Met een oog op de toekomst: 1.2TSI of 1.6TDI

  • Onderwerp starter Deleted member 20094
  • Startdatum

Sjoerdb

Forumguru
Onderhoud historie opvragen bij dealer was ook geen probleem, zeker proberen voor dat je tot koop over gaat. Ik heb dat pas opgevraagd na aanschaf en toen bleek dat onderhoud net allemaal gedaan was. Bij verkoop was een onderhoud beurt afgesproken en had uiteindelijk niet zo uitgebreid hoeven te zijn.
 

brepus13

Forumguru
@Zwolly1970 Neem in je overweging misschien ook mee dat de aangeboden diesels momenteel vaak rijker uitgerust zijn. Ook erg fijn is de actieradius van een diesel. Bij 50k per jaar sta je met een diesel “slechts” een keer of 50 aan de pomp. Met een benzine variant nog iets vaker. Bovendien rijdt een diesel veel fijner (koppel) en is er veel winst nog te behalen bij tuning. Financieel kan het zeker uit om nog even diesel te rijden als je de afschrijving niet meerekent. Je hebt een prima vergoeding dus dat compenseert wellicht de extra afschrijving. Succes met je keuzes.
 

brepus13

Forumguru
Mooie auto!
Persoonlijk zou ik naast xenon/led ook nog een elektrisch bedienbare stoel willen met geheugen functie. Was voor mij een pre maar kwam die optie icm de andere zaken weinig tegen bij de Octavia’s. Ook “mist” deze uitvoering stoelverwarming wat af en toe best fijn is, zeker voor de vrouw.

Keuzes he :-)
 

brepus13

Forumguru
Ik vond het ook vooral een vrouwen dingetje maar moet eerlijk bekennen dat ik het in de winter ook regelmatig even 10 minuutjes gebruik aan het begin van de rit :bloos:
 

Skodiak

Senior Member
Iedereen bedankt voor jullie reacties.
Het zal toch richting een diesel gaan.

Ben benieuwd wat jullie van deze vinden:

https://www.alphabetoccasions.nl/aa...-businessline-technology--lichtpakket-2zbf26/

Even goed checken of hij echt zn laatste beurt volledig heeft gehad. Net mn alphabet auto ingeleverd en laatste beurt was een aanfluiting. Meeste zaken mochten niet gedaan worden door Alphabet. Dealer weigerde ook de service interval te resetten . Km’s zullen zeker kloppen bij Leasemij. Kentekens overtypen zijn ze niet heel goed in


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Iedereen bedankt voor jullie reacties.
Het zal toch richting een diesel gaan.

Ben benieuwd wat jullie van deze vinden:

https://www.alphabetoccasions.nl/aa...-businessline-technology--lichtpakket-2zbf26/

Nette uitvoering, maar voor een diesel vind ik hem wel aan de prijs. Ik heb 2 weken terug de benzine variant met iets gelijkwaardig bouwjaar/km stand en iets luxer (zoals, Canton systeem, ski-luik in achterbank, stoelverwarming) voor 500 euro euro meer gekocht.

Denk dat je als je even verder zoekt dat je wel een betere deal kan vinden. Mocht je wel bij alphabet de auto kopen kan het lonen om even naar de winterbanden te vragen. Ik kocht mijn auto bij Athlon Car Outlet hij stond op zijn zomerbanden. Ik vroeg of de winterbanden nog in de opslag lagen, toen vertelde de verkoper als dat zo was dat ik ze er gratis bij kreeg. En dat bleek het geval te zijn. :D
 

hemi24

Forumguru
Nette auto met twee ‘minpunten’:
  1. Max. Trekgewicht geremd slechts 1000kg;
  2. Prijs is 2k te hoog (o.b.v. 50mnd en 20% afschrijving);
 

Chateau Rouge

Senior Member
Met die riante km-vergoeding a 39ct/km is het goed te doen. Rij zelf een 1.6tdi uit 2014 en die kost mij bij 40000km/jr 21.3ct/km all in (belasting, verzekering, brandstof, afschrijving (700eur/10000km) en onderhoud (300eur/10000km).
Als je de 50000km verdeeld in 27322km zakelijk en 22678km prive dan zijn je totale kosten (50000*0.213=10650 eur) gelijk aan je inkomsten (27322*0.39=10656 eur).
Alleen renteverlies door initiele aanschaf is niet meegenomen :tongue:.
 
D

Deleted member 20094

Vanmorgen even gekeken, maar gaat 'm niet worden.
Behoorlijk vel lakschade op de motorkap (geen steenslag, maar wat dan wel?!?!?!)
Van de prijs kon niets af. Werd ook niet al te vriendelijk te woord gestaan....
Overigens wel niet-smaakvolle koffie gekregen....
 
Eind december 2018 heb ik een 2.0 TDI O3 gekocht met veel toeters en bellen uit 2013 en 125K op de teller. Ik rij 50K per jaar en ik hou er met de afschrijving rekening mee dat ik 'm helemaal oprij. Vooral gedacht vanuit dat diesel pesten. En als ik een stad niet in mag dan is dat ook niet erg, gebruik P+R want de parkeerkosten zijn vaak erg hoog.

Btw auto gekocht bij CarNext. Bleek al snel dat er wat moest worden hersteld en keurig onder garantie gedaan.


Sent from my moto x4 using Tapatalk
 

turboturbo

Forumguru
Vanmorgen even gekeken, maar gaat 'm niet worden.
Behoorlijk vel lakschade op de motorkap (geen steenslag, maar wat dan wel?!?!?!)
Van de prijs kon niets af. Werd ook niet al te vriendelijk te woord gestaan....
Goed zo. Dat gedrag moet zeker niet beloond worden.
 

Rallye

Forumguru
@Zwolly1970 Neem in je overweging misschien ook mee dat de aangeboden diesels momenteel vaak rijker uitgerust zijn. Ook erg fijn is de actieradius van een diesel. Bij 50k per jaar sta je met een diesel “slechts” een keer of 50 aan de pomp. Met een benzine variant nog iets vaker. Bovendien rijdt een diesel veel fijner (koppel) en is er veel winst nog te behalen bij tuning. Financieel kan het zeker uit om nog even diesel te rijden als je de afschrijving niet meerekent. Je hebt een prima vergoeding dus dat compenseert wellicht de extra afschrijving. Succes met je keuzes.

Dat de actieradius van een diesel groter is, is inderdaad fijn. Dat een diesel fijner rijdt is zeer persoonlijk. Ik ben dat bijvoorbeeld zeker niet met je eens....
 

turboturbo

Forumguru
Ik vind diesel ook minder prettig rijden juist.
Dus je persoonlijke voorkeur kan een eventueel omslagpunt best beïnvloeden (als het verschil bijvoorbeeld niet al te groot is)
 

Jessedew

Senior Member
Vanmorgen even gekeken, maar gaat 'm niet worden.
Behoorlijk vel lakschade op de motorkap (geen steenslag, maar wat dan wel?!?!?!)
Van de prijs kon niets af. Werd ook niet al te vriendelijk te woord gestaan....
Overigens wel niet-smaakvolle koffie gekregen....

Ik weet niet of het bij jou in de buurt is, maar ik zou ook eens bij Carnext (leaseplan) gaan kijken, alleen iets meer aanbod van cobi's ipv sedans, maar uiteraard veel diesel aanbod.
 
Bovenaan Onderaan