Manoeuvre scherm columbus te beinvloeden

frankvdwindt

Nieuw lid
Bij de Columbus kan je in het navigatiescherm ook een manoeuvre lijst tonen. Weet iemand of je kan beinvloeden wat daar allemaal getoond wordt?
Ik zou daar graag andere POI's zien dan die nu worden getoond. IMG_07251.jpg
 

fagend

Lid
Ik had er liever helemaal geen POI's gezien, maar blijkbaar kan je het niet aanpassen. De POI's worden wel enkel getoond op snelwegen.

Qua volgorde moet je ook van onder naar boven lezen, wat qua usability redelijk idioot is.
 

Rallye

Forumguru
Dat laatste is bij de Amundsen ook zo. Heb ik mij ook over verbaasd. Nu zet ik daar de gegevens van de media of radio.
 
Heeft ook te maken met welke POI's je allemaal op de kaart zelf laat zien. Als je alles aanzet wordt je helemaal wappie van wat er dan allemaal bij de manoeuvres voorbij komt. Ik zou het laten bij tankstations, parkeerplaatsen op de snelweg, wegrestaurants en grensovergangen. Ik vind het wel prettig rijden. Maar inderdaad, waarom je van onder naar boven moet lezen....... :arghh:
 
Heeft ook te maken met welke POI's je allemaal op de kaart zelf laat zien. Als je alles aanzet wordt je helemaal wappie van wat er dan allemaal bij de manoeuvres voorbij komt. Ik zou het laten bij tankstations, parkeerplaatsen op de snelweg, wegrestaurants en grensovergangen. Ik vind het wel prettig rijden. Maar inderdaad, waarom je van onder naar boven moet lezen....... :arghh:

Maar je kan dus wel uitzetten dat er geen snelweg, wegrestaurants, parkeerplaats etc worden weergegeven?
 
Ja, als je alle POI's uitzet, dus niet weergeven op kaart, zul je ze ook niet tegenkomen in het venster "manoeuvres". Dan zie je alleen de verwachtte afslagen.
 
Is dat werkelijk zo? Ik heb geen restaurants aanstaan bij mijn POI maar ik zie ze (helaas) wel altijd voorbij komen in het manoeuvres-scherm (ook al liggen ze soms honderden meters naast de snelweg). Of zou ik de POI's dan echt moeten verwijderen (als dat mogelijk is)?
 

fagend

Lid
Ik heb ook alles afgezet wat betreft POI tonen, maar in dit scherm blijven ze altijd staan. Wat klopt met hetgeen in de handleiding staat. Wat niet klopt met mijn gezond verstand.
 
Ja, als je alle POI's uitzet, dus niet weergeven op kaart, zul je ze ook niet tegenkomen in het venster "manoeuvres". Dan zie je alleen de verwachtte afslagen.

Bij nader inzien (ben er een tijdje mee aan het testen geweest) heb ik toch geen gelijk :bloos: Inderdaad, als alle POI's uitstaan zie je dus toch nog die restaurants op het manoeuvre schermpje voorbijkomen. En die krijg ik er met geen mogelijkheid uit.
 
Bovenaan Onderaan