LPG melding C01: C03 The firmware of the connected ECU is not compatible with the program installed

  • Onderwerp starter Johan Falize
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
J

Johan Falize

Hallo Forum gasten,

Als ik de interface aansluit krijg ik telkens onderstaande melding:
C03 The firmware of the connected ECU is not compatible with the program installed on the PC.

Wat kan ik doen?
Wie kan mij helpen?

Gegevens:



Ik heb de software Landi Renzo Omegas V3.2.0.458c,
De interface: Autogas Interface ProjektTech Electronics ver.2.3 (high voltage protected).
De ECU: EVO 360 - Firmware: OM3_#00610.ple - Datum 14 juni 2017.

Het probleem:
Als ik de interfacekabel aansluit en op “verbinden” klik krijg ik doorgaans de volgende melding:
C03 The firmware of the connected ECU is not compatible with the program installed on the PC.

Vragen:
1. Wat is er mis?
2. Is er een nieuwere versie nodig?
3. Hoe is dit probleem op te lossen?

Opmerking:
De firma Vogels geeft hierover geen informatie, omdat hun beleid is om uitsluitend aan geïnstrueerde dealers te leveren.

Graag uw advies.

Met vriendelijke groeten,
Johan.

software.jpg
 

Rallye

Forumguru
Wat er mis is blijkt uit de melding: lijkt erop dat de ECU die jij aansluit (hoe overigens) niet compatibel is met het programma.

Wat wil je overigens die software doen?
 
J

Johan Falize

Hallo!
Dank je voor de reactie.
Ik ben technisch voldoende onderbouwd, in die zin dat ik in het verleden (1990) al eens een Mercedes 200D motor heb gereviseerd. En dat is toch heel wat anders dan een 1600 benzinemotortje!

Op dit moment heb ik een Skoda Octavia 1.6SR op benzine/LPG.
De motor is in het pricipe vergelijkbaar met een motor van de vorige eeuw.
Hiervoor heb ik ruim 10 jaar een Ford Sierra gehad uit 1993.
Deze heb ik altijd zelf onderhouden, en heb nooit probleme4n met de motor gehad.

De skoda (2003- en latere) hebben een ruim aantal waarschuwingslampjes. Meer zijn het niet!
De Ford heeft dat helemaal niet.

To the point:
Zolang er geen storingen zijn, doe ik het grote onderhoud 1x per jaar 'n maand voor de APK keuring.
Dan wordt ook de hele bodem bewerkt (roestplekjes e.d.) en vanzelfsprekend ook ook de holle ruimten. hier gebruiki ik natuurlijk een compressor voor en de juiste inspuit gereedschappen.

Ik begin dan met het uitlezen van de ECU van de auto.
Nu is mij opgevalen, dat er twee foutcodes zijn na de inbouw van het gas: brandstof te riijk en daarnaast hetzelfde brandstof te mager.

Dat zou ermee te maken kunnen hebben omdat de LPG ECU het inspuit signaal van het gas "stiekem steelt" van de benzine ECU, die natuurijk denkt dat het LPGmengel het beninemengsel is. Dat wordt gemeten door de Lambda sonde's. Mogelijk vandaar die foutmelding.

Dus als ik foutcodes heb in de bezine ECU, zou het handig zijn dat ik ook de foutcodes weet van de lpg ECU.
Dan kan ik beter beoordelen wat er aan de hand is.

Dus deze ECU interfaces zijn niet om er maar wat mee te "spelen", maar noodzakelijk om een goede diagnose te kunnen formuleren.

Ik weet wat er mis is: Maar bij Vogels Nederland krijg je "0" anwtoord retour.
Dat komt omdat ik de firmware OM3_#00610.ple heb van 2017.
Volgens een franstalige uitleg (bijlage PDF), zou de 2.3.0.458c software compatibel moeten zijn.

Ik hoop dat je een oplossing hebt.
Gr, Johan.
 

Bijlagen

  • Eurogas Omegas Aftermarket Software FR.pdf
    456,4 KB · Weergaven: 15
J

Johan Falize

PS.
Als je dit Franstalige PDF bestand wil lezen, kan je per pagina (kopieer/plakken) vertalen met Google traslate!
 

ertromp

Forumguru
Dat wordt dus de helpdesk van Eurogas in Frankrijk effe bellen ....................... succes
 
J

Johan Falize

Nou ja!
Zonde van mijn tijd om het aanmeldingsformulier voor dit (waardeloze?) Skoda forem in te vullen.
Doei!
 

ertromp

Forumguru
Verwacht je hier ICT ondersteuning voor een kabel van Eurogas of zo? En er zullen hier tientallen forumlezers zijn die ook zo'n kabel hebben die jou van ervaringen kunnen voorzien .................. :lezen:
 
J

Johan Falize

Verwacht je hier ICT ondersteuning voor een kabel van Eurogas of zo? En er zullen hier tientallen forumlezers zijn die ook zo'n kabel hebben die jou van ervaringen kunnen voorzien .................. :lezen:

Dat was ook mijn éérste gedachte...
Maar dat een hele "kleuterschool" reageert (klootzakken die hier géén verstand van hebben(?)...), daar zit niemand op dit forum op te wachten, toch???!!!

Voorbeelden:
Of je schoolfrans weer eens afstoffen natuurlijk... :D[/QUOTE=
we hadden geen frans in de klas....:ot:


Laat iedereen in z'n waarde en reageer dan ook niet met die "stomme opmerkingen", waar niemand baat bij heeft. Een hele mailbox met berichten vanuit de "kleuterschool"! Leuk is dat...
En wat moet bijvoorbeeld een foto met een "bijna blote vrouwenkont" uberhaupt op dit forum?

Hoe zouden jullie dit vinden als ik iedereen die reageert ga aanspreken op hun (foute) taalgebruik, spelling etc.etc.?
Hoe het zakelijk, zou ik willen adviseren, en reageer dan ook niet met "nutteloze opmerkingen"...

Groetjes van Johan.
 

ertromp

Forumguru
Sorry hoor maar om dan de term "klootzakken" te gebruiken :sterretjes: In een topic worden altijd wel wat zijsporen gemaakt.
 
J

Johan Falize

Je gooit met je naamkaartje.
AUB geen reclame maken hier...

Johan.
 

ertromp

Forumguru
Volgens mij heb je vanochtend al teveel autogas gesnoven of zo

Laat je auto toch uitlezen bij een bedrijf met die diagnose apparatuur van Autogas.
Scheelt je weer een hoop gemor en frustraties hier
 

Tallguy

Forumguru
Ik heb Johan even tot 1-12 op het bankje aan de zijlijn gezet en hem laten weten dat het totaal onnodig is om leden hier uit te maken voor 'klootzakken' en af te geven op het forum. Blijkbaar is Johan vergeten dat hij in het verleden steeds nuttige tips kreeg waar hij mee geholpen werd.
Ik tolereer dit soort gedrag niet, al helemaal niet als iemand zich binnen 1 dag zo laat gaan.
Hopelijk neemt hij even de tijd om na te denken of hij nog wel bij ons 'waardeloze' :banghead:forum wil blijven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan