Loix en Neuville starten donderdag in Rally Corsica

Hetzer

Forumguru
Donderdag komen met Freddy Loix en Thierry Neuville twee Belgen aan de start van de Rally van Corsica, de derde manche van het IRC-kampioenschap. De rally is aan zijn 54ste uitgave toe en is één van de moeilijkste rally's ter wereld.

zxlafn.jpg

"Het is een schitterende rally met een veeleisend parcours en een intens wedstrijdverloop", weet Loix. "Het asfalt verandert vaak van grip. Soms laat het de banden snel slijten, dan is het weer bedekt met kiezel. Voor ik aan de verkenningen begon, kon ik mijn Skoda gedurende anderhalve dag aan de tand voelen op een testbasis die heel representatief was voor het parcours van 2011. We konden er uitstekend werk leveren. Ik ben er klaar voor en kan met een perfect afgestelde wagen starten. Het weer is in deze tijd van het jaar soms grillig, maar dat maakt het alleen maar leuker. Het is aan ons om ons aan de omstandigheden aan te passen en indien mogelijk zo het verschil te maken."

Neuville: "Zonder druk"
"Ik ben van plan om te rijden zoals op de Canarische Eilanden, zonder mezelf enige druk op te leggen en zonder veel na te denken", klinkt het bij Thierry Neuville. "Rijden zoals ik het geleerd heb, onder andere tijdens de laatste testsessie voor Peugeot Sport. Het parcours lag er erg hobbelig bij, maar toch ben ik erin geslaagd om relatief comfortabele afstellingen te vinden. Ik weet wat ik moet doen om aan de finish te staan en veel punten te scoren. Na de Rally Canarias was er alvast één vraagteken uit mijn hoofd verdwenen: ik weet nu dat ik snel kan gaan."

Hanninen afwezig
Grote afwezige op Corsica is titelverdediger en huidig leider in de tussenstand van het IRC-kampioenschap, de Fin Juho Hanninen (Skoda Fabia S2000). Met Bryan Bouffier (Peugeot 207 S2000) en Freddy Loix (Skoda Fabia S2000) staan de tweede en derde van het kampioenschap wel aan de start. De wedstrijd begint donderdag met een klassementsrit tussen Le Fangu en Notre-Dame de la Serra, een 27,53 km lange rit langs de kust die twee keer wordt gereden. (belga/lpb)

Bovenaan Onderaan