Melody? Of toch een Stream

Zojuist heb ik een Octavia besteld, maar ik moet nog een keuze voor het audio systeem maken.
Nou heb ik al veel gelezen hier op het forum over de Stream, maar de dealer heeft ook een CD-versie van de Melody aangeboden.
Die twee wil ik eigenlijk qua specificaties en ervaringen naast elkaar kunnen leggen, maar ik mis info over de Melody.

Heeft iemand ervaringen met de Skoda Melody radio/CD-speler?
 
Waar haal je de Melody vandaan? Volgens mij is deze niet te koop in Nederland of heeft het een andere benaming. Ik heb net even op de www.skoda.be site gekeken en daar staat de Melody wel beschreven.

Wat ik je wel denk is dat wanneer er niet meer speakers worden geplaatst de Stream en de Melody? gelijkwaardig geluid hebben dus dan zou je keuzes moeten maken tussen de afwerking en de functionaliteiten.

Ik heb alleen ervaring met de Stream (eerste generatie) en ben al erg tevreden. Als je niet heel veel waarde hecht aan uber goed geluid zou de Stream een goede keuze kunnen zijn.

Voordeel van de Melody is wel dat je een opbergvakje hebt maar de Stream is weer overzichtelijker en persoonlijk vind ik de Stream er mooier uitzien. Is alleen weer wat duurder.
 

Okki

Donateur
Voor wie nog niet weet hoe die eruit ziet
 

Bijlagen

  • Melody.JPG
    Melody.JPG
    54,1 KB · Weergaven: 31

Huff

Lid
Ik heb voor de Stream gekozen.

Ok, hij is duurder maar ik vind het bakje onder de Melody echt lelijk, de Stream past perfect bij het geheel.
En je hebt een groter scherm voor meer info (PDC en weet ik veel wat nog allemaal).
 

Wallie

Lid
Melody kan geen mp3 spelen lijkt het... tjonge, wanneer leren ze het nou eens goed te doen, met hun veels te dure radio's
mad.gif
 
De Stream speelt ook geen MP3. Tenzij je deze af-fabriek laat inbouwen en dan het 2007-model krijgt.

Maar af-fabriek in laten bouwen is voor leaserijders nog eens extra duur, omdat je dan ook nog bijtelling moet betalen!
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: BB_skoda</font><hr />

De Stream speelt ook geen MP3. Tenzij je deze af-fabriek laat inbouwen en dan het 2007-model krijgt.

Maar af-fabriek in laten bouwen is voor leaserijders nog eens extra duur, omdat je dan ook nog bijtelling moet betalen!

[/ QUOTE ]

Mijn Stream is achteraf door de dealer ingebouwd (dus geen bijtelling) en is wel van het nieuwe model 2007, dus inclusief MP3 mogelijkheid op de speler zelf. Bij achteraf inbouw zit er echter helaas geen aansluiting voor een externe MP3 speler in de middenarmsteun. Als je dat wel wil hebben, dan kan de dealer de aux-in aansluiting achterop de Stream gebruiken om een losse kabel aan te sluiten die je bijvoorbeeld kunt laten uitkomen in het dashboardkastje of het opbergvak boven op het dashboard.

Omdat de importeur waarschijnlijk nog een grote voorraad oude Streams zonder MP3 heeft liggen moet je er bij de bestelling wel expliciet om vragen om een 2007 model met MP3 in te laten bouwen door de dealer. Kostte mijn dealer wel enige moeite maar is uiteindelijk wel gelukt.
 

Wallie

Lid
Wat is het eigenlijk voor een soort mp3 aansluiting, speciaal voor een iPod, of gewoon een 3,5mm jack aansluiting?
 

Wallie

Lid
Och, 't is gewoon een line-in dus... nah, heb je qua bediening van je mp3 speler dan ook niet veel aan.
 
Ik meen gelezen te hebben een tijd terug dat VAG ook een USB aansluiting in de middenarmsteun ging leveren als optie. Een soort geintegreerde Solisto zeg maar. Daarna nooit meer iets van gehoord.
 
Bij deze de officiele specsheets zoals ik ze van Pon heb gekregen van de Stream en de Melody (CD).
 

Bijlagen

  • 37834-AAO600011- Autoradio Melody CD.pdf
    80,8 KB · Weergaven: 89

Wallie

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: BB_skoda</font><hr />

Bij deze de officiele specsheets zoals ik ze van Pon heb gekregen van de Stream en de Melody (CD).

[/ QUOTE ]
Zit alleen die van de Melody bij... heb je die van de Stream ook?
 
Hm, bij deze nog een poging: De specsheet van de Stream.

Het zijn summiere sheets, maar beter iets dan niets. Ook zijn ze helaas niet Nederlandstalig.
 

Bijlagen

  • 37877-AAO600012 - Autoradio Stream.pdf
    81,5 KB · Weergaven: 98

Wallie

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: BB_skoda</font><hr />

Hm, bij deze nog een poging: De specsheet van de Stream.

Het zijn summiere sheets, maar beter iets dan niets. Ook zijn ze helaas niet Nederlandstalig.

[/ QUOTE ]
Ah, dank je!
smile.gif


De stream blijft een mooie radio, maar 't blijft een duur ding in mijn ogen, zeker als ik het vergelijk met mijn Pioneer van 199euro: highpass filter en RCA-sub uitgang zitten volgens mij op de stream niet (kan er uberhaupt wel een sub op?)
frown.gif
Volgens mij niet eens een equalizer...

Dingen als Maxidot, parkdistance en climatecontrol intergratie zijn natuurlijk mooie pluspunten!
 

Okki

Donateur
Ik heb dus gekozen voor de Melody. In de eerste plaats goedkoper dan de Stream, in de tweede plaats hou je een handig vakje onder de radio. Ik speel geen MP3 af, heb ook geen I-pod of zoiets....dus een Stream heb ik ook niet nodig. Het geluid....ik moet zeggen, zelfs beter nog dan de Symfony in de O1. Mooie strakke radio cd speler met goed geluid, en hapt de CD's beter naar binnen dan de Sympfony (daar moest je de Cd echt naar binnen duwen!). Nog een voordeel: copy controled CD's worden hier wel afgespeeld, op de Symfony niet.

Al met al: zeer tevreden over mijn aankoop!
 

BramBam

Forumguru
Ik heb gekozen voor de Stream (af-dealer, € 515,-). Erg mooie integratie (zie mijn foto's op de fotogalerij) en de extra optie's m.b.t. pdc (in mijn geval voor &amp; achter) en MP3-ondersteuning, waren voor mij doorslaggevend.

Ik weet niet wat de Melody Radio/CD af-dealer kost, maar in mijn geval (lease) zou de maandelijkse minderprijs (t.o.v. de Stream) waarschijnlijk nihil zijn.
 
Bovenaan Onderaan