Martin Schilder Heemstede

WillemJan

Forumguru
Hallo Allemaal,

Sinds Lugtstra failliet is (zie http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=7577) ben ik op zoek naar een andere dealer. Al eerder geweest bij Zenith in Amstelveen en daar had ik goede ervaringen.

Nu heeft Martin Schilder Heemstede de dealerschap voor Heemstede / Haarlem e.o. overgenomen. Twee weken geleden daar geweest en goed geholpen. Aardige mensen, en 'eager' om het een en ander te leren. Ze waren altijd VW dealer maar nu zijn ze dus Skoda dealer geworden.

Kortom: ik ben blij dat er weer in dealer bij mij in de buurt zit!

Groetjes... Willem-Jan
 
Ik heb mijn Superb besteld bij Zenith en moet zeggen dat tot nu toe de ervaringen positief zijn. Ik begrijp dat je liever naar een dealer in de buurt gaat, Heemstede - Amstelveen is geen wereldreis maar toch....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

WillemJan

Forumguru
Bij Zenith ben ik ook geweest en ik was onder de indruk. Heemstede <-> Vijfhuizen is geen wereldreis maar in de file kan het een uur duren. Vanuit Heemstede naar Vijfhuizen is ca 5 minuten... in de spits.

Groetjes... Willem-Jan
 

WillemJan

Forumguru
Ondertussen is mijn auto er besteld. Niets meer dan lof. Zelfs mijn kinderen (3 en 5) kregen elk een speelgoed-Octavia mee.
Ik heb er dan ook alle vertrouwen in.
 

clapton

Senior Member
Op weg naar onze wekelijkse oppasdienst in Vijfhuizen viel de CC plotseling uit.
Heb s'ochtends contact opgenomen met Martin Schilder in Heemstede. Mocht meteen langskomen om de computer te laten uitlezen.
Werd zeer vriendelijk ontvangen ondanks dat de Yeti niet geleverd werd door Schilder.
De computer is uitgelezen en de contacten zijn gecontroleerd maar dit gaf geen verklaring voor het uitvallen. De CC werkte intussen weer, wat mij door de chef werkplaats werd gedemonstreerd tijdens een testrit. Hoewel het vaag blijft waarom de storing optrad heb ik een zeer goede indruk van Martin Schilder Heemstede gekregen. En v.w.b de CC, de auto heeft nog een jaar garantie.
 

Rik67

Nieuw lid
Na onze eerste nieuw gekochte Octavia 1.9tdi 110 pk en onze goede ervaringen met Skoda dealer Vester, later Lugtstra, hebben we in 2008 wederom een nieuwe Octavia gekocht. Deze keer een1.8 tsi. Helaas moest Lugstra begin 2009 de deuren sluiten, en werd het dealerschap en later ook het pand overgenomen door Martin Schilder. Dealer van o.a. VW, Seat, Audi en Skoda.

Vervolgens de auto bij hun in onderhoud gedaan, is hemelsbreed 500meter van m'n werk. Tijdens de eerste apk werd ik gebeld dat er koelvloeistof lekkage was geconstateerd, of ze dat mochten onderzoeken? Ja graag. Vervolgens een telefoontje, we kunnen het niet vinden, mogen we het systeem onderdruk zetten a x bedrag. Ja wat moet dat moet. 's Middags langs gegaan voor een huurauto, tref mijn auto(55000km) behoorlijk gedemonteerd aan, leidingen naar injectors eruit, van alles gedemonteerd, compleet werkplaats handboek gekopieerd breed uitgelegd op het motorblok.

Diagnose was wel intussen gesteld, er waren 2 slangen lek bij de waterpomp, deze werden besteld.
Volgende dag auto opgehaald, afgerekend +/-€500 om er vervolgens vrijdagmiddag achter te komen dat er koelvloeistof ligt onder de auto. Terug gegaan, receptioniste herkende me vervolgens niet, werkplaatschef had geen tijd. Maak maar een nieuwe afspraak, onderwijl een fles koelvloeistof in m'n handen gedrukt gekregen. De week erop terug. Intussen gegoogled, blijkt dat waterpomp een van de zwakke punten is van de 1.8 tsi. Dit door gegeven aan de op dat moment aanwezige receptionist. Leek hem sterk met deze tellerstand. s'Middags word ik gebeld, we hebben het gevonden, het is de waterpomp. En de slangen? Sorry foutief vervangen, was niks mee aan de hand, kosten waterpomp zijn voor ons, netjes en professioneel afgehandeld. Moest alleen een dag wachten, auto vervolgens opgehaald, en tref de eerdere receptioniste weer. Wordt al kauwgom kauwend te woord gestaan, krijg de sleutels aan gerijkt en ook nog even te horen dat de slang ook niet goed waren hoor. Professioneel?

Was misschien handig geweest als ze eerst met een eigen Audi vestiging hadden gebeld, daar is de1.8tsi veel bekender. Die hadden de eerste keer waarschijnlijk al meteen kunnen vertellen dat het over het algemeen de waterpomp betreft. Had een hoop garage bezoek gescheeld.

Jaar later, een vreemd geluid, wat verdwijnt als de airco aanstaat. Chef werkplaats heeft geluisterd, zou ook de dynamo kunnen zijn. Afspraak gemaakt, auto gebracht. Halverwege de dag opgebeld, we hebben het gevonden. De dynamo, nieuw morgen leverbaar, gereviseerde vandaag.
Gekozen voor gereviseerd met garantie. Deze wordt geplaatst, zit laat in de middag te wachten in de show omdat ze nog bezig waren. Krijg uiteindelijk de sleutels en een rekening van +/-500, rijd het terrein af, hekken gaan achter me dicht. 2 KM later hoor ik hetzelfde geluid alweer.

De volgende dag terug, auto achtergelaten. Wordt weer gebeld in de loop van de dag, het blijkt toch de aircopomp. Deze moeten we bestellen, duurt een dag, maar de kosten zijn voor ons. Mijn dynamo lag intussen bij het revisie bedrijf, helaas. Dag later auto opgehaald met gesloten portemonnee. 4 weken later, laadstroom lampje gaat branden, na contact uit/aan weer weg.

3x geconstateerd, afspraak gemaakt. Verhaal uitgelegd rondom ruil dynamo, ze zouden gaan kijken. 's Middags langs, ze hebben niets geconstateerd, en m'n dynamo dan? Ja, wat niet stuk is kunnen we ook niet repareren cq. vervangen. Later nog eens langs, wederom niks.
Uiteindelijk zelf een multimeter met min/max meting aangesloten in de auto en deze legde het euvel vast, dynamo laadt af en toe niet. Spanning op dat moment 10,8Volt. Met dit verhaal weerrr
terug. Ze zouden de dynamo vervangen. 's Middags terug, dynamo was bij revisie bedrijf geweest en die constateerden niets, voor de zekerheid hadden ze toch maar de spannings regelaar v.v.
Ik heb ze gecomplimenteerd met deze briljante diagnose, had ik zelf ook herleid uit de schema's van Bosch.

Het relaas hierboven is een kleine greep uit mijn ervaringen met de werkplaats.

Oktober 2014, ik wordt gebeld, we zijn opzoek naar goede occasions. Dat is mooi, de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik intussen aan het kijken ben bij Mazda en Subaru. Uiteindelijk in november 2014 toch nog even langs gegaan, geef ze het voordeel van de twijfel. Die dag ook al bij Mazda langs geweest.
We lopen de showroom in om vervolgens bij de Octavia station te kijken. Treffen een nonchalante verkoper die zich niet voorstelt. We geven aan dat we opzoek zijn naar een nieuwe auto en dat 2 andere merken ook overwogen worden. We stellen wat vragen over de huidige motorisering, in verband met problemen met de 1.2 en 1.4tsi's. Verkoper kon niet echt heldere antwoorden geven, gaf tussen neus en lippen nog wel aan dat z'n vader een lease audi had waar bij 59000 km een nieuwe motor in was gekomen, o jaaa? Ja, maar dat betrof een 1.8 tsi! Vervolgens gevraagd of het mogelijk was om in een 1.4 tsi een proefrit te maken. Nee, nee, neeee, we hebben alleen een 1.6 tdi staan. Er werd schoorvoetend aangegeven dat er misschien wel eentje in Alkmaar stond. Ja en? Hij kon wel eens bellen of het mogelijk was dat deze naar Heemstede kwam. Het enthousiasme straalde er nou niet echt vanaf. Mijn vrouw wist genoeg, en wij zijn vertrokken, zonder dat naar onze naam werd gevraagd, of dat er een folder werd mee geven.

Die zelfde middag nog m'n handtekening gezet onder een koop contract van een Mazda 6

Tot 2 keer toe een nieuwe Skoda gekocht, en dan wordt je zo behandeld. Schijnbaar is de leasemarkt veel interessanter, en wordt je als particuliere klant zwaar onderschat.
En dat in deze tijd.
 

Octavia32

Forumguru
Ik ben voor 2 mnd terug in Heemstede geweest om dakdragers op te halen bij Martin Schilder. Echter mijn mening over zulke massa garages geeft bij mij een minder klantvriendelijke indruk. Kan er naar natuurlijk niet helemaal goed over oordelen maar wat ik gezien heb is dat alles gehaast gebeurd daar. En je kunt ook niet zomaar de werkplaats in lopen om mee te kijken. Het is sleutels afgeven en maar afwachten wat zij zeggen. Weet je dat is dus ook waar ik zoveel waarde aan hecht, dat een garage persoonlijk indruk afgeeft geen stropdassen mentaliteit en niet probeert om klanten zoveel mogelijk geld uit de zak te kloppen.

Daarom is Vruggink in Halle mijn garage.
 
Bovenaan Onderaan