Maxidot display doet het niet op de Symphony radio

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paulus57

Nieuw lid
Heeft iemand ervaring met het aansluiten/aktiveren van het maxidot display en een Symphony radio in mijn Fabia Spirit Plus?
Het probleem is dat het bovenste deel van de display waar de zenderinformatie staat donker blijft.
Het leek mij handig om daar de flitspalen via RDS weer te geven,dealer zegt dat er draden getrokken moeten worden ?
 

Bijlagen

  • 25113-maxidotklein.jpg
    25113-maxidotklein.jpg
    16,1 KB · Weergaven: 38
Ik dacht ook dat ik dit zou hebben op een bj 2005. Het display tussen de tellers is bij mij echter identiek aan de andere Fabia's zonder Symphony radio. Dus geen extra info. Geen radio info op dit display.
Heb ergens gelezen dat een maxidot op een Fabia alleen standaard is met Skoda dubbeldin navigatie.
Denk niet dat het te activeren is.
Bij mij zitten op de plaats van het display andere lampjes zoals bijvoorbeeld van geopende portieren.
 

Michel

Forumguru
Het Maxidot display is wel aanwezig op de Spirit Plus uitvoeringen, maar niet op de reguliere Classic, Ambiente, Elegance of RS, tenzij er een (duur) Skoda dubbeldin navigatie is meebesteld. Ik heb het altijd raar gevonden dat je bij de Fabia het Maxi-dot display niet als optie kon bijbestellen, zoals bij de Octavia, want ik had het wel graag willen hebben, zonder meteen aan die navigatie vast te zitten.

@Paulus57: Ik denk dat je in dit geval het beste even met je dealer contact op kan nemen, want het zou mij niets verbazen dat er op dit moment weinig of geen mensen zijn te vinden die een Fabia met Maxi-dot en Symphony radio hebben, al zou dat natuurlijk vanaf nu door het Spirit-Plus actiemodel weleens kunnen veranderen.
 
Ik heb ook een Spirit+ uitvoering besteld en was van plan er de Symphonie bij te nemen. Mijn dealer (van Kleef, Dordrecht) gaf echter aan dat het display niet werkt met een achteraf (dealer) ingebouwde radio. Ik heb er toen vanaf gezien en mijn Sony MP3 radio over laten bouwen. Ik heb de auto nog niet maar wat geeft het display eigenlijk allemaal weer??
 

Fabia

† In Memoriam
Ik heb het ook vreemd gevonden dat je het Maxidot display gewoon kon bestellen bij de aankoop van mijn Fabia. Vind het een beetje raar dat het alleen kan als je een duur navigatie systeem besgteld. Had het graag gehad in mijn Fabia. Nu zit ik tegen een zwart rechthoekig display aan te kijken tussen de meters.
 

Paulus57

Nieuw lid
Eindelijk zijn er draden getrokken tussen tellerklok en radio,maar werken ho maar.Blijkt dat niet alle Symphony radio's de mogelijk hebben om de display aan te sturen.De radio zou gecodeerd moeten worden met de VAG.
We wachten maar af,anders een andere radio op de kop kopen die het wel doet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan