Maximale bandbreedte

MishaM

Actief lid
Snelle vraag: Weet iemand wat de maximale band breedte is die past op de Octavia 3 (RS)?

Ik heb 19 inch velgen (in 8,5J) gekocht, maar 255 breed leek te veel van het goede (niet geprobeerd).
Vandaar mijn vraag. Ik weet dat 235 past, maar 245 ook?
 

CDK

Forumguru
Is de auto verlaagd?
Waarschijnlijk is 235 max, nog iets breder zal met volledige stuuruitslag aanlopen in de wielkuipen en 255 gaat je waarschijnlijk zelfs je spatschermen kosten bij inveren.
Als je het zeker wil weten moet je het proberen ;)
 

Olivier

Senior Member
Ik heb m'n velgen van mn A4 b8 op mn octavia rs gestoken ( 245/35r19 8,5J) en waren te breed.. de ET waarde had er natuurlijk ook mee te maken.. maar 235 zal het beste zijn!
 

Bijlagen

  • IMG_20170830_101554.jpg
    IMG_20170830_101554.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 69
  • Leuk
Waarderingen: CDK

MishaM

Actief lid
Dank je @Olivier . Ik maak me vooral zorgen over de vooras en insturen. Dus ga voor 235.
Met de ET zit het wel snor bij mij denk ik (zal niet uitsteken).
 

Jasper-RS

Forumguru
Snelle vraag: Weet iemand wat de maximale band breedte is die past op de Octavia 3 (RS)?

Ik heb 19 inch velgen (in 8,5J) gekocht, maar 255 breed leek te veel van het goede (niet geprobeerd).
Vandaar mijn vraag. Ik weet dat 235 past, maar 245 ook?

Op mijn Octavia zaten 245/35/19 banden en dit ging prima op 8,5 j et45. Ook in combinatie met eibach verlaging en volle bepakking geen probleem. 255 is te gek denk ik
 

Jasper-RS

Forumguru
Ik heb m'n velgen van mn A4 b8 op mn octavia rs gestoken ( 245/35r19 8,5J) en waren te breed.. de ET waarde had er natuurlijk ook mee te maken.. maar 235 zal het beste zijn!

Welke et waarde is dit? Ik had ook 245/35/19 op 8,5j et45 en dat ging top. Achter zelfs nog met 5 mm spoorverbreder Bekijk bijlage 64204
 
Laatst bewerkt:

andrehj

Forumguru
Als ik op bovenstaande bijlage-link klik, krijg ik de foutmelding dat ik geen rechten heb om de bijlage te bekijken... Afbeeldingen kun je beter als afbeelding invoegen.
 

Olivier

Senior Member
Welke et waarde is dit? Ik had ook 245/35/19 op 8,5j et45 en dat ging top. Achter zelfs nog met 5 mm spoorverbreder Bekijk bijlage 64204

Zal het morgen eens bekijken als ik in m'n loods ben om zeker te weten maar ik gok achteraan et 29 als ik me niet vergis. Vooraan dacht ik et 35. Setje lag mooi breed/perfect op mn a4, maar van die wagen waren de wielkasten dan ook een stuk breder of de octavia.
 

MishaM

Actief lid
@Jasper-RS Wat voor banden zijn dat? Ik ga voor Pirelli PZero, begrijp dat die wat "vierkanter" zijn. En daardoor mogelijk problemen zouden kunnen geven. Maar dat heb ik hier van het forum.
Had jij voor ook 245? En raken met insturen/inveren of niet?

Edit: Ik heb voor de zomer dus BBS SX velgen 8.5*18 met een ET van 46
 

Jasper-RS

Forumguru
@Jasper-RS Wat voor banden zijn dat? Ik ga voor Pirelli PZero, begrijp dat die wat "vierkanter" zijn. En daardoor mogelijk problemen zouden kunnen geven. Maar dat heb ik hier van het forum.
Had jij voor ook 245? En raken met insturen/inveren of niet?

Edit: Ik heb voor de zomer dus BBS SX velgen 8.5*18 met een ET van 46

Michelin pilot supersport zat erop. Rondom 245/35/19. En zowel voor als achter liep er niks aan. Ook niet bij inveren en volledige stuuruitslag. Maar inderdaad de band opbouw kan verschillen per merk. Dus geen garantie van mijn kant haha
 
Bovenaan Onderaan