MartijnA zijn Octavia IV PhEV

Rallye

Forumguru
Is inderdaad voor het eerst dat ik van een Octavia de hatch mooier vind dan de station. Gefeliciteerd!
 

BartjeB

Senior Member
Prachtig wat een mooie verschijning is dit! Staat enorm goed met die velgen er onder ! Veel plezier er mee. Hopelijk snel goed weer voor meer foto's!
 

kwillems

Donateur
Het is de gele kleur van de nummerplaat die uit de toon zal vallen. Die zou, zoals je gemaskeerd hebt, in het rode kleurbereik moeten liggen.
Maar verder ... donders strakke bak!
 
Mooie wagen!

Wanneer heb je deze besteld?
Is een importwagen uit Polen.

Was op zoek naar een vervanging voor mijn BMW3GT en zag deze in December online komen.

Maat moest natuurlijk wel wachten tot de recall reparatie was afgerond.

Stond maar 2000 op de teller, en ooit zijn blijkbaar alle opties aangevinkt, dus zeer complete wagen

Zelf vind ik het interieur erg mooi! Het is de wit beige variant die op de phev nooit bestelbaar is geweest in Nederland (blijkbaar).

Softwarematig mogen ze overigens het hele development team naar huis sturen. Wat een farce is dat. Lol
 

leon-cupra

Forumguru
Proficiat met de O4.
Prachtige kleurencombinatie maar dat beige alcantara … liever jij dan ik om dat te onderhouden ;)
 
Mijn BMW had wit leer. Leer is toch makkelijker. Overigens vind ik de achterkant van de voorstoelen toch echt een design-fout.

Dat hadden ze echt een donkere kleur moeten maken of (zoals in de BMW) een plastic achterkant. Want ik ben bang dat ik mijn kinderen binnenkort moet vermoorden

Nog even een serieuze vraag. Gaat over de "gebruikers" in de auto. Hoe kan ik een apart account voor mijn vrouw aanmaken.

Als ik nieuwe gebruiker kies vraagt hij om een skoda-connect account. Moet zij een eigen account aanmaken, en zo ja, kan ze dan ook de auto toevoegen?
 

EJS

Forumguru
Dat hadden ze echt een donkere kleur moeten maken of (zoals in de BMW) een plastic achterkant.

Helemaal mee eens. Toch staat dezelfde kleur op de achterkant wel luxe. Kan je uit ervaring vertellen dat je idd vegen van schoenen op de achterkant gaat krijgen. Voordeel van glad leer is dat dit relatief makkelijk weg te halen is.
 
Mooie wagen @MartijnA .. gezien bij Vallei vandaan.. ik wil niet stoken.. maar ze hebben toch niet je kentekenplaat met parkers vast gezet héh :D

Je mist trouwens een wielbout dopje bij het achterwiel..
dat witte interieur kan wel elegant zij ja.. persoonlijk vind ik het zelf niks maar ik hoef er ook niet in te zitten..
Je kan op amazon onderlegger(s) bestellen voor kinderzitjes... iets mooier en beter beschermd (zit padding in) dan een hydrofieldoek,,..

vermoorden hoeft overigens niet, met duc tape kom je heel eind ;) (op de beentjes wel te verstaan, niet op de achterkant van de stoel :D )
 

Cordoba

Forumguru
Met leer kun je door het leer te voeden en met de juiste middelen te beschermen zorgen dat je zwarte vegen veel makkelijker verwijdert, bij alcantara is er voor zover ik weet weinig aan te doen.
 

Rallye

Forumguru
@MartijnA Volgens mij is Skoda Connect ongeveer hetzelfde als We Connect van VW, waar ik nu een week ervaring mee heb. Het is inderdaad de bedoeling dat elke gebruiker een eigen connect-account heeft. Eén account is hoofdgebruiker - in onze GTI ben ik dat. Mijn vrouw en mijn dochter hebben een eigen account. Een aantal instellingen (stoel bijvoorbeeld) zit daar aan vast. Een account kun je via internet aanmaken of in de auto zelf.

Standaard staat de gebruiker “Gast” aan.
N.B. Bij mij werd er de nadruk op gelegd dat je eerst bij de gebruiker “gast” de internetverbinding “open” zet. Dan pas de eerste gebruiker toevoegen.

N.B. 2 Je wordt gevraagd om een S-Pin aan te maken. Onthoud die (of noteer hem ergens).
 
Ik heb eerder begrepen dat 2 verschillende accounts voor dezelfde auto niet goed werkt in praktijk.. nu kan ik het op mijn iV uberhaupt niet proberen want de app is niet beschikbaar.. dinsdag gaat ie voor een software update..

wel nog een vraag hierover.. wij gebruiken slechts 1 sleutel (afgezien dat je voor de procedure om hoofdgebruiker te kunnen worden ze even allebei nodig zijn) dus hoe gaat dat dan? Want volgens mij herkent hij de gebruiker aan de sleutel waarmee je de wagen ontgrendeld.. moet je dan steeds switchen van profiel of krijg je de keuze om te selecteren.. of onthoud hij gewoon de laatst gebruikte..?

die S-pin kun je overigens ook weer uitzetten.. momenteel heb ik geen gebruiker in de auto.. ik ga er dinsdag / woensdag wel even mee aan de gang..
 

Antera

Donateur
De auto onthoud de sleutel waarmee in en uitgestapt word en past daar alles op toe. Daar hoef je niks voor te doen alleen zelf in de gaten houden. Ook moet je 2 profielen aan kunnen maken zodat je die zelf kan aantikken.
 

Rallye

Forumguru
Je kunt bij mijn Golf per gebruiker aangeven of de sleutel moet worden gekoppeld aan een gebruiker. Als je dat niet doet werkt het waarschijnlijk net zo als @Antera zegt, maar dat heb ik niet geprobeerd. Mevrouw Rallye en ik hebben elk onze eigen set sleutels, dus hebben we daarvoor gekozen. Dan weet de auto eerder welke gebruiker eraan komt en zet de stoel goed als je eenmaal de deur gesloten hebt - de stoel gaat (ook een instelling) namelijk naar achter als je de deur open doet. Je kunt ook wisselen van gebruiker. Als je dat hebt ingesteld is daarvoor de S-Pin nodig, maar het kan zonder. Bij mij is hij uit omdat het invoeren ervan vertraging oplevert, terwijl er weinig risico is dat iemand upgrades besteld met mijn hoofdgebruikers-account: er staat nog maar één (gratis) upgrade in de shop (Amazon Alexa). Ik heb geen vreemde zaken gemerkt die in de praktijk niet zouden werken.
 
Bovenaan Onderaan