Losse bedrading kofferbak

Kiko

Actief lid
Hoi allemaal,

Gisteren mijn kodiaq ontvangen en vandaag aan de slag met het toevoegen van wat kleinigheden. Toen ik mijn gevarendriehoek wilde plaatsen in de kofferbak zag ik in een hoekje twee losse draadjes (groen en wit met op beide draden en hele dunne metalen draad lossig gewikkeld) welke onder het plastic verstopt zaten (waar de gevarendriekhoek geplaatst wordt.

Beide draden zijn ook netjes afgedopt.

Ik ben heel erg benieuwd waar deze draden voor zijn/ voor welke optie ze zijn.
 

EdK

Forumguru
Foto's in dit soort gevallen zeggen zo veel meer, omdat ze veel meer duidelijkheid geven.
 

Cordoba

Forumguru
Waarschijnlijk een voorbereiding voor iets wat je niet hebt? (trekhaak met constante plus-aansluiting), bepaalde audio opties, oplaadbare zaklamp in de kofferbak?
 

Hakar

Donateur
Nieuwe auto, ga er vanuit geleverd via een dealer, dus, dan moet die ook weten wat je hebt besteld, en wat je wel of niet hebt gekregen.
En een goede dealer kan je zo 1 2 3 vertellen waar die draadjes voor zijn.
 

Kiko

Actief lid
Heb net foto's proberen t9e te voegen maar krijg elke keer een foutmelding.

Ik heb even verder gegraven en het schijnt dat elke kodiaq deze kabels heeft ivm vochtmetingen binnen. De kleuren wijzigen ivm modeljaar. Modeljaar 2019 heefy groen en wit daarvoor rood en zwart. Wat ik dacht qua afgedopt is een sensortje. Ik ga ze in iedergeval komend weekend effe netjes plaatsen.
 

EdK

Forumguru
Heb net foto's proberen t9e te voegen maar krijg elke keer een foutmelding
moet JPG zijn en max een 1Mb aanhouden , niet groter liefst kleiner
en dan is het via bijlagen gewoon te uploaden en te plaatsen
 

Kiko

Actief lid
Dames oeps heren ;) ben van de jongere generatie als het gaat om de kodiaq ( dus onder de 40).

Een 1 mb foto met een moderne telefoon is echt pffffff hehehehe.

Ik converteer em zodra ik tijd heb naar een jpg onder de 1 mb. Maar denk dat ik mn antwoord heb.

Qua r'dam geen woorden maar daden, kunnen een hoop steden wat van leren ( dh, adam etc) heehheh
 

Kiko

Actief lid
Hierbij een foto
 

Bijlagen

  • Screenshot_20181212-151223_Photo Editor.jpg
    Screenshot_20181212-151223_Photo Editor.jpg
    879,9 KB · Weergaven: 201

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Het lijkt wel op een antenne voor het Kessy systeem. Dit om de sleutel te kunnen detecteren als ie in de buurt is, of binnen in de auto. Maar het ziet er wel een beetje Hobby-Bob uit....
 

Japanese Power

Donateur
Als in de foto zo bekijk heb ik het idee dat deze kabel ergens uit is gezakt waar hij normaal is weggewerkt. Lijkt je geen normale manier van wegwerken dit. Heb je wellicht een trekhaak laten plaatsen o.i.d.?
 

Kiko

Actief lid
J.P. : heb niks extra's laten plaatsen (trekhaak zat er af fabriek al op). De kabels zaten verstopt onder de plastic kap waar gevarendriehoek komt. Nu zag ik daar een klein deeltje van en heb ze zichtbaar gemaakt (een normaal persoon zou het niet opgevallen zijn, helaas hoor ik tot een andere groep).

Ik zal ze komend weekend netjes (zoals het hoort) wegwerken.
 

yazzsmeing

Nieuw lid
Hoi allemaal,

Gisteren mijn kodiaq ontvangen en vandaag aan de slag met het toevoegen van wat kleinigheden. Toen ik mijn gevarendriehoek wilde plaatsen in de kofferbak zag ik in een hoekje twee losse draadjes (groen en wit met op beide draden en hele dunne metalen draad lossig gewikkeld) welke onder het plastic verstopt zaten (waar de gevarendriekhoek geplaatst wordt.

Beide draden zijn ook netjes afgedopt.

Ik ben heel erg benieuwd waar deze draden voor zijn/ voor welke optie ze zijn.
beetje laat maar heb hetzelfde probleem, kofferbak losgehaald niet gekeken waar de kabels naar toe liepen en nu moet het weer in elkaar, maar nu weet ik niet waar de groene en witte kabels naar toe moeten lopen en waar ze voor dienen. iemand enig idee?
 

dan-720

Actief lid
Ik kan jullie bevestigen dat deze kabels zo gewoon geplaatst zijn van fabriek. In mijn Kodiaq (nov 2017) zijn die ook zo achter het plastiek van de driehoek geplaatst. Maar waarvoor deze zijn, weet ik niet.
 
Bovenaan Onderaan