Mazda 3

LenK

Forumguru
Vandaag meegereden in een Mazda 3.
Dat viel niet tegen. Als ik van Skoda moest overstappen in een Mazda 3 dan zou ik dat geen straf vinden.

Vering pietsie stugger dan O2, solide rijgedrag
Geen rammels, motor en banden geluid goed (alleen wat brommerig bij 120)
Ruimte voorin prima in orde, vergelijkbaar met O2 (achter niet getest), kofferbak 413ltr
Materiaal gebruik prima. Mooi geintegreerde radio, helemaal een deel van het het dashboard
Goede stoelen, complete uitrusting

Voor de liefhebber is er de poweruitvoering van de 3, de MPS 260pk/380nm 0-100 in 6.1 begrensd op 250k/u voor € 34730, een toppertje in zijn klasse

Model waar ik in zat was de 1.6 sedan executive voor € 23495
€ 455 minder dan een O2 1.6 elegance. Allemaal heel vergelijkbaar.
Hij verkoopt niet zo goed. Komt denk ik omdat ie een beetje incongnito onopvallend is. Voor het rijden hoef je hem in ieder geval niet te laten staan.
 

Skombi

Actief lid
incognito onopvallend .. da's wel heel onzichtbaar
wink.gif
 

Fabia

† In Memoriam
Over Mazda gesproken, ik heb de afgelopen 5 weken in een Mazda Demio van 4 jaar oud gereden. Deze is van mijn vader die voor een maand naar Spanje ging. Helaas is hij zo gehandicapt door een hersenbloeding dat hijzelf niet meer kan rijden maar gelukkig kan zijn vriendin wel rijden. Alleen durft zij niet de snelweg op en draait dus alleen maar erg korte rondje in Zwolle en omgeving. Om de auto toch weer eens ff goed warm te rijden en wat kilometers te laten maken heb ik 'm vijf weken mogen lenen. Met tankpas!!! Maar het is wel een heel erg blikken ding hoor. De Demio is echt gemaakt voor kleine japanners en niet voor de gemiddelde west-europeaan. Alles voelt ook heel erg fragiel aan. Wat een verschil met een Skoda, als ik in mijn Fabje zit voel ik me gelijk weer koning te rijk. Alles voelt erg degelijk en stevig aan. Het enige wat ik wel ga missen is de automaat. Misschien dat mijn volgende Fabje toch met automaat gaat worden.
 

Boet

Actief lid
Ik heb de 3 nooit gereden, wel de 323F van de laatste generatie en de 6 in dieseluitvoering. Als de 3 qua wegligging beter is dan die F en op een niveau zit van de 6, zit het wat dat betreft wel snor. Weet wel dat de stoelen -hoewel te klein voor mij- best goed zijn.

Het is m.i. nog een mooie auto ook.
 

Okki

Donateur
Ik vind de 3 ook mooi. Ziet er van de voorkant ook erg dik uit, beter dan een 6. Vooral met de speciale grill
 

Bijlagen

  • 49455-mazda3-left.jpg
    49455-mazda3-left.jpg
    73,1 KB · Weergaven: 2

johann

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Daniel</font><hr />

Bah wat een afschuwelijke kleur zeg

[/ QUOTE ]

Lichtgeel staat inderdaad mooier
489.gif
 

Jpoers

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Okki</font><hr />

Ging mij ook niet om de kleur. Anders had ik wel een roze geplaatst
bye.gif
bye.gif
bye.gif
bye.gif
bye.gif
bye.gif
bye.gif
bye.gif
bye.gif


[/ QUOTE ]

Zo dan:
 

Bijlagen

  • 49966-49455-mazda3-left-roze.jpg
    49966-49455-mazda3-left-roze.jpg
    48,5 KB · Weergaven: 3
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

Voor de liefhebber is er de poweruitvoering van de 3, de MPS 260pk/380nm 0-100 in 6.1 begrensd op 250k/u voor € 34730, een toppertje in zijn klasse


[/ QUOTE ]

hier in belgie zit die rond de 28 000 euro.

Heb er een tijdje geleden een testrit mee gedaan (ter vergelijking van een golf gti) en vond die mps eigenlijk niet zo aangenaam rijden. Onder de 2500/3000 toeren is die moter echt dood, en daarboven barst de hel los.

Veel minder gelijdelijk dan een GTI en bijgevolg dan ook veel minder dagelijks bruikbaar.

Voor derest idd heel fijne auto, mooi afgewerkt en prijs/uitrusting een topper.
 
Bovenaan Onderaan