Max J, ET etc Superb combi 3

Snitser

Actief lid
Hoi!

In de tijd van mijn golfjes was ik wel thuis op zit gebied..maar hoe zit dit met een superb 3?

Voor de zomer wil ik graag een 19" zomerset met 235 banden. Extreem verlagen ga ik niet doen. Misschien wel een eibach pro kit via Antera. Maar verder niet.

Graag jullie advies.

Grt
 

Snitser

Actief lid
De website steek maat heeft de superb 3 niet in het overzicht. Athans, laatst nog niet maar ik ga weer even kijken, bedankt.
 

brepus13

Forumguru
Je kunt op de site van Skoda of superskoda wel wat velgen setjes bekijken dan voor de S3. Dan kun je iig de ET en J wel achterhalen.
 

Snitser

Actief lid
Blijkt dat steekmaat wel de juiste gevens heeft tav de ET. Die is 47. Maar de websites die je noemt zeggen niks over het max aantal J wat je kan toepassen. Af fabriek velgen hebben vaker een lager J dan bijvoorbeeld BBS, Abt etc.
 

larsy

Forumguru
Ik heb op mijn s3 19” velgen liggen met 235 banden.
(Zonder verlaging )
de velgen zijn =>ET45 , 8,5j
Kan geen andere foto’s make omdat ik nu de winterset heb liggen.
Ik zou niet meer naar buiten wille gaan dan dit.
Het Is nu al meer dan de orginele 16” 17 ,...
dat merk je aan het opspattend vuil
boven zitte ze nog lekker binne de kas ,
Maar onder zijn ze merkbaar meer naar buiten gekomen (en dat mag niet nog meer worden) . Dus niet breder gaan zou ik zeggen
6575D691-D876-4669-A7DB-ED09CF8C0CA3.jpeg
2982DACB-37FB-4103-B1E2-3441F2F12D92.jpeg
7AD2CF88-5D58-4CFD-A7D3-1838A88243C2.jpeg
 
Laatst bewerkt:

Snitser

Actief lid
Bedankt voor je foto's en info! De meeste wielen zijn 8 tot 8.5J. Hoef ik mij verder geen zorgen te maken
 
Hier nog een mooi linkje naar een website waar je zelf kunt rekenen met velgbreedtes en ET waardes:
https://www.reifenrechner.at/

Ik ben ook aan het speuren naar andere wielen. Ligt nu 8Jx18 ET44 onder. Zit te denken om naar 8.5Jx20 ET38 te gaan.
Dan blijft de binnenkant gelijk en komt de buitenkant 12mm meer naar buiten. In combinatie met Ebaich Pro kit die er 25januari bij Antera onder gaat. Zit alleen nog beetje te dubben vwb bandenmaat. 235/35r20 zou voorgeschreven maat zijn maar 245/35r20 is een stuk goedkoper en scheelt maar 1% tov de 235/35r20 en 1.6% tov van de huidige 2235/45r18...
 

sliderke

Senior Member
Ikzelf heb et44 en 8 breed. Dus volledig de originele maat in 19”

tijdens mijn zoektocht heb ik S3 gezien met velgen tot 9x20 en et40
 
Ikzelf heb et44 en 8 breed. Dus volledig de originele maat in 19”

tijdens mijn zoektocht heb ik S3 gezien met velgen tot 9x20 en et40


inderdaad, 9Jx20 ET40 ben ik ook al hier en daar tegengekomen en moet volgens mij prima passen.
Las zelfs ergens over 9Jx20 ET35 wat netaan zou moeten gaan, maar misschien met ver inveren toch wat te krap.

Afhankelijk van hoe goed je Duits is (of hoe bedreven je bent in gebruik van google translator..) hier nog wat linkjes naar Duitse forum topics over velgen:
https://www.skodacommunity.de/threads/20-zoll-felgen-auf-dem-superb.106840/
https://www.skodacommunity.de/threads/felgen-zum-superb.101769/
 
Ik ben er in ieder geval uit, deze gaan het worden. BBS Le Mans replicas (de originele zijn >1000eu p.st.) in de maat 8.5Jx19 ET45.
Ik werd maar niet overtuigd van de huidige trend in velgen met combi zwarte en gepolijst en de gewoon helemaal ziveren gelakte wielen vond ik allemaal een beetje saai. Daarnaast ben ik gek op de oude BBS design wielen zoals de RS en de LM, had ze vroeger onder diverse golfjes.
Zat nog even te twijfelen over ET35 maar dan komt ie ten opzichte van de originele wielen 15mm verder naar buiten. Op diverse forums wel gelezen dat het principe wel zou moeten kunnen, maar ik ga liever proberen met wat spacers af te stemmen. Waarschijnlijk 5mm per wiel aan voorzijde (dan komt die in combinatie met de bredere velg 10mm verder naar buiten t.ov. origineel) en aan achterzijde kijken wat 10mm of zelfs 15mm doet.
Banden worden Vredestein Ultrac Satin in de juiste maat 235/40r19.
Fotootje zijn het resultaat van een quick & dirty powerpoint actie ;)
Als alles goed gaat komen ze er zaterdag onder!
 

Bijlagen

  • b9-01.jpg
    b9-01.jpg
    257,3 KB · Weergaven: 123
  • b9-02.jpg
    b9-02.jpg
    259 KB · Weergaven: 118

CDK

Forumguru
Kijk uit met replicawielen!! Vooral met dit type.... Het kan je in een hachelijke situatie laten belanden....
 
Ik weet 't en heb m'n huiswerk gedaan. Deze zijn van merk inter action, geen onbekende en volop aanwezig op Europese markt. Is weliswaar een budget merk maar kwalitatief goed genoeg in orde (al is het geen Duitse kwaliteit natuurlijk)
Grootste risico zit 'm in de lak corrosie bescherming. Valt enigszins te mitigeren door schoon te houden en beschadigingen te voorkomen.
 
En ze zitten eronder! 8.5jx19 et45. Aan voorzijde pasten uiteindelijk spacers van 10mm en achter 12mm had dus ook voor et35 kunnen gaan maar wist 't van te voren niet zeker. Nu dus een paar tientjes meer kwijt maar wel wat meer flexibiliteit om ze eventueel nog eens op een andere auto te kunnen schroeven. Vult de wielkasten wel mooi uit zo!
 

Bijlagen

  • b9-01s.jpg
    b9-01s.jpg
    343,6 KB · Weergaven: 116
  • b9-02s.jpg
    b9-02s.jpg
    397,9 KB · Weergaven: 128
  • b9-03s.jpg
    b9-03s.jpg
    390,6 KB · Weergaven: 110
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan