Mercedes-Benz AMG A45 S

Desperado

Forumguru
Ziet er ook nog leuk uit. Zo wil ik ook nog wel Mercedes rijden.
Eens kijken of er nog ergen een paar ouwe sokken met geld liggen ergens :D
 

Duijzer

Donateur
Ja, pas nog in gereden. Heel fijne auto. Voor dagelijks gebruik wel stevig geveerd en qua ruimte moet je wel fors inleveren t.o.v. de Octavia. CLA 45AMGs geeft wel iets meer ruimte en is in mijn optiek mooier gelijnd. Fijn onderstel, super motor. En het geluid... de versie waar ik mee reed had een Akrapovic uitlaatsysteem. Super geluid.
Maar ik denk dat als ik een paar uur over de autobahn moest met zeg 180-200km/uur ik toch voor m'n Octavia zou kiezen. De vering van zo'n AMG is dan hard, het geluid is nadrukkelijk aanwezig en ik denk dat het op de lange baan vermoeiend word. Maar om een middag mee te stoeien is het een heerlijke auto, zeker in de s uitvoering.
 

sitechris

Donateur
Vond de A klasse qua hardheid wel meevallen om eerlijk te zijn. En anders kun je nog adaptieve dempertjes bestellen en in comfortmode knallen.
 

Cordoba

Forumguru
Chris als ik je verslag lees, krijg ik de indruk dat voor een verkeerde (te grote) turbo is gekozen omdat deze bij 2000 rpm blijkbaar nog niets doet. Een iets kleiner model turbo, of in plaats van 1 grote turbo 2 kleinere turbo's zouden er voor moeten zorgen dat het motorblok ook bij wat lagere toerentallen bij de les is.
 

sitechris

Donateur
Niets doet is niet helemaal conform de werkelijkheid. Bij lage toeren heb je gewoon een redelijk koppel en kun je prima rijden. Vergelijk het met een stock Octi RS. Maar de echte piek is bij de hoogste toeren. En dat is bij een sportieve auto juist fijn.
 
Bovenaan Onderaan