Mattenset past niet

Is er iemand bekend of er verschillende type mattensets zijn voor de Kodiaq. Ik heb mijn Kodiaq in februari geleverd gekregen, maar de mattenset welke ik heb pas niet.

Aan de bestuurders zijde klikt de mat maar aan 1 kant vast. De gaten in de mat zitten verder uit elkaar dan de bevestiging punten in de auto.

Intussen heb ik al de 2e mattenset van de dealer binnen, maar ook deze het zelfde probleem.

Weet iemand of de mattenset van een 2023 kaodiaq afwijkt van een eerder bouwjaar? Of heb ik het geluk dat in mijn auto om een of andere reden de bevestiging punten niet op de juiste plek heeft zitten.
 

EdK

Forumguru
Zou me niets verbazen dat het het laatste geval is !
Maar begrijp dat je nieuwe wagen hebt en het probleem al hebt !?
Zo ja dan is het je dealer zijn probleem dus laat hem het ff lekker oplossen !
Je hebt genoeg betaald lijkt me voor de wagen en afleveringskosten
 
Het is inderdaad een nieuwe Lease auto. En de dealer heeft me intussen al netjes een 2e set matten gegeven. (Opgestuurd)

maar ik denk als ik nu weer meld dat ze niet passen ik terug mag naar de dealer welke niet bepaald om de hoek zit. Ik hoopte dat er meer mensen waren met het zelfde probleem en misschien een oplossing zodat ik hierop kon sturen bij de dealer.

Overigens lijken de matten wel origineel, alhoewel als ik dan weer naar het label kijk…..
265063CE-BEBF-48B4-9134-6EAC029AC454.jpeg
 

Tees

Donateur
Ik kan je garanderen dat die níét Skoda-origineel zijn. De hele layout van het label is daar niet mee in overeenkomst, en het onderdeelnummer is ook zeker niet een VAG-onderdeelnummer.
Dit is dus iets (slecht) aftermarket-achtigs, of Skoda heeft tegenwoordig een of andere derde partij voor (die dan ook geen Skoda-logos op het label zet).

Zie hier de originele in de Skoda Webshop: https://shop.skoda.nl/auto-accessoi...270-velours-mattenset-prestige-kodiaq-4-delig
 

hemi24

Forumguru
Net wat @Tees zegt: originele matten hebben totaal andere labels en andere artikelnummers.
zie hier een voorbeeld:

1680291559252.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

TDI_DSG

Senior Member
Gisteren de nieuwe Kodiaq opgehaald en deze matten zitten erin.
 

Bijlagen

  • C4D1BD24-78B9-438E-8951-7F27B513345F.jpeg
    C4D1BD24-78B9-438E-8951-7F27B513345F.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 20
  • 9111E352-829C-4902-9542-DA3090CBDDDF.jpeg
    9111E352-829C-4902-9542-DA3090CBDDDF.jpeg
    680,3 KB · Weergaven: 19
Vandaag de dealer maar weer eens bellen dan, eens kijken of ze nog een setje originele matten kunnen sturen.

Alle sets welke ik heb zijn namelijk niet origineel en hebben de zelfde afwijking en labels.
 
Bovenaan Onderaan