Mercedes-Benz CLA 180

sitechris

Donateur
Heb jij ook van die auto's die je hartgrondig haat? Ik wel! Vanzelfsprekend de Prius, wat naar Koreaans spul en - tot jullie verrassing wellicht - de Mercedes-Benz CLA. Dat is vooral te danken aan de zelfingenomen kwallen achter het stuur. Zoek je een bumperklever met ongezonde drang tot overcompensatie, volg gewoon even de gemiddelde Mercedes-Benz CLA rijder. Maar hoe rijdt zo'n auto eigenlijk?

http://driveaholic.nl/rijtest-mercedes-benz-cla-180-ambition/


IMG-20160127-WA0013.jpg IMG-20160127-WA0007.jpg IMG-20160127-WA0017.jpg
 

Michel

Forumguru
Het type "zelfingenomen kwal" vind ik veelal ook van toepassing op de gemiddelde Audi rijder, met name van het type A4 en A5 en Volvo V40 rijders (het model van de laatste generatie).

Leuke test met een conclusie die mij plausibel in de oren klinkt: er wordt teveel geld gevraagd voor te weinig auto en te weinig kwaliteit.
 

PlannedObsol

Actief lid
Jammer om een auto of merk te haten door (vermeend) gedrag van hun bestuurder, zoals kleven, kan de auto weinig aan doen.

De CLA vind ik wel mooi, alleen de vaste 'iPad' op het dashboard stoort me, idem bij de nieuwe A4. Motorisering is in mijn beleving voldoende. Hoe vaak rij je in NL lange tijd 170+ km/h op de N- of snelwegen? Snel accelereren is leuk, maar meestal heb je geen vrij baan en voor je het weet ben je aan het kleven... en gaan mensen je haten ;)

Goedkoop is de CLA zeker niet, maar dat geldt ook voor een in basis vrij kale A3 sedan. 'Premium' moet ook betaald worden.
 
E

Ex-lid 2926

Het interieur van de huidige generatie Mercedessen vind ik mooi en straalt klasse uit. Maar voor het exterieur krijg ik de handen niet meer op elkaar. De CLA vind ik zelfs uitgesproken lelijk.
Vrijwel iedere BMW vind ik in zijn klasse mooier dan de concurrerende Mercedes. Een jaar of 10 geleden was dat bij mij net andersom.
 

Rallye

Forumguru
Motorisering is in mijn beleving voldoende. Hoe vaak rij je in NL lange tijd 170+ km/h op de N- of snelwegen? Snel accelereren is leuk, maar meestal heb je geen vrij baan en voor je het weet ben je aan het kleven... en gaan mensen je haten ;)

Maar juist op de momenten dat je wel vrij baan hebt is een beetje extra accelleratie erg fijn.......al is het maar op de invoegstrook....
 

Odin

Senior Member
CLA is zo'n net niet auto, klopt allemaal net niet en is behoorlijk aan de prijs. Wil je per se een nieuwe auto dan is er zeker beter te krijgen in deze klasse. Of je koopt voor het zelfde geld een hele dikke 2de hands auto voor max 15k waar je de rest van het budget gebruikt om 10 jaar alle kosten van te betalen.
 

Altos

Banned
Dit is een zeker niet auto ipv net niet auto voor mij, de balans is ver te zoeken, de wielkassen zijn vreemd geprportioneerd, het interieur te krap en rommelig, nee, dan doe mij de oude W124 maar, een echte mercedes in mijn ogen.

Ik zie ze (helaas) wel best veel rijden dus er zijn genoeg mensen die het niet met me eens zijn.
 

PlannedObsol

Actief lid
@Altos doe mij dan maar een w126 met de kleinste motor, de 260se: 6-in-lijn en meteen modellpflege. Helaas al gauw 30 jaar oud en met mijn twee linkerhanden dan een dure hobby.
 

peterrapid

Forumguru
Veel geld voor een veredelde A-klasse ... Het design vind ik wel iets hebben maar de CLA is de enorme meerprijs het eigenlijk niet waard.
 

Canon-Eye

Forumguru
Veel geld voor een veredelde A-klasse
De huidige A-klasse vind ik overigens best aardig; aan de prijzige kant voor het formaat auto, maar zeker niet lelijk.

Als ik t.z.t. voor wat meer trek(gewicht)kracht zou moeten kiezen tussen een (gebruikte) O3 of A-klasse, kan het er nog wel eens om gaan spannen...
 

EdZ

Donateur
Doe mij de B-klasse maar :-). Zou tzt wel eens opvolger van m'n RR kunnen worden. Mits niet te duur natuurlijk...
 

peterrapid

Forumguru
Ja A-klasse is eigenlijk heel klein binnenin maar ik vindt het wel een heel knappe verschijning vooral in AMG-uitmonstering. Nu ik heb het wel een beetje voor de nieuwe Merc's hebben een heel agressief design in bepaalde modellen, ook die nieuwe E-klasse is echt wel een wow-auto en vooral een no-auto als ik de prijs hoor :deuk:
 
Bovenaan Onderaan