Los doosje onder rechtervoorstoel? [combi GL]

Ligflits

Senior Member
Hallo, omdat er vandaag iets onder de rechter voorstoel viel, kwam ik daar een los zwart plastic doosje onder de rechtervoorstoel tegen. 't zit met een beetje dubbelzijdig tape op de vloerbedekking geplakt en er gaat een kabeltje(?) in een geribbeld pijpje naartoe, die met een connector op het doosje zit.

Weet iemand waar dit doosje voor dient?
 

Ligflits

Senior Member
Ik ben me er niet van bewust dat ik een carkit heb...
Ik heb hem in iedergeval niet besteld.
Er zit een VW sticker op, maar geen teksten waar ik de functie uit kon halen.
 

Bakkertje

Forumguru
Als er een sticker opzit staat er waarschijnlijk ook een onderdeelnummer op, daarmee kun je op Internet ongetwijfeld vinden wat het is.
 

Ligflits

Senior Member
Er staat "VW VAG" op en "3AA 919 041 A" op
Dat nummer lever me iets met "voltage" op.
Er staat ook "DCDC-Wandler" op, dus zal wel iets van een spanningsregelaar zijn?
Wel raar dat ze zoiets gewoon met wat tape op de vloer plakken onder je stoel. 't is een doosje van zo'n 10x10x3cm
 

Roco

Lid
vertaald betekent dit dat het een gelijkstroom omvormer is, dus bijv van 12 v acuspanning naar 5 volt. Als ie zo duur is, volgens bovenstaand, dan moet ie ook nog wel wat aan Amps kunnen leveren. en dan denk ik aan max 2 ampere. Zou dus de voeding kunnen zijn van een unit voor een mobiel, want die vragen 5 volt. Of een TomTom.
Maarja......dan moet je wel de uitgaande spanning eerst meten.
 

Ligflits

Senior Member
Zij-airbag heb ik ook niet besteld.

Het kabeltje gaat de vloer in en op dezelfde plek komt ook een kabeltje uit de vloer naar de stoel. (sensor om te kijken of er iemand op de stoel zit, of de passagiers airbag bij een crash ook moet ploffen of niet???)
 

Monteurtje

Forumguru
Onder de rechter voorstoel van een Fabia Greenline zit het regelapperaat voor de spannings stabilisatie. Die zorgt ervoor dat je radio, navigatie, telefoon en dat soort dingen actief blijven als het start-stop systeem actief is. Dus als de motor uit is. Als je af fabriek carkit hebt, dan zit die daar weer onder. Bij de Octavia zit dit volgens mij onder de linker voorstoel. En zit rechts de carkit.
 

Ligflits

Senior Member
Dank u.
Ik kwam er vandaag wel achter dat mijn klok helemaal verkeerd stond, kan wellicht te maken hebben met het feit dat ik gisteravond de stekker uit het doosje had getrokken om de nummers te kunnen lezen...

Binnenkort maar eens kijken of ik hem onder de bekleding weg kan werken, want er zit ter plaatse een groot gat in de vloerbedekking.
Ik blijf het wel raar vinden dat ze dat met een stukje dubbelzijdig tape van 2x2cm op de vloer vast plakken. net alsof het er niet hoort.:confused:
 
Bovenaan Onderaan