Met Felicia Pick-up naar Dakar

amsterdamdakar

Nieuw lid
Hi, ik vertrek 2 nov. met mijn vriendin in een Felicia Pick-up uit 1999 naar Dakar. De auto blijft daar achter en zal geveild gaan worden voor het goede doel. Nu was ik tot op heden geen Skoda-man en ook geen diesel liefhebber maar zo nu en dan moet je van de gebaande paden afwijken toch? Ik heb de pick-up altijd een leuk model gevonden en het is een heerlijke auto om te rijden. Geen idee hoe hij het in het sahara zand gaat doen. We passen de auto zo min mogelijk aan.

Weet iemand hier waarom de ruitenwissers bij mijn auto alleen standje super sonic hebben? Tevens wat zijn de zwakke plekken van de pick-up op technisch vlak. Ik heb vernomen de steekassen? Ik neem wel een setje reserve mee. Meer tips?

Mvg Thomas



https://www.amsterdamdakar.com
 
Laatst bewerkt:

robvv

Senior Member
Veel plezier met deze mooie reis !

Wel jammer dat we hier een Felicia minder zullen hebben...
 

amsterdamdakar

Nieuw lid
Dank, het is de voormalig servicewagen van de dealer in Amstelveen. Bij vertrek zit er nog twee weken APK op, en heel eerlijk gezegd denk ik dat het een redelijk klus zou gaan worden deze weer een jaar te verlengen ;)

64811850_109328990346302_1610206505108242432_n.jpg
 

Henrik

Forumguru
Wat gaaf zeg! En wat een heerlijke website om te lezen. Is wel een droom hoor, om aan zo’n challenge mee te doen. Heel tof dat jullie dit doen. Veel succes!

Helaas kan ik je niets vertellen over de Filicia, sorry... :pardon:
 

Duijzer

Donateur
Mooi project!
Door het zand wil een radiateur nog wel eens vollopen, een klein compressortje mee is nooit verkeerd. Airco zal er niet in zitten, dus die kan niet kapot ook. Verder neem ik aan dat je qua reserveonderdelen wel de nodige slangen en vloeistoffen meeneemt.
Succes!
 
Bovenaan Onderaan