met de Yeti op vakantie

skodayeti

Nieuw lid
Ik zou mijn vakantie (naar Italië) nog terugkoppelen waar het gaat over de ervaring met de Yeti 1.2 TSI Active plus incl. cruisecontrole, Swing radio en MDI aansluiting voor de Ipod.
Vertrok met 6000 km op de teller en heb gedurende de vakantie ca. 4500 km gereden.
Met 4 volwassenen met alleen persoonlijke bagage. Bagageruimte was voldoende alhoewel elke cm2 moest worden benut. De achterbank kon in zijn geheel in de achterste stand blijven staan, alleen de hoedenplank was enigszins gelift, echter voldoende zicht naar achteren.
Probleemloze kilometers. Alleen op een lange steile helling op de autobaan in Duitsland één keer terug geschakeld naar de 5e versnelling.
Comfortabel gecruised met 140 km per uur (op de teller). Geen moment de motor hoeven te overvragen. Ondanks de “volle bak” een prima acceleratie, wegligging en rem- en rijgedrag.
Ikzelf en mijn reisgenoten waren lovend over de comfortabele zit en stilte van de auto.
Continu muziek uit de Ipod, bedienbaar mbv Swing radio, geen gedoe met cd’s.
Ik was nieuwsgierig naar het gemiddelde gebruik over de hele vakantie met het hele scala aan wegsoorten en snelheden. Helaas heb ik halverwege de dagteller verkeerd bediend zodat de totaalstand verdween, dus een exact verbruik heb ik niet voorhanden.
Ik schat een reeel overall-gebruik op basis van de eerste helft van de vakantie op 1 : 12,7.
Opvallend was dat ik onderweg alleen ter hoogte van Verona een witte geparkeerde Yeti heb gezien. Er in 3 weken tijd verder niet één gezien. Voelde me best exclusief.

Wat wel aan de vakantie is overgehouden is een lichte “kraak” rechtsachter dat bij het nemen van een drempel regelmatig hoorbaar is. Binnenkort mee naar de dealer, alhoewel de ervaringen van forumgenoten op dit euvel me op het vlak van verhelpen niet zo hoopvol stemmen.

Maar verder rijd ik nog uitermate tevreden met mijn Yeti rond.

darkprojectx

Forumguru
hey onze vakantie ganger is weer terug van weggeweest :)
leuk om te horen dat de vakantie en de auto goed is bevallen!
1 op 12,7 is niet verkeerd met een volledig bepakte auto.
Heb je toevallig ook nog de Yeti geschoten? (met de camera dan he haha)

@SkodaYeti: Leuk en goed verhaal. Stelt me gerust. Ik ga volgende week mijn Yeti 1.2 ophalen. Een weekje daarna vertrek ik met vier volwassenen en dakkoffer naar Oostenrijk, hopelijk met net zo'n positief verhaal over de Yeti.

Bovenaan Onderaan