Melding update, maar update lijkt niet gedownload te worden

Spaced

Senior Member
Hoi,

Ik was van de week aan het rijden in mijn nieuwe O4, kreeg ik de melding dat er een software-update was. Ik moest snel weer door, dus toentertijd niet geïnstalleerd. Vervolgens auto thuis op oprit gezet, auto verbonden met de huiswifi, update gezocht (die ziet 'ie ook), en als ik vervolgens klik op "Downloaden en updaten" blijft hij hangen. Iemand enig idee wat het euvel kan zijn?

Ik heb 'm een uurtje of wat zo op de oprit laten staan, maar dat heeft geen soelaas geboden. Zelfde scherm nog steeds...

Meer mensen met deze ervaring, of doe ik iets fout?

Als ik er verder niet uitkom rij ik van de week even langs mn dealer.
 

DaveW

Forumguru
Ik kreeg op mijn SIII (FL) afgelopen weekend ook een update melding gekregen. De tekst die er bij hoorde, vermelde dat het scherm mocht verlaten worden (dus ik heb na 'ok' ook terug op de HOME 'toets' geduwd) en dat het downloaden en installeren ook verder ging na uitschakelen en later weer inschaekelen.
Ik ging er dus van uit dat de update OTA binnenkomt, dus dat je niet aan de wifi moet gaan hangen en dat vroeg of laat alles binnengehaald is wat nodig is.
Maar of er nu werkelijk iets geïnstalleerd is, geen idee... het ging ook over updates van juridische informatie en bugs (dus mogelijk merk je het niet eens), maar geen nieuwe functionaliteit (die komt er volgens de site telkens in week 25 en 45).
 

Spaced

Senior Member
Bedankt voor je anwtoord. Ik wacht het maar even af. Ik moet die Columbus sowieso nog eens even helemaal uitpluizen, evenals de 2 Skoda apps die geleverd worden. Dat mag de dealer mij even uitleggen als ik volgende week vakantie heb.
 

Snoete

Lid
@Spaced, ben op dit moment bezig met de offerte voor een Octavia 4 Business met een Columbus en een jaar lang Skoda Connect. Ik lees in een Duits forum dat er nogal wat problemen zijn met de bluetoothverbinding met de telefoon, het niet kunnen inloggen als hoofdgebruiker bij Skoda Connect, storingsmeldingen van hulpsystemen bij te snel starten van de motor enz.

Jij bent verder tevreden met de werking van de Columbus?

Gebruik je bijvoorbeeld Android Auto en werkt die naar behoren?

Staat het gebruik van Skoda Connect compleet los van navigatieupdates, en hoeveel jaar krijg je navigatie-updates gratis?
 
Laatst bewerkt:

Testedoene

Forumguru
Ik werk met een iPhone. Tot op heden nog geen verbindingsproblemen gehad.
Je moet bij de dealer je Skoda Connect laten registeren. Dit doen ze normaal bij de aankoop.
Nog geen storingen gehad.
Columbus: werkt super maar wel jammer dat je niet zoals bij de oude Amudsen eerst land/gemeente/straat kan ingeven. Dat was gemakkelijker om dat in de auto al rijdend te doen ipv straat EN gemeente foutloos in te tikken.
Navi updates gaan online gedurende 2 jaar en erna moet je met een usb updaten (heb ik vernomen via de dealer).
opgelet: dan heb je een verloopstuk usb-c naar usb nodig
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jesse_s93

Donateur
De Octavia IV is always connect door middel van de ingebouwde sim. Updates verlopen dan ook via deze sim-kaart, Wi-Fi is hiervoor niet vereist. Wellicht de update eens proberen te downloaden zonder verbinding te maken met Wi-Fi, @Spaced?
 

Snoete

Lid
@Testedoene:
Goed om te horen dat er op dit moment dus geen grote software problemen (meer) zijn!

De dealer heeft mij verteld dat er idd een "always connect" sim is ingebouwd voor een 24/7 internetverbinding.
Verder heb ik op een Duits forum gelezen dat via die sim alleen de gebieden worden geupdate waar je regelmatig rond rijdt. Op zich te verklaren, het zal niet de bedoeling zijn dat iedereen 15 gig aan updates via een 4g verbinding gaat downloaden... Hoe dat vervolgens dan werkt wanneer je op vakantie gaat is mij nog niet duidelijk, daar heb je dan geen actuele navigatie?

Zal nog eens informeren wat die navigatieupdates na de eerste 2 jaar kosten.
Mits ik Google maps niet via Android Auto op mijn dashbord kan krijgen...

In mijn offerte staat een jaar abonnement voor "Care connect Infotainment Online" die is dacht ik meer bedoeld voor gebruik van de App en file-informatie en dergelijke.

Ook jammer dat de SD-card lezer er in meer in zit, zal voor mijn offline muziek een usb-C stick aanschaffen
die dan naast mijn telefoon in het zicht moet worden aangesloten. Verder is dit uiteraard geen probleem.


@jesse_s93, @Spaced:
Zou mij ook interesseren of je uiteindelijk bijvoorbeeld ook offline kaarten van VW via usb kunt updaten.
Kan hier zo nergens een goede omschrijving van vinden.
 

iRob1984

Senior Member
Ik heb de update ook gezien, OK gedrukte eigenlijk niet meer naar gekeken.
Geen idee of deze nu gedownload is en geïnstalleerd.
 
Bovenaan Onderaan