Loopt accu leeg als achterklep open staat?

rogierl

Senior Member
Simpele vraag: ik heb een 2020 Karoq. Nu wil ik tijdens het kamperen de achterklep de hele dag open laten staan. Loopt hierdoor de accu leeg? Ik kan dat “simply clever” lampje eruit halen. Dan brandt er verder niets. Mis ik dan nog iets qua stroomverbruik?
 

Canon-Eye

Forumguru
Waarschijnlijk gaat dat lampje (net als andere binnenverlichting) vanzelf uit na ca. 30 minuten. Zo werkt(e) het in elk geval wel bij mijn voorgaande Skoda's en huidige Leon. Ik zit nog wel eens in de auto te lezen terwijl mijn vrouw winkels afstruint en dan moet ik na een half uur opnieuw het licht en/of de radio inschakelen.
Kwestie van gewoon proberen en in de gaten houden.
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Temperatuur... deed ik vroeger ook als de auto naast de tent stond. Niet wijd open, maar op een kier met een plankje ertussen, en ook wat ramen op een kier voor de doorstroming.
 

Lowietje72

Senior Member
@rogierl Aha, dan snap ik het inderdaad. Dan heb je natuurlijk al je spullen in de kofferbak liggen.
En een stripje rubber tussen je sluiting? Zo kan de klep niet in het slot maar drukt de klep wel het contact van de verlichting in (denk ik).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Antera

Donateur
In principe kan de klep open blijven en schakelt de auto na een bepaalde tijd zelfs de interrieur verlichting uit. Stroom zal er dan nauwelijks gaan lopen
 
Bovenaan Onderaan