Met pijn in mijn hart...

Stylist

Senior Member
3 weken geleden werden alle leaseauto's van mijn werkgever ingenomen. 20 stuks waaronder mijn Octavia.
Werkgever is sinds dinsdag (gelukkig) failliet, zodat de curator nu achter ons achterstallige salaris aan kan.
Maar goed, ik rijd nu in een geleende Ford Focus van 11 jaar oud en dat doet echt heel veel pijn. Wat is zo'n Skoda met al z'n extra's toch een luxe. Geen DSG meer, geen kick bij het gasgeven, geen goed licht meer 's nachts, zelf je ruitenwissers bedienen etc. Wat raak je daar toch snel aan gewend.

Ondertussen maar begonnen met een eigen zaak en proefgereden in een Peugeootje 206 SW Quicksilver van eind 2003. Ach, altijd al een leuk bakkie gevonden, dus niet zo erg. Maar toch....als ik het straks weer kan betalen dan komt er toch weer een Skoda. Maar dan eentje die ik zelf verdiend heb.

Tot die tijd ben ik hier wat minder :(
 

peperskoda

Forumguru
Zelfs met een Peugeot mag je nog wel hier vertoeven hoor! Een vroege O2 is ook niet zo duur, zou dat tot je mogelijkheden behoren?
 

hemi24

Forumguru
Veel sterkte en succes met het eigen bedrijf!

Bij een 206 van die leeftijd even oppassen voor de bedieningsunit aan het stuur (COM2000): als de stengels kuren beginnen te vertonen, ben je ca. 600 euro verder van huis...
 

MarcoO2

Forumguru
Da's minder... hopelijk komt er zowel qua werk als qua vervoer snel weer iets moois op je pad. Heel veel succes met je eigen zaak in ieder geval! Wat ga je nu doen eigenlijk?
 

octaaf11

Actief lid
Die com2000 is geen 600 euro hoor.
Voor onze octavia reden we een Citroen C5 waarvan de com2000 problemen ging geven. Kosten inclusief laten vervangen een 260 euro.
Op het C5 forum staat ook een uitgebreide instructie hoe je ook kan proberen deze zelf schoon te maken. Moet je wel handig zijn en lef hebben.
Er zijn verschillende com2000den. Je kunt ze niet zomaar even uitwisselen. Uit de PSA groep heeft elk model een eigen type com2000.
Ook peugeot heeft meen ik een goed forum waar je specifieke aanschaf tips kunt lezen.
Johan
 

hemi24

Forumguru
Heb eens geïnformeerd voor mijn toenmalige 206 sw van eind 2003 en toen koste de COM2000 alleen al 450 euro... Daaroverheen komen nog de kosten voor het monteren (stuur met airbageenheid (de)monteren) en het aanmelden in de BSI... Misschien kan een niet merk dealer het goedkoper!
 

Rictavia

Actief lid
Heel veel succes met je eigen zaak!
Een 2 tal auto's hiervoor had m'n vader een C5 Break, 1.8 LPG. Een nadeel was, was dat ze het kenteken van de C5 uit hun hoofd wisten, dat kan haast niet goed zijn!
 

Rictavia

Actief lid
Ja, dat was helaas niet het geval, de C5 stond letterlijk elke week in de garage om de board-computer te resetten. ;)
 

octaaf11

Actief lid
rictavia,
dat is idd niet leuk dat de dealer je zo goed gaat kennen. Wij hadden met onze C5 in 4 jaar eigenlijk niet of nauwelijks dit soort van elektrische storingen. En verder wist ik dat er af en toe wel eens een melding kwam. maar wanneer die niet vaker dan 3 keer achter elkaar, of vaker, bleef komen was er niks aan de hand. Wat me bij de C5 club vaker opviel dat er met somige C5en steeds problemen waren en andere totaal niet. Wat we wel merkten is dat het helaas wel uitmaakte welke dealer of citroenspecialist je als garage had.
Ik kwam weinig bij de C dealer. We gingen naar 2 citroenspecialisten.
Voorbeeld: dealer gaf aan dat de automatische bak moest worden vervangen, de Citroenspecialist gaf aan dat vervangen van twee elektrische klepjes, en oliewissel, voldoende was. De AL4 bak zou vaker dit probleem hebben bij een 200000 a 250000 km levenservaring.
Voor 450 euro was het daarna opgelost, niks nieuwe of revisiebak. Idem met bv het niet sluitende achterraampje: dealer een 110 euro, een officiele reparatieset bij de vakmensen 20 euro!!! En met vakmensen bedoel ik dan of een sub-dealer, of een bovag bedrijf die zijn monteur dezelfde opleidiingen en cursussen liet doen als de delers. Enook met de lexia werkte.

Is dit trouwens in Skoda land ook zo? Ik bedoel dan een verschil tussen dealers en/of specialisten, eigenlijk mensen met passie voor hun werk. dat kunnen dus ook dealers zijn!
Johan
 

Rictavia

Actief lid
Ja, dat zijn altijd meevallers als het goedkoper uitpakt dan wat de dealers zegt ;) Natuurlijk zijn de dealers ingesteld op winst maken! :)
Maar later bleek dat het door het LPG systeem kwam werd ons verteld. De motor kreeg te weinig brandstof toegeleverd, daarom begon hij te stotteren, leek soms net of m'n vader net z'n eerste les had! :D
Helaas was er weinig aan te doen, ja het hele LPG systeem uit bouwen.
 
Bovenaan Onderaan