Columbus Media Command app in MY2016

valderrama

Senior Member
Als ik me niet vergis zag ik laatst deze functionaliteit als optie staan op de lijst voor een aantal euro's. Bij bestelling vlak voor introductie MY2016 was dit nog niet bekend, later kwam dit dus wel boven water.

Ik had stiekem gehoopt doordat we ineens WiFi kregen in de Columbus nu dat de O3's MY2016 werden dat de Media Command functionaliteit gewoon out of the box zou werken. Maar helaas niets is minder waar.

De app is gratis te downloaden, verbind je smartphone of tablet met je Skoda met WiFi, start de app op en helaas krijg ik een melding in de trant van "deze functionaliteit is niet vrijgegeven in het infotainment systeem, neem contact op met de dealer".

Wat er voor nodig is om het te laten werken zit denk ik al volledig in de Columbus... Heeft iemand kennis van dat het mogelijk is om deze functionaliteit vrij te geven? Of zit het op een niet te omzeilen manier op slot tenzij je betaald?
 
Laatst bewerkt:

EHS

Actief lid
Hier ben ik ook erg nieuwsgierig naar. Zit ook op de Superb als optie (die ik ook niet heb gekozen).
 

remcee

Lid
Is hier al meer info over? Ik heb de app ook even gedownload, maar krijg dezelfde melding in mijn O3 MY2016.
 
Dit topic ga ik even volgen!
Heb de app ook gedownload, maar inderdaad nog geen functionaliteit.

(Had wel ergens op dit forum gelezen dat Media Command functie ingeschakeld kan worden. Wellicht door een hobbyist met een VAG kast/stekker/pc?)
 
Ik had vandaag de dealer ( muntstad) aan de telefoon en heb de vraag daar gesteld. Het schijnt dat de Nederlandse importeur dit standaard niet ondersteund en dat het nadien wel te verkrijgen is. Dealer geeft aan dat er een interface voor gekocht moet worden en dat deze 160 euro kost. Uurtje werk om hem er in te zetten, dan zou ik in totaal dus 250 euro kwijt zijn. Ik weet niet precies alle functies die de Media Command bied, maar dit is best wel een groot bedrag denk ik. Of het alleen via software kan, betwijfel ik, maar zou wel mooi zijn.
 
Sinds 2 weken heb ik een O3 FL Style Business Edition.

Op het infotainment systeem staat als optie Media Command geinstalleerd. Wanneer ik de handleiding lees is het volgens mij de bedoeling dat je uiteindelijk films vanaf de Columbus kunt streamen naar maximaal 2 tablets. Dit lijkt me een mooie oplossing zodat je een voorraad films kunt bewaren in de auto en kids achterin op hun iPads films kunt laten kijken. Je kan zelfs vanaf het scherm per tablet instellen welke film afgespeeld moet worden.

Helaas, zodra ik een tablet (iPad) connect krijg en probeer een film te streamen krijf ik de melding "Infotainment system streaming not active. You will be notified when it is activated". Ook krijg ik de melding "The Skoda Media Command function has not been enabled in the infotainment system. Please contact your Skoda partner."

Ik kan vanuit de Media Command app wel navigatie informatie zien (locatie, rijtijd, temperatuur etc), soms krijg ik wat info omtrent Radio zender te zien, maar bedienen lukt dan weer niet. Dus ook het stukje bediening van mijn audio (wat in mijn ogen ook een nutteloze optie is werkt half. Heeft iemand dit wel werkend?

Volgens de dealer is dit iets wat niet beschikbaar is in de O3, maar waarom staat het wel beschreven in de handleiding, staat het wel op mijn Columbus als "app" en werkt het gedeeltelijk? Ik kan me voorstellen dat het een optie is die je kan "kopen" en activeren (met name het streaming gedeelte) en dat dit dus softwarematig geactiveerd zou kunnen/moeten worden in de Columbus.

Ik heb nu WiFi in mijn auto, maar eigenlijk heb ik er nu geen ruk aan. Het kan werken als een access point, maar dat kan mijn telefoon ook. De Media Command samen met streaming functies biedt meerwaarde, maar dat werkt net niet. Ik begrijp het niet, krijg het gevoel dat het een beperking is die de importeur heeft gedaan voor de NL auto's. Frustrerend en onbegrijpelijk (vooralsnog).
 
Sinds 2 weken heb ik een O3 FL Style Business Edition.

Op het infotainment systeem staat als optie Media Command geinstalleerd. Wanneer ik de handleiding lees is het volgens mij de bedoeling dat je uiteindelijk films vanaf de Columbus kunt streamen naar maximaal 2 tablets. Dit lijkt me een mooie oplossing zodat je een voorraad films kunt bewaren in de auto en kids achterin op hun iPads films kunt laten kijken. Je kan zelfs vanaf het scherm per tablet instellen welke film afgespeeld moet worden.

Helaas, zodra ik een tablet (iPad) connect krijg en probeer een film te streamen krijf ik de melding "Infotainment system streaming not active. You will be notified when it is activated". Ook krijg ik de melding "The Skoda Media Command function has not been enabled in the infotainment system. Please contact your Skoda partner."

Ik kan vanuit de Media Command app wel navigatie informatie zien (locatie, rijtijd, temperatuur etc), soms krijg ik wat info omtrent Radio zender te zien, maar bedienen lukt dan weer niet. Dus ook het stukje bediening van mijn audio (wat in mijn ogen ook een nutteloze optie is werkt half. Heeft iemand dit wel werkend?

Volgens de dealer is dit iets wat niet beschikbaar is in de O3, maar waarom staat het wel beschreven in de handleiding, staat het wel op mijn Columbus als "app" en werkt het gedeeltelijk? Ik kan me voorstellen dat het een optie is die je kan "kopen" en activeren (met name het streaming gedeelte) en dat dit dus softwarematig geactiveerd zou kunnen/moeten worden in de Columbus.

Ik heb nu WiFi in mijn auto, maar eigenlijk heb ik er nu geen ruk aan. Het kan werken als een access point, maar dat kan mijn telefoon ook. De Media Command samen met streaming functies biedt meerwaarde, maar dat werkt net niet. Ik begrijp het niet, krijg het gevoel dat het een beperking is die de importeur heeft gedaan voor de NL auto's. Frustrerend en onbegrijpelijk (vooralsnog).
Hallo,
Is hier nog meer over geweten?
Ik zit met dezelfde issue...
 
Bovenaan Onderaan