Materiaal om wiel te vervangen.

Peter@77

Nieuw lid
Hallo ik heb eindelijk de materialen gevonden om het wiel indien nodig te vervangen.
Een reservewiel is er niet meer wel een compressor, maar ik zie nergens geen hulpstuk om de anti diefstalbout te verwijderen, en nog veel lege vakken. Is dit bij jullie ook zo? Foto's in bijlage.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210906-191829_Gallery.jpg
    Screenshot_20210906-191829_Gallery.jpg
    717,3 KB · Weergaven: 127
  • Screenshot_20210906-191839_Gallery.jpg
    Screenshot_20210906-191839_Gallery.jpg
    479,9 KB · Weergaven: 105

EdK

Forumguru
zie nergens geen hulpstuk om de anti diefstalbout te verwijderen
In principe is de anti diefstalbout(en) een optie, dus zijn door de dealer gemonteerd.
Hierdoor zou je ook nog een 4 tal bouten ergens in de auto moeten hebben liggen.
En de adapter word meegeleverd met de wielbouten...
Maar zie op één van je foto's een zwart doosje liggen links boven
Is dat niet het doosje van de diefstalbouten en zit daar dus niet je adapter in ?

En anders even aan je dealer vragen waar ze hem hebben gelaten, want die horen ze er gewoon bij te leveren.
Beetje vreemd dat als je bij een bandenboer een band wil laten vervangen dat dit niet zou kunnen omdat de dealer je adapter heeft.....
 

Highway

Forumguru
Waarom wil je een hulpstuk voor aan anti diefstalbout, als je geen reservewiel hebt? Dan heeft het toch geen nut het wiel te verwijderen, tenzij je op 3 wielen verder wil rijden.

Wat je op de foto hebt, is een reparatie set. Compressor en vloeistof om een lekkage te dichten. Zodoende hebt je geen reservewiel nodig, dus hoeft je wil er niet af.

Vloeistof gaat in je band, volgens mij via de compressor die de band ook weer op pompt. Dus wiel hoeft niet van de auto.

Zo een set heeft niet mijn voorkeur (zelf heb ik een volwaardig reserve wiel). Echter hebben al meer auto's zo een reparatie setje.
 

EdK

Forumguru
Waarom wil je een hulpstuk voor aan anti diefstalbout, als je geen reservewiel hebt? Dan heeft het toch geen nut het wiel te verwijderen, tenzij je op 3 wielen verder wil rijden.
Laat jij je banden vervangen met de velgen nog op de auto ??
Ben ik benieuwd hoe ze die dan uitbalanceren in hun apparaat daarna...:pieker::pieker::lezen:
 

Peter@77

Nieuw lid
Dat dacht ik dus ook, ik denk niet dat de bandenman zo iets liggen heeft van elk automerk.
@EdK Het doosje is de compressor denk ik dat je bedoeld.
 
Laatst bewerkt:

Highway

Forumguru
Laat jij je banden vervangen met de velgen nog op de auto ??
Ben ik benieuwd hoe ze die dan uitbalanceren in hun apparaat daarna...:pieker::pieker::lezen:

Ja, is dat niet normaal :)

Je kan idd de wielen aan de auto balanceren. Heb ik met mijn vorige auto moeten doen omdat er in de aadrijflijn een onbalans zat.

Waar mijn reactie op slaat - voor een lekke band hoef je de band niet te verwijderen met dit setje.

En idd, wil je de banden vervangen, dan moeten ze wel los. Maar dan zoals genoemd - zitten er wel slotbouten op?
 

EdK

Forumguru
Wel de mijne toendertijd niet.
Lag bij me reserveband spullen tot ik hem nodig had
Dealer had hem ergens anders in wagen terug gelegd kwam ik achter na belletje dealer.
 

Cordoba

Forumguru
Set is alleen de gereedschapset, nog geen velg, laat staan een compleet wiel. Je kunt ook kijken of je op de sloop alles kunt vinden. (mits het in je auto past, zoals hemi al aangeeft past dit bij een hybride of een g-tec niet.
 
Het 'speciale' dopje hoort er gewoon bij. Ik heb de meest basale uitvoering van de octavia (dus geen fancy lichtmetaal of speciale slotbouten) en hier zit ie:

https://ibb.co/7GfqK50

Dus even langs de dealer is de snelste manier lijkt me.
 

hemi24

Forumguru
Alleen als je auto ook is uitgerust met slotbouten, wat al een aantal jaren niet meer standaard het geval is…
 
Bovenaan Onderaan