden waarom originele xeons eerder geel/wit dan blauw zijn...
 

Joske

Forumguru
we zullen het afwachten ;)

maar dat wachten é....... :nailbiting:
pas binnen 8 dagen kan ik mijn dealer terug lastigvallen over levertermijn auto :D
 

CDK

Forumguru
Zit ook over de Osram Xenarc Nightbrakers Unlimited te denken, die schijnen het meeste licht te geven.....
 
Bovenaan Onderaan