Mag Charger

Hi,

Ivm het feit dat ik voor de brandweer werk ben ik op zoek naar een oplossing om mijn mag charger in de achterbak te hangen en zo aan te sluiten dat hij alleen onder spanning staat als de auto rijd. De sigaretten aansteker is continue 12V dus die valt af als ik de volgende dag nog wil starten /forum/images/graemlins/wink.gif

Oftewel wie weet of er een geschakelde 12V loopt in de achterbak van de combi?

Alvast bedankt voor het meedenken.
 

Beker

Actief lid
Je zou kunnen uitzoeken of je de draad van de 12v aansluiting in de zekering kast kunt verleggen naar een geschakelde draad. (die van de telefoonaansluiting bijvoorbeeld, ik heb zelf een carkit achteraf laten inbouwen en die is niet via die zekering gegaan...)

Of je maakt zelf een schakelaar in de kofferbak, maar dat is niet zo'n mooie oplossing omdat je hem dan zelf met de hand moet aan/uit schakelen.
 
@Beker,

Zat al aan de schakelaar te denken maar bij www.conrad.nl zag ik een accusaver staan voor campers etc om je accu niet onder de 12,2V te laten komen. Kosten 15 euro dus ga die maar bestellen om te kijken of dat een oplossing is.

Of heeft iemand hier niet zo'n goede ervaringen mee?
 

sunnyboy

Senior Member
@Middelbrand.
Hoe doen je collega's dat dan?
Vraag anders aan de regio brandweer Utrecht.
Hebben wellicht de oplossing op de plank liggen.
 
Hi @sunnyboy,

Omdat het mijn eigen auto is laat ik hem liever wat heler dan de collega's van Utrecht. In mijn vorige auto citroen picasso was de 12 v sigaretten aansteker geschakeld aan het contactslot hierdoor kon je er alles op aan sluiten en dat ging gewoon uit als je de auto instapt. Helaas in de O2 staat er altijd spanning op de plug in de achterbak /forum/images/graemlins/frown.gif

Voor ons korps zie www.brandweerhouten.nl /forum/images/graemlins/wink.gif
 

sunnyboy

Senior Member
Wat Beker schreef is misschien een goed idee.
De aansluiting van je sigarettenaansteker, die je toch niet gebruikt voor dat doel, op een geschakelde zekering aansluiten. (Desnoods wil je dealer dit bij je eerstvolgende bezoek voor je regelen)
 

remo

Lid
Heb je een trekhaak onder je auto zitten?
Als hier een 13 polig stekkerdoor op zit dan zit er achterin je auto een draad die via het contact loopt.

Remo
 
Helaas geen trekhaak maar de accusaver is besteld dus ben wordt zsm vervolgt.

Weet iemand goede sigaretten verdelers te koop (die van halford is doorgebrand dus die niet meer /forum/images/graemlins/frown.gif )
 

PYGoR

Lid
Het kan waarschijnlijk veel makkelijker. De sigaretten aansteker is WEL geschakeld. Wanneer er geen stroom getrokken wordt gaat de stroom er vanaf.
uitproberen geeft natuurlijk uitsluitsel.
Daarnaast kan je ook de binneverlichting proberen, ik weetalleen niet of de zekering wel voldoende is. (heb zelf geen combi, dus kan het niet proberen)
 
Bovenaan Onderaan