Mazda 3 --> Peugeot 3 --> Octavia 3?

Priet

Lid
Hoi! Laat ik mij even voorstellen als nieuw lid van dit forum.

Ik rij geen Skoda...

Mijn eerste auto was een Mazda 323, jaren daarvoor nog van mijn opa geweest. Daarna ben ik overgegaan naar een Peugeot 307 uit 2002. Deze rij ik na 7 jaar nog steeds, maar ik ben wel op zoek naar een nieuwe bolide. Wellicht een Skoda Octavia III? Ik heb deze een tijdje als huur-auto in IJsland gereden, en zowel mijn vrouw als ik vonden dat erg prettig rijden :)

Mijn 307 heeft sinds vanochtend flinke schade... iemand heeft er een ladder op laten vallen en nu is de achterspoiler flink beschadigd. Auch... Daar gaat m'n inruilwaarde :cry: Verwachtte reparatiekosten: €2800 :sterretjes:

Dus nu maar op zoek naar tips en ander aankoopadvies voor een mooie Octavia Combi :)
 

Cordoba

Forumguru
Welkom @Priet Voor een aankoopadvies kun je het beste een apart topic aanmaken in het daarvoor bestemde forumdeel: dan krijg je gerichte reacties, en is het overzichtelijker. Als je dat topic aanmaakt, geef dan ook aan wat je eisen zijn (benzine/diesel, hatchback/combi, leeftijd, km-stand enz.).
 

CDK

Forumguru
Hartelijk welkom @Priet, met een Octavia koop je normaliter veel waar voor je geld en bovendien zeeën van ruimte ;) Succes met het maken van de voor jou / jullie juiste keuze.
 

hemi24

Forumguru
Welkom hier!

Zo te lezen is de ladder net niet hard genoeg gevallen, anders was de 307 total loss verklaard... :sterretjes:
 

Japanese Power

Donateur
Welkom @Priet wel balen van die ladder, wel een flinke schadepost als het alleen je achterspoiler betreft.
Maar goed, wellicht een mooie gelegenheid om over te stappen naar de OC3.
Succes met speuren!
 

Priet

Lid
Dank allen :)

Zo te lezen is de ladder net niet hard genoeg gevallen, anders was de 307 total loss verklaard... :sterretjes:

Met zo'n hoog schadebedrag is de auto in principe total loss... ik heb nog geen bericht van de verzekering van de tegenpartij gehoord, maar dat zal zeer waarschijnlijk het geval zijn. Eenzelfde soort auto koop je nu voor minder...
 

Priet

Lid
Na een tijdje zoeken heb ik een mooie Octavia III gevonden. Vanochtend mocht ik 'm ophalen :)

Het is een TSI 1.4 DSG Elegance Business uit 2014 geworden. Met sportstoelen, 18" velgen, panoramadak en vast nog veel meer opties die ik nog moet ontdekken :)

De nieuwe auto was trouwens hard nodig: de oude kon niet meer achteruit rijden :tongue:
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan