Measureming blocks not available

skodagk

Nieuw lid
Misschien is dit reeds bekend voor degene die met VCDS en hun nieuw Octavia 3 aan het spelen waren, maar voor zover ik kan zien zijn de standaard measurement block allemaal gedisabled, en is het alleen mogelijk om via 'advanced measurements' meting te doen. Of zie ik iets over het hoofd?
Ik heb de officiele Ross-Tech kabel en gebruik VCDS 12.12.0 bij mijn O3 Combi.

Op zich geen serieuze beperking, maar ik was me er niet van bewust dat de standaard measurement blocks niet ondersteund zouden zijn.

Race Eend

Forumguru
Dat is met alle nieuwe modellen zo, alles gaat via advanced meas blocks. Werkt opzich nog beter, omdat je zelf je blokken kunt kiezen, maar het is iets meer zoek werk.

skodagk

Nieuw lid
Dank je voor je antwoord. Misschien nog een ander vraagje:
Wanneer ik de ‘gateway installation list’ in het autoscan window probeer krijg ik: ‘Sorry, this function requires a licensed interface’
Echter mij kabel is volledig echt en geregristreerd? Herken je dit ook?

Antera

Donateur
Zal vermoedelijk nog niet vrij gegeven zijn door ross-tech of nog niet bekend. Heb al veel uitgespit maar daarin ben ik nog niet geweest.

Dankzij het MQB is het allemaal wel beter aan te passen en uit te lezen. In Adaption staat gruwelijk veel in sommige module's is wel meer puzzelen maar heb er al veel uit gehaald. Lijst is nu al 50 mogelijkheden en word denk ik nog veel langer :-)

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan