Die van mij stond op die rottige Turanza's, die hebben ze bij aflevering keurig omgewisseld met Conti's Sportcontact 2 die onder een andere O2 zaten. Liever Michelins, maar die zitten af-fabriek niet op 16"-velgen.
De Sportcontact 2 maakt ERG veel geluid, maar oh oh, wat een weglegging! De beste band die ik qua wegligging tnt. heb gereden.
Dat wordt (interessant artikel) in de Autoweek van deze week ook bevestigd trouwens (waar ze de Sportcontact 3 testten)
De Touranza's komen anders goed uit de test van de ADAC (besonders emphelenswert) :
http://www.adac.de/Tests/Reifentest...ab.asp?ComponentID=174024&SourcePageID=174023
Wat bevalt jou er niet aan?
Niet mee eens. Ik had ook Turanza's op mijn afgeleverde auto, maar wat een drama was dat zeg. Keiharde banden, enorm veel herrie in de auto. Het is bij mij zelfs zover gekomen dat er iemand van bridgestone is mee wezen rijden en eigenlijk tot dezelfde conclusie kwam. Bovendien is de aangehouden bandenspanning door Skoda structureel verkeerd. Althans bij brdigestone. Als je veel snelweg rijdt moet je die op 2,5 bar houden en niet op de aangegeven 2,1 of 2,2 bar.Dat heb ik ook al eens aan higgy gevraagd, maar toen kreeg ik het advies om deze hele site maar eens door te ploegen op klachten over Turanza's - vervolgens kwam ik die alleen op zijn naam tegen...
Ik concludeer dat hier sprake is van een tamelijk onberedeneerde (persoonlijke?) aversie die ik vooralsnog niet kan delen.
Niet mee eens. Ik had ook Turanza's op mijn afgeleverde auto, maar wat een drama was dat zeg. Keiharde banden, enorm veel herrie in de auto. Het is bij mij zelfs zover gekomen dat er iemand van bridgestone is mee wezen rijden en eigenlijk tot dezelfde conclusie kwam. Bovendien is de aangehouden bandenspanning door Skoda structureel verkeerd. Althans bij brdigestone. Als je veel snelweg rijdt moet je die op 2,5 bar houden en niet op de aangegeven 2,1 of 2,2 bar.
Niet mee eens. Ik had ook Turanza's op mijn afgeleverde auto, maar wat een drama was dat zeg. Keiharde banden, enorm veel herrie in de auto. Het is bij mij zelfs zover gekomen dat er iemand van bridgestone is mee wezen rijden en eigenlijk tot dezelfde conclusie kwam. Bovendien is de aangehouden bandenspanning door Skoda structureel verkeerd. Althans bij brdigestone. Als je veel snelweg rijdt moet je die op 2,5 bar houden en niet op de aangegeven 2,1 of 2,2 bar.
En wat hoor je van die collega over de Bridgestones? Daar zul je toch wel naar gevraagd hebben als je de Dunlops zo waardeloos vindt?
Ben wel benieuwd, eigenlijk, want ik vind die Turanza's echt niet verkeerd.
De Octavia EAB van m'n collega, die anderhalve week geleden afgeleverd is, staat op Continental Sportcontact 2.