Maat winterbanden

Kubakawana

Nieuw lid
Hoi iedereen

Ik ben eigenaar van een Octavia @ sinds afgelopen maart. Ik was al een tijdje aan het kijken voor velgen met winterbanden te bestellen, en heb dit twee keer gedaan om beide keren na een week melding te krijgen dat ze niet meer leverbaar zijn :thinking:

Ik ken zelf niet héél veel van auto's, dus ging gewoon voor wat ik online kon vinden en me aangeraden werd. Nu zie ik dat naast de 205/60R16 banden die ik bekeek, dat ook 195/65R15 zou passen. Hiervan heb ik nog een setje winterbanden liggen van mijn vorige auto.
Nu kan ik enkele keren op sites van derden terugvinden dat deze geschikt zijn, maar ik kan in de Skoda documentatie niet direct terugvinden welke bandenmaten nu juist passen.

Ik zie even door de bomen het bos niet meer, ik hoop dat iemand kan helpen. Zijn mijn oude trouwe 15inch banden geschikt om een winter door te komen of bestel ik een derde keer andere banden in de hoop dat deze wel geleverd worden?

Sorry voor de stomme vraag alvast, en bedankt!
 

JeSko

Forumguru
15 inch word standaard niet geleverd op de huidige Octavia vierde generatie, wellicht past dat niet over de remmerij.
 

Kubakawana

Nieuw lid
Ok, merci voor de links en uitleg. Klinkt logisch, dacht idd niet dat dat een optie was. :) Maar omdat ik ergens enkele pagina's vond waar deze besproken werden, wou ik eens proberen. :) Die zullen waarschijnlijk verwijzen naar het vorige model Octavia helaas.
Dan bestel ik een derde keer :D
 

iRob1984

Senior Member
ET waarde: diepte van de velg, of het nou 45 of 46 mm, boeit niet erg.
Steek: zeer belangrijk, die 5x112, anders kan je draaien aan de bouten tot je een ons weegt, ze gaan er gewoon niet in
En de 6½ inch is aanbevolen voor bandenmaat 205, maar ook 5½-7½ mogelijk
Naafmaat: 57.1
 
Bovenaan Onderaan