Maskeren van Duitse milieu sticker

De Stip

Forumguru
Ik wil die lelijke Duitse milieu sticker graag aan de binnenzijde maskeren. Zodat hij veel minder opvalt, want het is me een lelijk ding zeg. In een ander topic heb ik gepost dat het me eindelijk gelukt is om die lelijke airbag sticker van de rechter zonneklep te laten verdwijnen. Gewoon, door een Engels exemplaar te bestellen :)
Mijn idee is om er aan de binnenzijde een sticker overheen te plakken van dezelfde grootte, of wellicht net ietsje groter. In het zwart of lichtgrijs. Gewoon om eens te proberen en op die manier wat minder storend te laten verdwijnen tegen de achtergrond.
Weet iemand een adres waar je die stickers (per stuk) in de juiste grootte zou kunnen bestellen?

IMG_8138.jpg
 

Canon-Eye

Forumguru
Maskeren aan de binnenkant zou prima kunnen met een stukje zwarte gaffertape (of zwarte ducttape, die bestaat ook).
Valt-ie echt niet meer op.
 

Canon-Eye

Forumguru
Smal plamuurmesje en daar een stukje stof met oplosmiddel omheen - geen groot probleem.
Bovendien zit het grotendeels over de sticker heen, oftewel daar hecht het niet aan het glas. :pardon:
 

HarrieSkoda

Forumguru
Eigenlijk mogen een aantal van de genoemde ‘oplossingen’ niet.

Sticker moet rechtstreeks op de ruit zitten. Beetje zelfde regels als een autobaan vignet.

Anders zou er teveel ‘misbruik’ gemaakt kunnen worden van zo’n vignet of milieu sticker, door er simpelweg een ander kenteken op te plakken.

Neemt niet weg dat ik het ook spuuglelijk vind, maar volgens mij staat er ook een behoorlijke prent tegenover.
 

Canon-Eye

Forumguru
Binnenkant afdekken kan niet illegaal zijn zolang het ding zelf op de voorgeschreven wijze en locatie is bevestigd.
 

De Stip

Forumguru
Ik wil die lelijke Duitse milieu sticker graag aan de binnenzijde maskeren. Zodat hij veel minder opvalt, want het is me een lelijk ding zeg. In een ander topic heb ik gepost dat het me eindelijk gelukt is om die lelijke airbag sticker van de rechter zonneklep te laten verdwijnen. Gewoon, door een Engels exemplaar te bestellen :)
Mijn idee is om er aan de binnenzijde een sticker overheen te plakken van dezelfde grootte, of wellicht net ietsje groter. In het zwart of lichtgrijs. Gewoon om eens te proberen en op die manier wat minder storend te laten verdwijnen tegen de achtergrond.
Weet iemand een adres waar je die stickers (per stuk) in de juiste grootte zou kunnen bestellen?

Bekijk bijlage 76553


Ik noem dat rare ding geen milieusticker meer, maar een racelicentie :D In Duitsland kun je de Karoq namelijk nog gewoon lekker uitlaten op de autobahn. Mits er geen baustelles zijn uiteraard....
 

BigCheese

Forumguru
(...) Neemt niet weg dat ik het ook spuuglelijk vind, maar volgens mij staat er ook een behoorlijke prent tegenover.

€80 en dat is naar Duitse maatstaven inderdaad een flink bedrag. Bedenk me nu dat ik er ook nog eentje moet bestellen want we willen nog wel eens de grens over gaan voor een dagje shoppen. En dat mag binnenkort weer.
 
Laatst bewerkt:

BigCheese

Forumguru
Alleen in de milieuzones. Maar ik weet niet uit mijn hoofd waar die allemaal zijn dus stickertje plakken en gaan. Voor Frankrijk heb je weer een andere milieusticker nodig en dan nog de tolvignetten voor de andere landen. Nog ff en je kunt nog amper door de ruit kijken.

Ben trouwens allang blij dat ik niet net als de Belgen verplicht moet rondrijden met een CNG sticker achterop. Die zijn pas lelijk (de sticker, niet de Belgen).
 

SteGo

Donateur
Ben trouwens allang blij dat ik niet net als de Belgen verplicht moet rondrijden met een CNG sticker achterop. Die zijn pas lelijk (de sticker, niet de Belgen).
Dat zijn inderdaad verschrikkelijk lelijke stickers, gelukkig maar dat dat hier niet hoeft.
cng.jpg

Dit topic was trouwens wel effe een goede reminder dat ik ook nog effe zo'n Duitse milieusticker moest bestellen, zojuist direct maar even gedaan. :jaja: Geheid dat ik er anders nooit aan had gedacht en er pas achter kwam zodra het heel wat meer geld kost dan wat de sticker me nu kost. :D
 

Rallye

Forumguru
Op mijn Skoda heb ik ook de Franse sticker inderdaad - om dezelfde reden: ik wil niet ergens rijden en niet verder kunnen. Voor het Oostenrijkse Autobahnvignet is ook een elektronische oplossing, zonder sticker dus: https://shop.asfinag.at/
 
Bovenaan Onderaan