Meldingen in display

Delions

Nieuw lid
Regelmatig heb ik (niet altijd dus) als ik de auto start dat ik de melding zie dat er een probleem is met mijn lamp rechtsvoor, of linksvoor, of de verstralers en nog wat andere meldingen. Als ik dan opnieuw start zijn de meldingen weg. Ook gebeurt het af en toe dat mijn knipperlicht heel snel gaat knipperen. Maar ook dan na een herstart is dat ook weg.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
 

eriktv

Forumguru
Stap 1: je hebt een tag Superb 1 toegevoegd en het topic geplaatst in Superb 2. Welk type is het en wat is het bouwjaar?
 

hemi24

Forumguru
In andere topics was het een Superb station uit 2011...
Dat zou het inderdaad een S2 maken!
 
Ja naar de oorzaak ben ik ook erg benieuwd. Ik heb exact hetzelfde. Komt bij alleen voor bij de eerste keer wegrijden op een dag. Als ik het contact uit doe en dan weer aan is het weg en komt die dag niet meer voor. Ik krijg dan ook geen melding op mijn display. Soms komt voor dat de knipperlichten sneller knipperen dan normaal wat normaal gesproken betekent dat er een lampje kapot is. Maar als ik uitstap met de motor aan doen ze het gewoon allemaal. Ik heb een heel simpel dingetje om foutcodes uit te lezen en deze waren aanwezig:
00987 Back light bulb, left M9
00532 Supply voltage
01520 Rain/light Recognition Sensor -G397
Ik heb ze een maand geleden gereset. Probleem met waarschuwingslampje is er nog steeds (af en toe) maar er zijn geen foutcodes meer.
Ik vermoed zelf dat het aan de accu ligt. Die is nog nooit vervangen en is dus bijna 10 jaar oud (auto is van mei 2011 en ruim 300.000km). Bij het starten komt het voltage vermoedelijk net onder een kritische grens (voorgloeien en starten gaat vlekkeloos). Start-stop doet het al jaren niet meer, vermoedelijk ook vanwege de accu.
 

Delions

Nieuw lid
Het is een superb 3T uit 2011.

Maar zou goed kunnen dat het de accu is.
Heb de laatste 2 jaar niet meer gehad dat de auto de stop en go optie heeft gebruikt, terwijl dat wel aanstaat.
 
En ik heb inmiddels ook een klein 1/2 jaartje een nieuwe accu en heb sindsdien ook geen last meer van de foutmeldingen en stop-start werkt ook weer.
 
Bovenaan Onderaan