Maxidot Boordcomputer: Alle lampen defect?

ECV

Nieuw lid
Vrijdag meldde de maxidot van m'n vaders O2 HB 1.4tsi dsg ('09) bij het starten een voor een dat alle lampen defect waren. De richitingaanwijzers voor en achter bleven eerst een tijdje branden voor ze gingen knipperen, die in de spiegel werkte wel normaal. Recent heeft de auto zijn eerste 30k beurt gehad en er is een deukje uit de achterklep gehaald bij de dealer.
Heeft iemand enig idee wat dit soort storingen kan veroorzaken?
De auto werkt nu weer normaal, maar gaat waarschijnlijk binnenkort naar de dealer voor onderzoek.

Ralph

Lid
1) Getuned door een thuiswerker?:grin:
2) Aftermarket radio, misschien zelf aangesloten?
3) Kortsluiting

Al met al.... gewoon uit laten lezen, dan weet waar je moet zoeken.
Ben benieuwd, hou ons op de hoogte!

Ik heb dit ook 1 keer gehad en daarna nooit meer (tot hier toe).
Moest toen 3 dagen later binnen voor onderhoud, daar heeft men van deze storing niets teruggevonden. Men vond het raar. Maar ze hadden geen verklaring

Ronnie

Forumguru
Recentelijk een knipper/remlichtlampje vervangen? Indien ja, kijk dan even of het juiste wattage heeft!

Bas1975

Nieuw lid
Heb ik exact hetzelfde gehad. in Frankrijk:mad:..... bleek water / vocht in 3e remlicht te zijn, komt vaker voor.

Gr Bas

Michel

Forumguru
Heb vandaag dit fenomeen meegemaakt. Alle foutmeldingen die er in de boardcomputer zijn ingebakken als het gaat om defecte verlichting passeerde de revue. De richtingaanwijzers bleven continu branden, terwijl het controlelampje op het dashboard sneller knipperde dan normaal. Na een algehele reset (contact uit en sleutel uit het contactslot) functioneerde de verlichting weer als vanouds. Dit is de eerste keer in ruim 2 jaar, en bijna 80.000 km verder, dat mijn Octavia een storingsmelding gaf. Tot op heden heb ik nog niet eens één lampje hoeven te vervangen (afkloppen).

Ik las wel in een ander draadje dat dit fenomeen ook bij een aantal Superb-rijders is voorgekomen en dat het bij dat model middels een software-update is opgelost. Ik zal dit bij de eerstkomende onderhoudsbeurt aangeven.

Bovenaan Onderaan