Logo Crystal black of Magic Black

Casper0521

Nieuw lid
Hi allemaal,

Ik heb een Karoq in Crystal black in bestelling staan en vroeg me af in welke kleur de details en de badges zijn en wat mooi is om te bestellen voor een badge op de motorkap.

Klopt het dat de logo's achter, de spiegelkappen en de gril voor allemaal in Magic black gespoten zijn? Of worden die op een auto met Crystal black lak ook in Crystal black gespoten (lijkt me van niet eigenlijk)
Om het uniform te houden daarmee zou het logo voor in Magic black het mooiste zijn.
Maar ik hoor ook meningen dat het logo voor beter in Crystal black gespoten kan worden.

Iemand voorbeelden/suggesties?
 

Casper0521

Nieuw lid
Hi Harry,

Bedankt voor je reactie.

Volgens mij zijn de logo's helemaal niet zwart?
Wat bedoel je precies?
Bij de Sportline zijn de badges achterop (Skoda uitgeschreven) standaard vanuit de fabriek al zwart.
Ook de gril voor en de spiegelkappen zwart, zoals ook op jou foto te zien.

Het enige logo wat inderdaad niet zwart is, dat is het logo voorop, vandaar dat ik die wil laten vervangen door en geheel zwart logo.
De dealer gaf echter aan dat een 'standaard' (Magic black) zwart logo net te veel zou afwijken van de lak kleur die ik gekozen heb, wat Crystal black is.
Echter ben ik benieuwd of dat dus zoveel zal uitmaken, aangezien alle andere 'details' zoals dus de gril enzo ook al in 'standaard' zwart zijn. Zou het dan mooi zijn om een 'standaard' zwart logo voorop te monteren, wat dan wel matched met de gril endergelijke. Of zou ik een logo in Crystal black moeten laten spuiten zodat het dezelfde kleur als het zwart van de auto is.
Snap je wat ik bedoel? :sterretjes:

Misschien een onbenullig detail hoor.. maar je moet je ergens zorgen over kunnen maken nu we zoveel thuis moeten zitten he.... :deuk:
 

064harry

Forumguru
Ik snap wat je bedoeld. Maar volgens mij zijn de details die jij bedoeld mat zwart.
De dakdragers en raamomlijstingen volgens mij wel. De grill daar ben ik niet zeker van.

Bij mij is alles pianolak zwart omdat het gewrapt is.

Iemand met een sportline die kan helpen?
 

Maestro123

Nieuw lid
Hi.

Ik heb em binnen dus ik kan wellicht wat inzicht geven. Heb dus de chrystal black metallic kleur met zwart logo erop en de standaard zwarte accenten. Je ziet dus wel verschil in kleur t.o.v. de chrystal black kleur, de accenten zijn wat "matter" . Voor mij prima zo. Daarnaast heb ik de achterste ruiten wat extra laten tinten, daardoor vind ik het geheel nog wat mooier geworden. 20210307_205511.jpg 20210227_214155.jpg 20210227_214029.jpg 20210227_214508.jpg nten. 20210307_205511.jpg
 

Maestro123

Nieuw lid
Het logo heb ik niet specifiek gekozen in een bepaald soort zwart, die keuze had ik niet zover ik weet
 

Casper0521

Nieuw lid
Hartelijk dank voor de foto's!! Dat is exact wat ik nodig had!! :D

Bij de foto in de zon is inderdaad het verschil te zien tussen de kleur van het logo en de lak. Maar het is wel hetzelfde inderdaad zoals de grill, dus dat is tof.
Heel fijn om even verhelderende foto's te zien om een keuze te kunnen maken.

Hoeveel % tint heb je gekozen, en waar heb je dat laten uitvoeren? Direct bij de dealer?

Wat een prachtige wagen he.. Kan niet wachten tot ie er is :D

Heel veel plezier ermee Maestro! :D
 

Maestro123

Nieuw lid
Hi.

Het logo als accessoire erbij genomen.

Tinten: Ik heb de de auto 20% laten tinten. Let wel: dit is 20% over het privacy glas heen. Toen ik initieel 10% vroeg, adviseerden ze me dit niet te doen omdat de ramen al donkerder zijn en het dan echt echt donker zou worden.

Keuze voor 20% is dus prima uiteindelijk. Ramen zijn een stuk donkerder. Heb er al in gereden in de regen in t donker en het zicht was nog prima naar buiten.
 

nakharry

Forumguru
Mijn Karoq is ook Crystal Black Metalic.. gewoon een prachtige kleur. Zwart in de schaduw en donker metalic blauw in de zon. De spiegels zijn bij alle Sportline Business uitvoeringen Black Magic (Mica) en volgens mij de logo achter en grill ook (alhoewel ik die laatste 2 niet met zekerheid durf te zeggen).

Ik zou het logo voor persoonlijk ook gewoon in Black Magic doen i.p.v. Crystal Black, maar dat is mijn persoonlijke smaak.

Bij SuperSkoda waar menigeen het logo besteld heet het Monte Carlo Black trouwens...om het nog verwarrender te maken..


http://www.kopacek.com/Skoda/KAROQ/Karoq-original-Skoda-MONTE-CARLO-black-emblem-FRONT


Hoop dat je wat aan deze informatie hebt.
 

nakharry

Forumguru
Ik zie net op de website van Skoda trouwens dat de Sportline Business niet meer te bestellen is is Crystal Black Metalic ??:pieker:
 

Casper0521

Nieuw lid
Dankje voor de reactie! Ik denk inderdaad ook dat de zwarte kleur zoals de andere logo's en details het mooist gaat zijn. Fijn om even foto's en meningen te horen van anderen :)

Dat Crystal Black van de website is viel mij ook op ja een tijdje terug al eruit. Volgens mij zelfs bij alle modellen nu.
Zoveel bestellingen.. De verf is op.... :laugh:

Mijne staat sinds begin januari in bestelling. Begin mei aflevering.. Nog even geduld
 

nakharry

Forumguru
Nee ik wacht nog ff op een mooie hete zomerdag... dan heb ik m er zo af denk ik..

Ben eerst even aan het zoeken naar een vervangende 19 Inch VEGA velg op Skoda-parts.com.. maar vraag mij af of dit een betrouwbare side is? :D
 

nakharry

Forumguru
Schade , maar eigenlijk de eerste dag al.. Bandjes zijn zo laag dat je er eigenlijk ook niet onderuit komt..

Maar als ik naar de prijs van een nieuwe velg kijk in Tsjechie is dat goedkoper dan hier laten herstellen..
 
Bovenaan Onderaan