Maxidot: welk voordeel??

elcocheSKODA

Actief lid
Misschien dat jullie mij kunnen helpen. /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif
Wat is de toegevoegde waarde van het MAXIDOT display (behalve dat je alle informatie op dit extra grote scherm te zien krijgt)?
Zijn er meer functies dan de standaard boordcomputer /forum/images/graemlins/crazy.gif?

Graag jullie reactie.
 

Zoef

Actief lid
Volgens mijn simpele boerenverstand is er behalve beter contrast en dus duidelijker geen echt verschil. Het ziet er simpelweg mooier en/of moderner uit. Ik denk niet dat er functionaliteitsverschillen zijn.
gr.
Zoef
 

higgy

Forumguru
Je HAD de zoekfunctie kunnen gebruiken.
Een groot voordeel is bijv. dat je de 'nabrandtijd' van de coming-home functie zelf in kunt stellen. Ik kan dat dus niet en erger me aan de standaard 80 seconden. Da's veel te lang.
En zo zijn er meer voordelen.
 
Indien je een navigatiesysteem aansluit op MaxiDOT, staan hierop ook de afstand en de richting tot de volgende afslag en de nog te rijden afstand tot de bestemming en de aankomsttijd. Daarnaast kun je zien op welk radio-station je bent afgestemd. Volgens mij kun je in 1 oogopslag meer informatie tegelijk zien dan in het standaard schermpje (waarin je alle functies langs moet scrollen). De telefoon en radio kan bestuurd worden vanaf het multifunctioneel stuur met aansluiting van het Maxi-DOT display op het dashboard. Mijn collega vertelde me dat hij het maxiDOT erg gaaf vond omdat je daarop ook kunt zien of er een deur geopend is, en zo ja, welke e.d.
Ik kan er verder bar weinig over vinden op internet: beetje vreemd... Zal dus wel niet zo'n belangrijk ding zijn dus...
Ik heb de MaxiDOT er in ieder geval NIET bij besteld.
 

Droopy

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
...Ik kan er verder bar weinig over vinden op internet: ..

[/ QUOTE ]
Zoals gewoonlijk moet je bij buitelandse Škoda-sites zijn voor informatie /forum/images/graemlins/frown.gif bv: www.skoda.at
 

elcocheSKODA

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Je HAD de zoekfunctie kunnen gebruiken.


[/ QUOTE ]

Heb ik geprobeerd, maar wist niet dat je nog verder kon scrollen. Thanks.
 

Potje

Actief lid
Ja, ik baal nu ook wel een beetje dat ik de Maxidot niet heb genomen. Helaas was bij mij gewoon ook het budget op. Ach, bij de volgende Octavia 2.0 TDi, DSG en Maxidot.....

/forum/images/graemlins/473.gif
 

Wiseguy

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ach, bij de volgende Octavia 2.0 TDi, DSG en Maxidot.....

[/ QUOTE ]

Klinkt ook erg lekker ja..... oh ja, ik heb dat al.... alleen de DSG hoef ik persoonlijk niet.... /forum/images/graemlins/grin.gif
 

nomad

Senior Member
Andere zaken: Je ziet welke deur er nog open staat, je kan het storingsgeheugen van de auto uitlezen, je kan de cominghome/leavinghome tijd instellen en comfortknipperen (what's in a name..) instellen.
 

Wiseguy

Actief lid
comfortknipperen? is dat wanneer je 1 tikje tegen je richtingaanwijzer geeft, het knipperlicht 3 keer knippert en daarna weer uitschakelt?
 

nomad

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
comfortknipperen? is dat wanneer je 1 tikje tegen je richtingaanwijzer geeft, het knipperlicht 3 keer knippert en daarna weer uitschakelt?

[/ QUOTE ]

Klopt. Kan je met maxidot in en uitschakelen.
 

Wiseguy

Actief lid
Neu.... ik laat het lekker aan staan.... ik vind het erg makkelijk.... vind het zelfs wel een voordeel van deze auto... de Laguna kon dat in ieder geval niet.
 

Logic

Actief lid
Ja, dat is hem en ik kan er mijn collega's in hun Astra mee pesten. Zij hebben dat ook maar dan knippert hij maar twee keer, en dat is eigenlijk net te weinig. /forum/images/graemlins/smile.gif
 
Bovenaan Onderaan