Mdi

EdK

Forumguru
bakkertje en Ex-wereldreiziger bedankt voor jullie reactie
beide komt er heel dichtbij maar ben door jullie wel verder gekomen en wel bij het volgende:
 

fr83

Nieuw lid
Ik heb zo een MDI module voor 170 besteld en binnen een 3 tal weken wordt hij normaal geleverd. De verkoper vertelde mij dat alle kabels nog apart dienden bijgekocht te worden (usb, mini-usb,...) en deze ongeveer een 30€ gingen kosten. Volgens mij past een set zoals deze op de MDI interface
 

EdK

Forumguru
Graag gedaan hoor, ben wel benieuwd naar het eindresultaat. (als je het gaat maken)

Dat zal naar eind van het jaar gaan lopen , ben nu nog herstellende en doe me eerste stapjes weer ! ( net als meer dan 40 jaar geleden )
En tja zodra het been weer voldoend kan buigen dan wordt het welliswaar op kantoor maar wel weer werken en andere prive verplichtingen !
En dan September toch maar een 2 weken vakantie minimaal houden , na al 9 weken thuis zitten !!??
En tja dan kunnen we er eens aan gaan denken om er aan te beginnen, en tja weet het, op zich stelt het niets voor om dit te maken !
Het chassisdeel in een plaatje passend maken is denk ik nog het meeste werk !

edit: in iedergeval net wel via conrad het connectortje besteld, ken ik misschien toch achter buro alvast de connector pas maken in frontplaatje en kabeltje eraan solderen !
 
Ik heb zo een MDI module voor 170 besteld en binnen een 3 tal weken wordt hij normaal geleverd. De verkoper vertelde mij dat alle kabels nog apart dienden bijgekocht te worden (usb, mini-usb,...) en deze ongeveer een 30€ gingen kosten. Volgens mij past een set zoals deze op de MDI interface

Als je het binnen hebt, kan je dan laten weten of het overeenkomt met bestelnummer O2-170 van http://www.skodateile.cz?

En die eBay advertentie gaat maar over één kabeltje (je moet aangeven welke van de 4 kabeltjes je wilt hebben, als je de hoogste bieder bent).

Bouw je het trouwens zelf in of laat je het door de dealer doen?
 
Wellicht een stomme vraag, maar als die MDI-interface alleen maar MP3 en WMA files kan afspelen, waarom dat niet afspelen via telefoon en bluetooth carkit met geluid via de radio-speakers.

Of is het geluid dan heel slecht?
Wat zijn overigens jullie ervaringen met de geintegreerde bluetooth carkit in de O2?
 
Omdat
a) ik geen blue tooth carkit heb (veel te dure optie waar mijn telefoon toch niet mee om kan gaan) :623: en
b) ik mijn 8 Gb USB-stick :680: wil kunnen aansluiten. (De Amundsen kan geen DVD's spelen..)

Ik kan mijn telefoon wel via de aux-in aansluiten, maar dan kan ik 'm niet bedienen via de Amundsen. Bovendien kan er maar 4 Gb op mijn telefoon..
 
Klopt, als optie is de bluetooth carkit erg duur. De Amundsen is overigens ook aan de prijs. Als beide opties niet standaard op de nieuwe Greenline zaten had ik ze ook niet genomen.
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met MP3 geluid via de carkit. In een beetje nieuwe telefoon kunnen al makkelijk 16 GB kaartjes. Dat zijn toch al heel wat uurtjes MP3.
Het blijft een feit dat je dan nog steeds de MP3-tjes moet kiezen en afspelen via de telefoon.
 

nomad

Senior Member
even een update: De MDI heb ik opgehaald en ook vlak erna aangesloten. Aansluiten is zeer eenvoudig. Even de 12V aansluiten + Can high en CAN low en het werkt. Qua codering moet 2E even aangemeld worden in de Gateway en voila: een 160 GB iPod stampvol met muziek.
Ook de iPhone 3GS blijkt erop te werken.

Enige nadeel: als je geupgrade hebt naar 904, dan werken de knoppen op het stuur alleen in Audio modus op de Maxidot of tijdens navigatie. Er wordt nog nara een oplossing gezocht.

Wat veel leuker is, is dat mijn contact ook over een erg nieuwe Columbus beschikte. Zo nieuw heb ik ze in elk geval nog nergens gezien en er zitten een aantal zeer leuke nieuwe features op.

Zo rond november zal er ook een nieuwe firmware beschikbaar komen voor alle bestaande Columbus bezitters waarmee je in 1 klap deze nieuwe features gaat krijgen.
Ik heb hem beloofd niet in detail te treden, wat ik dan ook niet doe, maar ik ga deze nieuwe firmware hopelijk ook snel krijgen.
Het versienummer begint in elk geval niet meer met een 1... Het is dus een major upgrade.
 
Hallo Nomad, is het ook mogelijk om direct een USB-poort (female) aan te sluiten op de radio? Voorwaarde één is dat de pin-layout van de MDI-connector bekend moet zijn (mij niet bekend). Tevens zou dan ook de USB-connector kunnen worden voorzien van 12 en 5 V aansluitingen, zodat ook 2,5" HDD direct kunnen worden aangesloten. Op die manier zou je zelf, zonder de optie van een MDI uit de catalogus, zelf de radio kunnen voorzien van een USB aansluitmogelijkheid met alle gemakken van bediening etc. zoals bij een standaard MDI-aansluiting hoort. Ben erg benieuwd of jij hier meer van weet. Anders iemand anders?
 

nomad

Senior Member
Hallo Nomad, is het ook mogelijk om direct een USB-poort (female) aan te sluiten op de radio? Voorwaarde één is dat de pin-layout van de MDI-connector bekend moet zijn (mij niet bekend). Tevens zou dan ook de USB-connector kunnen worden voorzien van 12 en 5 V aansluitingen, zodat ook 2,5" HDD direct kunnen worden aangesloten. Op die manier zou je zelf, zonder de optie van een MDI uit de catalogus, zelf de radio kunnen voorzien van een USB aansluitmogelijkheid met alle gemakken van bediening etc. zoals bij een standaard MDI-aansluiting hoort. Ben erg benieuwd of jij hier meer van weet. Anders iemand anders?

Ik denk dat dat niet mogelijk is, aangezien de radio zelf niet beschikt over de benodigde datalijnen voor USB. Ook 5V gaat lastig worden aangezien dat niet niet aangeboden wordt. Ik vrees dat je niet onder een MDI uitkomt als je dat zou willen. De MDI wordt via een aparte box aangesloten en je raakt ook je AUX kwijt. Maar als je weer een AUX kabel koopt voor je MDI dan heb je die weer terug.
 
Wat veel leuker is, is dat mijn contact ook over een erg nieuwe Columbus beschikte. Zo nieuw heb ik ze in elk geval nog nergens gezien en er zitten een aantal zeer leuke nieuwe features op.

Divx afspeelbaar vanaf HDD.., please, please, pretty please, dan kan ik tenminste die map met DVD uit de auto halen.... :D

en, en, en alsjeblieft een querty toetsenbord ipv dat irritante ABC toetsenbord.
 

skodaoctavia2

Actief lid
tja das een hele goeie, nu ben ik vandaag zelf bezig geweest met mijn mdf2 eens goed aan te sluiten(had hiervoor een stream + mp3 erin zitten)en dan is de pin bezetting een klein beetje anders voornamelijk de ground voor de cd wisselaar was niet voldoende hij fluite behoorlijk tijdens het rijden nu op pin 3 dus die verhuisd naar pin 2, en gelijk de pinnen van de aux aansluiting over ge zet naar een nieuwe 2de stekker nu istie perfekt.
de mfd2 beschikt over aux midi en aux av
heb je het gelijk opgelost filmpje kijken of je mp3 eraan. in een andere topic heb ik er nog 1 in de aanbieding hij is alleen van VW (toppie in orde)
 
FYI, de pin-layout van de MDI connector. Zie zo inderdaad geen mogelijkheid om hier direct een USB-connector op aan te sluiten.

Pin 1: Ground
Pin 2: CAN Low
Pin 3: not used
Pin 4: NFR+/AUX R+
Pin 5: NFL+/CD Changer pass thru
Pin 6: NFR+/CD Changer pass thru
Pin 7: 12V
Pin 8: CAN High
Pin 9: NFL+/AUX L+
Pin 10: NF-/AUX -
Pin 11: NF-/CD Changer pass thru
Pin 12: Shield for CD Changer pass thru cable
 

dejos

Nieuw lid
Ik ga bij deze een poging ondernemen om dit topic vanonder het stof te halen...

Intussen heb ik Firmware 2660 op Colombus staan, en idd heel aantal nieuwe features.

Echter wil ik wel mijn Colombus uitrusten met MDI, om daarop een iPod aan te sluiten...

Destijds heb ik mij als originele optie wel een CD-wisselaar genomen, waardoor ik nog steeds niet met zekerheid weet welke kabelset ik moet bestellen...

Iemand tips?
 
Bovenaan Onderaan