Losmaken middenconsole Octavia 3

Dag allemaal,

Omdat de randjes van de middenconsole nogal ranzig zijn geworden in het beheer van de vorige eigenaar, wil ik eigenlijk de hele middenconsole/versnellingspook manchet los hebben en netjes schoonmaken.

Het enige filmpje wat ik online vind is in het Russisch en dat is beperkt toch Stolynachya en dasvedanya motherf**cker

Is er iemand die me verder kan helpen of een link naar een filmpje of how to heeft?
Ik heb het rubber matje er al uit, maar dannnn.... Meerdere openingen waar waarschijnlijk een klikrandje onder zit.

Voor het beeld, het gaat dus om het "alu" afdekplaatje

1000022774.jpg

Tees

Donateur
Je kan de manchet van de versnellingspook ook vrij makkelijk losmaken en dan heel voorzichtig (en liefst met behulp van een paar dunne interieurspatels oid) rondom loswrikken. Voor zover ik me kan herinneren zitten er geen schroeven ergens.

Oh dat is ook een idee. Heb een keurig setje met allerlei van dat soort "lepels", mss ns mee proberen.

Is er een hoek/zijde die daarvoor het meest geschikt is om te beginnen dat je weet?

Tees

Donateur
Ik zou links of rechts van de pook beginnen, omdat je daar aan beide kanten kan trekken. Dat verkleint het risico op buigen van t plastic en dus breukjes.

1983jeroen

Forumguru
Met beleid gewoon lostrekken.
Je kunt eventueel vrij eenvoudig met een plastic spateltje het paneel met de drukknoppen er uit wippen. Dan heb je meteen wat meer houvast om de rest los te trekken

Bovenaan Onderaan