Mag ik de grote beurt ergens anders laten doen ivm de garantie

Status
Niet open voor verdere reacties.

crimson

Banned
Daar de dealer duurder is kan ik de beurten bij een ander bedrijf doen .wel met skoda onderdelen. ....
 

crimson

Banned
Ze vragen bij de skoda dealer voor een 3 cilinder motortje 200 euro voor een grote beurt ....das toch belachelijk toch ??
 

Monteurtje

Forumguru
Voor de fabrieksgarantie, 2 jaar, maakt het niks uit. Maar voor in de toekomst eventueel coulance kan het wel een probleem worden.
Voor het geval je niet lid bent van een wegenwacht, bij de dealer krijg je mobiliteitsgarantie.
 

Noord26

Forumguru
Onderhoudsprijzen liggen vast bij de dealer; dus je wist waar je aan toe was voordat je een auto kocht. Vergeet ook niet het personeel wat betaald moet worden, het pand, afvoeren van oude olie, etc, etc..

Wees blij dat je geen Mercedes rijdt: kreeg vorige week tijdens het ophalen van een normale Mercedes E een rekening te zien van €1159,- voor een 'normale' grote beurt incl rondom remblokjes..
 

crimson

Banned
Haha. .verleden jaar was de prijs van een kleine beurt 99 euro ....vandaag de dag vragen ze 129 euro ...is dan de klant koning ....dacht ut nie ....30 % verhogen in een jaar ..dacht nie dat personeel 30% verhoging heeft gehad ....DAT STOORT ME ....
 

ougie

Forumguru
Heb onze Citigo afgelopen maart 2e hands gekocht, en er zat nog een verlengde garantie (totaal 4 jaar) op. Hij is van 11-2011, dus nog garantie tot 11-2015. Ik heb nu waarschijnlijk de airco pomp kapot, dit is pas goed te controleren als de buitentempratuur wat omhoog gaat. Ik heb hem niet gekocht bij een officiële dealer en hij is afgeleverd met een afleveringsbeurt. Ik ben met het airco probleem bij de officiële dealer geweest. Deze kwamen erachter dat hij 2 maanden te laat was met de kleine beurt en dat er ook een niet-dealer aan had gezeten. Als je geen risico wilt lopen met je garantie en mobiliteitsgarantie, laat dan op tijd de beurtjes doen door de Skoda dealer. Daar zijn ze erg fel op, ben ik wel achter gekomen.
Inderdaad staan de prijzen vast. Uiteindelijk is de dealer in conclaaf gegaan met Skoda en omdat het een aircoprobleem betreft en omdat daar nog niemand met zijn handje aan heeft gezeten wordt het probleem opgelost en bekostigt door Skoda. Stukje coulance van Skoda.
Heb de Citigo daar een beurtje laten geven voor de vaste prijs,€129,=
Er is trouwens ook een of ander onderdeeltje, wat te maken heeft met de aanjager, vervangen. Dit onderdeeltje zou geüpgraded hebben moeten worden. Helaas dit lukte niet en is het vervangen. Niet direct op voorraad dus aan het eind van de dag kon ik daar nog effe voor terug komen. Lekker snel opgelost en wel zo handig. Heb al wel een afspraak gemaakt voor de aircoreparatie, effe afwachten wat daar precies het probleem mee is.
 

mzzls1

Senior Member
@crimson; als je gelijk hebt met die verhoging van 30%, ben ik het volledig met je eens.

Mensen moeten eens weten wat ze met elkaar kunnen bereiken, zodat die zogenaamde coulance is afgelopen. Hoe groter de dealer, hoe goedkoper het zou moeten kunnen.

Helaas is dit 1 vb van onnodige prijsverhogingen. Werk zelf in de zorg, waar ik ook zie dat er bezuinigd wordt op directe zorguren, inmiddels 35%.

Om bij dit punt te blijven; openheid en transparantie van de dealer, daar scoor je punten mee.
 

mzzls1

Senior Member
@ougie jij had geen garantie, maar een verzekering.
De auto heeft 2 jaar garantie. Die verlening (die wordt gepromoot, als verlengde garantie) is niets meer, dan een verzekering.

Voor garantie hoeft de auto niet dealer onderhouden te blijven, dit staat zelfs vast in de wet.
 

ougie

Forumguru
Oke, MZZLS1 het probleem wordt opgelost, das nu effe het belangrijkst.
Ikzelf heb er verder niet veel woorden aan vuil hoeven maken.
 

Cordoba

Forumguru
@ougie Het verhaal dat er een niet-dealer aan heeft gezeten is voor garantie een onzin verhaal. Het is Europese wet, dat onderhoud dat gebeurt volgens voorschrift van de fabrikant, geen invloed mag hebben op het recht op garantie. Het zelfs verplicht dat importeur/fabrikant de voorschriften ter beschikking stellen van derde garagebedrijven (dus niet-dealers, of dealer van ander merk). In antwoord daarop heeft men de door Monteurtje genoemde mobiliteitsgarantie in het leven geroepen, die je dus alleen krijgt bij onderhoud door de dealer. Overigens wordt vaak een wettelijk verplichte garantie door dealers 'coulance' gedoopt, en zolang de inhoud van de regeling in orde is, is er eigenlijk niemand die zich druk maakt over de naam.

Edit: ik zie nu een verhaal over verschil verzekering/garantie, en dat zou best wel eens kunnen kloppen.
 

crimson

Banned
En de verlengde 2jaars garantie is door de skoda bank afgesloten .....
ik ben er allemaal mooi ingetrapt ....
maar verders een leuk en prima autootje voor da geld ...de rest is kut...
volgende keer vaste prijzen afspreken voor de garantie termijn. ..
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
ik mocht 254,- aftikken voor een longlife beurt, dan lach je toch echt je spreekwoordelijke *** uit je broek, moet je bij BMW, Mercedes of Audi eens zo'n beurt laten uitvoeren met een 6 cilinder :deuk:
 

Havana

Forumguru
Ik last laatst een paar BMW reviews door op autoweek, dan kun je pas lachen. Ik zoek de quotes er even bij...

xenon lampjes € 432,-

Alleen even een keer een kapot stadslichtje laten vervangen en een oliebeurtje laten uitvoeren. Totale kosten € 195,- bij de BMW-specialist, dus dat waren de kosten niet.

Gisteren is de auto naar de dealer geweest, aangezien de iDrive aangaf dat de remblokken bijna op waren. Bij de dealer hadden ze me al gewaarschuwd, bij het vervangen van de remblokken moeten meestal ook meteen de schijven vervangen worden.

Na meting van de schijfdiktes bleek dat de schijven zowel vóór als achter al 1mm onder de minimale schijfdikte zaten (vóór = min. 28,4 mm, achter = min. 18,4 mm), dus inderdaad rondom schijven en blokken vervangen. Kosten € 935,-

En nog eentje

Tevens is de motorolie ververst, hoewel ik hier nog 6.000km mee door had kunnen rijden (eigen keuze overigens). Achteraf gezien had ik dat misschien wel beter kunnen doen, aangezien dit vloeibare goud slechts 30.000km meegaat. Hierboven schreef ik al wat de te verwachten kosten van de oliewissel was, dit was echter nog optimistisch want dat was alleen de prijs van de olie. Totale kosten motoroliewissel: € 250,-

Verder zijn de ruiterwisserbladen vervangen (€ 95,-),

Omdat twee van de zes gloeibougies kapot waren, zijn alle zes gloeibougies vervangen. Het verhaal van de dealer is dat ze deze altijd ineens vervangen, omdat de kosten in de arbeid zitten. Niet helemaal waar natuurlijk, want zes gloeibougies kosten samen € 135,- en de arbeid is € 158,-.

APK, remvloeistof en microfilter 190,-
PDC sensor 157,-
Niveauregeling 700,-
Accu 267,-
Stabilisatorstang 73,-
Inlaatspruitstuk (swirl flaps) 620,-
Uitlaatspruitstuk 705,-
Claxon 85,-
 
Laatst bewerkt:

crimson

Banned
Belachelijk toch .....en dan verteld er iemand ja de kosten moeten ook betaald worden ........
welke kosten ?....
Ik hoef toch niet voor die immens grote hal met showroom te betalen en al dat kantoor personeel en verkopers ....magazijn en baliemedewerkers .....
afgelopen jaar heb ik een klein uurtje op mijn auto moeten wachten ...
wat je dan ziet is om te huilen ....
Gewoon 5 a 6 man die hun neus aant leeg zitten te vreten ...met hun smartphone zitten te spelen en te lullen hoe hun avond daarvoor verlopen was .....
dus kombij mij nie aan met een of ander lul verhaal over de kosten ......
ik zie alleen personeel in de garage wa doen en de rest vind zich te belangrijk voor dat ......
zoals ik al zei ......goedkoop wordt duurkoop .......en dan gaat het er niet om of ik het wel of nie kan betalen maar deze prijzen zijn belachelijk. ....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan