Log 1.9tdi met JD tuning

Hallo Allemaal,

Ik heb laatst een log gemaakt van mijn Octavia II (1.9TDI BXE met JD tuning)
nou heb ik het gevoel dat de turbodruk vrij ver doorschiet en daar blijft.. Zou iemand hier eens een blik op willen werpen? Dan kan ik eventueel bepalen wat het slimst is om eraan te doen.

Alvast bedankt!

Bijlagen

• log19tdi.jpg
    log19tdi.jpg
    256,3 KB · Weergaven: 88

Joske

Forumguru
ik zie: vanaf 2500tpm wordt er (maximale??) turbodruk geleverd tot 4000tpm. Maar of dit abnormaal is?

Heb je ook gelogd toen de tuning net gebeurd was?

en idd zoals @Import Yeti al aangeeft, even JD contacteren? :)

of via @Race Eend

muurman

Senior Member
Naar kijken laten en voorzichtig met gaspedaal. want als je zo doorgaat wellicht einde turbo

Hoeveel turbodruk heb je dan maximaal . Sorry kan het ff niet opmaken uit dat staatje . Ik draai 1.5 bar naar het schijnt ook te veel ..
Edit : ziet ik 2.2 bar ??

2,58 bar is de max. twee weken geleden is de distr riem vv. de torsion value staat op 0,0 in vcds. maar dat zou er niets mee te maken moeten hebben denk ik?

Cordoba

Forumguru
Ik zie wel dat je turbodruk zo te zien zo'n 0,3 bar doorschiet over de gewenste waarde. Het lijkt me dat er iets niet goed gaat met de turbodrukregeling. Zoals al door anderen ook gezegd: contact opnemen met JD, en dan waarschijnlijk naar een deskundige garage. (in dergelijke gevallen is dat vaak níet de dealer)

Joske

Forumguru
ik ging er van uit dat de gebruikte grootheden correct waren... maar dat zou dan niet het geval zijn?

dan moest er in de tabel mbara gestaan hebben ipv mbar

ma soit, niet belangrijk, gewoon JD contacteren ;)

ertromp

Forumguru
Nee die sensor meet ook die atmosferische druk mee.
Staat zelfs uitgebreidt in de Ross Tech VCDS handleiding beschreven als je turbo druk wilt loggen. Echt super goed opgemerkt van @Schippersss want anders ga je verkeerde conclusies er aan verbinden

muurman

Senior Member
dat obd tooltje geeft dan de boost weer. Bij torque kun je als ik me niet vergis beide weergeven.

Bovenaan Onderaan