Merk / type aanduiding

stefansmits

Nieuw lid
Vraag:
Is een octavia combi mooier zonder merk en type aanduiding op de achterklep?
Mijn octavia combi 1.4 tsi dsg7 gaat volgende week besteld worden en twijfel hierover.

Gr
 

Torica

Lid
Naar mijn mening geldt dit voor iedere auto, ik zie persoonlijkheid nut van deze aanduidingen niet in. Ik heb mijn O3 zonder merk, type en motoraanduidingen besteld. Helaas ontkom ik niet aan de logos.
 

Noord26

Forumguru
Niemand kan beslissen wat jij mooier vind of niet. En anders is het in 1 minuutje eraf gehaald.
 

Rick

Senior Member
Als je bestelt zonder merk en type aanduiding dan betekent dit volgens mij altijd dat de dealer ze in NL van de achterklep haalt. Dus kunt net zo goed wachten en zelf de letters eraf halen: even warmmaken met een fohn en met een (vis)draadje achter langs losmaken. Daarna ff bijpoetsen.
Kun je ze daarna mooi op de skelter van je zoon plakken.
 

stefansmits

Nieuw lid
zelf denk ik zonder merk en type aanduiding mooier te vinden....
Je kan het dus zonder bestellen? dat was mij ook nog niet helemaal duidelijk...
 

res-q

Senior Member
Nee :)
Overigens heb ik ook zonder motor/type-aanduiding besteld. Ik vind het een dissonant in de rest van het ontwerp, het liefst zo kaal en strak mogelijk (en ja, dan heb ik het over een auto :shutup:)
 

Leon!!

Lid
ik heb het op de offerte laten zetten. motor en type aanduiding eraf. Persoonlijk vind ik het mooier. Afneembare trekhaak erbij:cool:
 

stefansmits

Nieuw lid
wat vinden jullie van kleine reclame op de achterklep van de auto?

merk en type laten verwijderen en dan met chrome plakletters de website van de werkgever erop?

Mijn werkgever zit hier aan te denken, maar weet niet of ik er heel blij van word....
 

res-q

Senior Member
Ik vind chrome-letters vaak heel goedkoop over komen.. Bij BDO hebben ze dat ook, een klein logo op de auto uit chrome. Ik vind het niet mooi. Een beetje net zoals met die letters die ze bij Stam (renault-dealer) op de auto plakken; het ziet er niet uit, heeft wat mij betreft een hoog halfords-gehalte.

Doe dan de naam van het bedrijf (of website, of beide) als kentekenplaathouder...
 

MeneerB

Forumguru
wat vinden jullie van kleine reclame op de achterklep van de auto?

merk en type laten verwijderen en dan met chrome plakletters de website van de werkgever erop?

Mijn werkgever zit hier aan te denken, maar weet niet of ik er heel blij van word....

Dan weten de buren waar je het allemaal van doet :cool:
Ik zou er niet zo blij mee zijn.
 

stefansmits

Nieuw lid
Denk dat de buren inmiddels gek worden...
Afgelopen twee jaar in allerlei "voorloop auto's" gereden.
Nu een superB combi 1.6 TDI

ben er helemaal uit....geen merk/type/motor aanduiding
Geen reclame
en ook een kentekenplaathouder zonder naam van dealer of iets dergelijks....
 
  • Leuk
Waarderingen: Tibo

Rick

Senior Member
Ja die dealer reclame is echt een irritatiefactor van mij. Waarom zou ik als ik een dealer al sponsor door 35K over te maken (althans de leasemaatschappij) ook nog 5 jaar met reclame van hem in de vorm opplakletters, raamstickers of kentekenplaathouders op mijn auto rond rijden? Als ze de auto met willen afleveren zal ik vriendelijk aangeven dat de auto in de folder zonder reclameuitingen was en ik hem dus zo heb besteld.

Om de auto af te maken natuurlijk wel even vragen om luxe kentekenplaten.
 

stefansmits

Nieuw lid
helemaal mee eens rick!

luxe kentekenplaten weet ik nog niet zeker...worden wel wat smeriger...en lastiger schoon te maken
 

Oogje

Senior Member
wat vinden jullie van kleine reclame op de achterklep van de auto?

merk en type laten verwijderen en dan met chrome plakletters de website van de werkgever erop?

Mijn werkgever zit hier aan te denken, maar weet niet of ik er heel blij van word....

Los van dat mijn baas een autoliefhebber is en alleen al om die reden geen rotzooi op de auto's wil hebben, is het voor mij not done.

Sterker nog, ik bestel mijn auto's al jaren met een nummerplaathouder zonder reclamerandje, dus aan de achterkant een zelfde nummerplaathouder als aan de voorkant. Geen reclame op 'mijn' auto!
 

Canon-Eye

Forumguru
Zonder overbodige lettertjes op de klep vind ik niet alleen mooier (rij al een jaar of 40 zo) maar het is ook nog stukken praktischer bij het schoonhouden en poetsen. Sponzen en poetslappen blijven er niet achter hangen, vuil en was hopen zich niet op tussen en in de letters/cijfers.
Bovendien voegt een type-aanduiding voor de bezitter weinig waarde toe, tenzij die een sterk "kijk mij eens stoer zijn"-karakter heeft (én de motorisering daarmee in overeenstemming is natuurlijk).

luxe kentekenplaten weet ik nog niet zeker...worden wel wat smeriger...en lastiger schoon te maken
Valt mee, hoor. Een gewone werkborstel doet wonderen (neemt ook de insectenlijken mee).
 

skodaboy

Forumguru
dat is een kwestie van persoonlijke smaak..

de ene vind een 'kale' achterkant mooi,een andere weer niet.
ik zou zeggen laat de wagen leveren met de type aanduiding erop,vindt je het niet mooi is het er zo weer afgehaald.

op m'n 02 staat zelfs alles van motor en type aanduiding..mij 'stoort' het niet..
 

Bijlagen

  • oct logo.jpg
    oct logo.jpg
    19,8 KB · Weergaven: 50

Wesly

Senior Member
Ja die dealer reclame is echt een irritatiefactor van mij. Waarom zou ik als ik een dealer al sponsor door 35K over te maken (althans de leasemaatschappij) ook nog 5 jaar met reclame van hem in de vorm opplakletters, raamstickers of kentekentplaathouders op mijn auto rond rijden? Als ze de auto met willen afleveren zal ik vriendelijk aangeven dat de auto in de folder zonder reclameuitingen was en ik hem dus zo heb besteld.

Om de auto af te maken natuurlijk wel even vragen om luxe kentekenplaten.
En dan ook deze dealer niet bij iemand aanbevelen he, ookal geeft hij super service voor die paar honderd winst.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk 2
 
Bovenaan Onderaan