skodamichael
Senior Member
We zijn nu zo'n 4 maanden in het bezit van een skoda superb 2.0 tsi 4x4 272pk met nu zo'n 34000km op de teller.
We hebben de auto met zo'n 29000km aangeschaft en tot nu toe geen problemen.
Tot vandaag in Oostenrijk ik kreeg tijdens een flinke afdaling melding van een te laag koelvloeistof niveau.
Thuis voor vertrek stond het niveau op min maar als ik de dop losdraai gaat het niveau naar max. Dit was bij mijn vorige auto (audi a6 2.0 tfsi 2014) precies hetzelfde.
De temperatuur van de koelvloeistof is continu netjes 90graden geweest ook tijdens de melding.
Ik ben onderaan de bergpas gestopt en ff het niveau gecontroleerd deze stond nog exact hetzelfde als thuis 1200km eerder.
De dop voorzichtig wat los gedraaid en het reservoir vulde zichzelf tot ver boven max dus de dop maar weer dichtgedraaid.
Ik ruik ook geen koelvloeistof en kan geen sporen van lekkage vinden(dan zou het niveau ook wel gedaald zijn)
Nu inmiddels zo'n 100 km door de bergen verder en ik heb geen melding meer gekregen.
Volgens de papieren is bij deze auto de waterpomp bij 18000km vervangen.
Voor nu kan ik verder niet veel ondernemen en hopen dat er verder geen problemen optreden we gaan nog op doorreis naar Kroatië en weer terug door Oostenrijk we gaan nog zo'n 3000km maken.
Hebben jullie eventueel nog tips?
Natuurlijk houd ik de temperatuur goed in de gaten. Tot hoever mag de temperatuur eventueel oplopen(wat is normaal)?Ik kan eventueel een flesje koelvloeistof gaan halen welke vloeistof moet er in deze auto?
Alsvast bedankt voor de reacties/tips en ik ga jullie op de hoogte houden.
We hebben de auto met zo'n 29000km aangeschaft en tot nu toe geen problemen.
Tot vandaag in Oostenrijk ik kreeg tijdens een flinke afdaling melding van een te laag koelvloeistof niveau.
Thuis voor vertrek stond het niveau op min maar als ik de dop losdraai gaat het niveau naar max. Dit was bij mijn vorige auto (audi a6 2.0 tfsi 2014) precies hetzelfde.
De temperatuur van de koelvloeistof is continu netjes 90graden geweest ook tijdens de melding.
Ik ben onderaan de bergpas gestopt en ff het niveau gecontroleerd deze stond nog exact hetzelfde als thuis 1200km eerder.
De dop voorzichtig wat los gedraaid en het reservoir vulde zichzelf tot ver boven max dus de dop maar weer dichtgedraaid.
Ik ruik ook geen koelvloeistof en kan geen sporen van lekkage vinden(dan zou het niveau ook wel gedaald zijn)
Nu inmiddels zo'n 100 km door de bergen verder en ik heb geen melding meer gekregen.
Volgens de papieren is bij deze auto de waterpomp bij 18000km vervangen.
Voor nu kan ik verder niet veel ondernemen en hopen dat er verder geen problemen optreden we gaan nog op doorreis naar Kroatië en weer terug door Oostenrijk we gaan nog zo'n 3000km maken.
Hebben jullie eventueel nog tips?
Natuurlijk houd ik de temperatuur goed in de gaten. Tot hoever mag de temperatuur eventueel oplopen(wat is normaal)?Ik kan eventueel een flesje koelvloeistof gaan halen welke vloeistof moet er in deze auto?
Alsvast bedankt voor de reacties/tips en ik ga jullie op de hoogte houden.