Mag ik mij even voorstellen?

Goedemorgen allemaal,

Laat ik mij eerst even voorstellen; Mijn naam is Rogier en ben woonachtig in Pernis. Van beroep Marine Surveyor bij Bureau Veritas en sinds 2005 zielsgelukkig getrouwd met mijn lieveling.

Qua auto's heb ik een ietwat vreemde historie. Ik ben begonnen met een Coupe Fiat 16VT. Een ontzettend snelle auto maar helaas, het is en blijft een Fiat dus hij stond regelmatig bij de garage en omdat ik vroeger veel en lang van huis was (heb eerst 10 jaar gevaren op de grote vaart) was mijn vrouw (toen nog vriendin) daar niet echt bllij mee. Dus we zijn overgestapt naar een betrouwbaarder autootje.... een VW polo. De polo deed het fantastisch, alleen een klein probleem, in het gebruik was hij gewoon te klein. Met moeite passen de boodschappen erin. Dus we zijn weer gaan rondkijken naar een andere auto. Door stom toeval liepen we toen tegen onze huidige Audi aan.... en wat een beest is het.

Uitgerust met een 2.7 V6 30V biturbo motor, gekoppeld aan een handbak, is standaard al voldoende voor 250 pk. De vorige eigenaar heeft de auto nog eens uitgerust met een geheel RVS MTM uitlaat met sportkatalysatoren en heeft MTM de motor laten tunen. Nu goed voor 300 pk en meer dan 400nm koppel. Dit samen met de luchtvering, de vierwiel aandrijving en de enorme ruimte maakt het voor ons een extreem fijne auto.

Het probleem is alleen dat ik eerdaags een leaseauto mag gaan uitzoeken (ik rij tussen de 30-40K voor de baas) dus de Audi gaat verdwijnen. In vergelijking met een leaseauto kost hij ons gewoon te veel (wegenbelasting, verzekering en met name de benzine). Dus sinds een paar weken ben ik foldertjes aan het verzamelen en in mijn zoektoch ook tegen de Skoda Octavia aangelopen en ik moet zeggen, de auto staat op nummer een van mijn lijstje. Gisteren ontzettend aardig geholpen door Dhr. Evers van Veprada uit Spijkenisse en dat is, in mijn ogen, ook erg belangrijk bij de aanschaf van een auto. Dus voorlopig is mijn vizier gericht op een Octavia Combi Attractive Business met een 2.0 TDi motor met een DSG bak. Maar ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

Groetjes, Rogier

Fabia

† In Memoriam
Welkom op dit gezellige forum. Ben je niet erg bang dat je verschrikkelijk moet gaan wennen aan een O2 TDI als je al dat vermogen van je Audi gewend bent? Is een RS niet wat voor je, of kom je dan ver over je leasebudget? Wel een gave bak hoor die Audi van je.

Een probleem dat meespeelt is dat mijn vrouw fybromylagie heeft. Daardoor heeft ze snel last van pijn in haar gewrichten. De koppeling in de Allroad (dubbele Sachs koppeling) is dus niet zo fijn voor haar, zeker niet in de file. We zoeken daarom een auto met een automaat. Ik had inderdaad ook stilletjes naar de RS Combi gekeken maar die is er niet met een DSG... dus vandaar de keuze voor de 2.0 TDi

Hetzer

Forumguru
Een TDI met DSG lijkt me een goede keuze!!, Vepreda in Spijkenisse is inderdaad een prettige dealer ik kom er ook al jaren met veel plezier, de service staat daar in ieder geval nog hoog in het vaandel..

Euh... vergeten te zeggen. De Audi is inderdaad te koop. Dus als er nog een liefhebber voor is, dan wil ik best wat meer informatie/foto's geven.

sitechris

Donateur
Euh... vergeten te zeggen. De Audi is inderdaad te koop. Dus als er nog een liefhebber voor is, dan wil ik best wat meer informatie/foto's geven.

Een collega van mij wil zijn huidige A6 2.4 bouwjaar 1999 inruilen voor een allroad 2.7T. Als je mij wat info geeft, of iets wilt plaatsen op forum bij te koop aangeboden, kan ik mijn collega even op de hoogte brengen,.

Bovenaan Onderaan