Lukt het niet met POI's op je Autoradio > Probeer dit eens op je Android telefoon

Wil je POI's inladen op je autoradio en lukt dat niet, dit kan een alternatief zijn om toch je POI's bij je te hebben in de auto met behulp van je Android telefoon. (ik weet niet of dit ook kan op IOS, ik ben namelijk android verslaafd :yeehaa:)

Als je een Android telefoon hebt en het allemaal niet lukt in je columbus of welke andere radio dan ook om POI's in te laden dan kan je ook die zelfde data base in je "Google My Maps" app laden en vervolgens gebruiken in Google maps op je telefoon (android).


Doe het volgende
Je moet dus 2 apps installeren "Google My Maps" en "google Maps" op je telefoon.
Vervolgens ga je op de computer naar google My Maps en laad je 1 of meerdere POI databases in. (let op dat je een google account moet hebben (war je op ingelogt moet zijn) wat je ook op de telefoon hebt staan !!!)
Vervolgens zet je op je telefoon in "Maps" deze laag of lagen aan. Als je dan gaat navigeren dan zie je die database tijdens het navigeren .(het moet allemaal wel onder het zelfde google account gebeuren.)

Je kan dan ook zonder te navigeren in "google Maps" alle POI's zien en naar toe navigeren of gewoon alles zien op je kaart wereldwijd.

In "Google My Maps" kan je veel verschillende POI's laden in veel verschillende lagen.
1 = Flitsers
2 = Campings
3 = Benzine stations
4 = je favorite Vis plaatsen
etc etc.
die kan je allemaal aan of uit zetten zetten in je google maps.

Ik haal ze vaak bij POI plaza vandaan (garmin CSV) maar je kan er ook op googlen.

DUS
1 POI data base downloaden
2 op de computer naar My Maps gaan
3 als laag importeren (hier moet je even de juiste setting zien te vinden voor jou POI database)
4 op je telefoon google My maps installeren
5 kijken of je in die app de op de computer geimporteerde data base ziet staan.
6 My maps sluiten
7 op je telefoon in "google maps" die laag aanzetten.(MAPS\menu\mijn plaatsen\kaarten)

klaar.


Het is maar een tip. (ik gebruik dit heel veel) :thumbsup:
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan