(matrix) grootlicht uitschakelen

Paul(B)

Nieuw lid
hallo allen,
Ik heb op mijn Octavia 4 matrix grootlicht. Het uitschakelen is mij niet helemaal duidelijk.
Ik denk dan het instructieboekje vermeldt dat je daarvoor het hendeltje even naar je toe moet trekken, maar dat werkt blijkbaar maar heel soms.
Dus nu, om van grootlicht naar dimlicht te schakelen, druk ik 2x op de fysieke drukknop voor de lichten linksonder het dashboard,
dus "auto off" >> "auto on", en dan staat ie terug op dimlicht.
Dit lijkt mij niet de meest juiste manier.
 

MacRembrandt

Forumguru
Het voordeel van matrix licht is toch juist dat je het níet hoeft uit te schakelen?
Ik heb het, met behulp van VCDS en de grootlichtassistent, volcontinue aan staan. Systeem regelt het verder zelf.

Maar ontopic….:giggle:…… het zou toch met het hendeltje moeten kunnen.
 

hemi24

Forumguru
Zal wellich bij de Octavia anders werken maar bij de ID.3 moet worden k het automatisch grootlicht van de matrix-LED toch echt aanzetten met de linker hendel achter het stuur…
Eerste keer aantikken is automatisch grootlicht; nogmaals drukken is continu grootlicht.

Uitschakelen automatisch grootlicht is volgens mij afhankelijk van het feit of de dimlicht wel/ niet ingeschakeld zijn.

Bij ingeschakeld automatisch grootlicht:
- Dimlicht is UIT: hendel nog een keer naar voren drukken schakelt automatisch grootlicht UIT;
- Dimlicht is AAN: hendel naar voren drukken om naar continu grootlicht te schakelen; vervolgens hendel aantrekken en automatisch grootlicht is ook uitgeschakeld.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan