Materiaal benzinetank

Yorick

Senior Member
Hoi Lezer,

Als de vraag al gesteld is excuses, kon het 1 2 3 niet vinden op het forum.

Stomme vraag misschien, heb net even lopen zoeken op internet maar waar bestaat het materiaal uit van de benzinetank kunststof of metaal?

Groeten,

Yorick
 

CDK

Forumguru
Dat kan je gewoon gebruiken, al zijn de meningen verdeelt over de werking er van, problemen er mee oplossen doe je niet denk ik, maar preventief zo nu en dan eens toevoegen kan geen kwaad.
 

Yorick

Senior Member
@Corné de Kluijver , daarvan ben ik mij bewust echter kunnen ze ook niks vinden. En het lijkt wel alsof de auto alleen inhoudt 1sec/2sec wanneer de tank halfleeg cq op een kwart zit. Misschien dat er toch iets van rotzooi inzit?

Daarnaast heeft de vorige eigenaar soms maar 3000km per jaar gereden volgens het NAP overzicht, ik ga sowieso dit weekend de auto even flink inrijden en dan los rijden.

Gisteren heb ik de auto in de twee ook even flink ingereden en warempel de auto trok vanochtend zelf vlotter door of dit moet een placebo effect zijn?

Daarnaast rest mij 1 vraag volgens de manual mag de auto ook gewoon voorzien worden van 5w40 indien jaarlijks interval de onderhoud gepleegt word,echter wordt er vaak 5w30 en zelfs 0w30 geadviseerd voor de auto?

In mijn specifiek geval is er 5w40 of 10w40 zal het even nakijken, gebruikt door de garage.


Gegroet,
 
D

Deleted member 18345

5w30 of 5w40 oftewel L.L. (Longlife) word vaker gebruikt bij nieuwe generatie motoren. De 10w40 word meer gebruikt bij de '2000' motoren.
 
Bovenaan Onderaan