Links achterraam valt naar beneden .

aiva tco adoks

Forumguru
Na enig tijd afwezig te zijn op het forum door omstandigheden...

Mijn O2 stond in de brandende zon op het werk.Ik wou even met de sleutel de ramen laten zakken om de warmste lucht uit de auto te laten ontsnappen.
Na een half uur weer weg te gaan,en de airco aan wou ik de ramen sluiten..3 van de ramen gingen dicht linksachter bleef hangen.Knop naar beneden gedrukt en raam blijft hangen??!!!

Even later viel het raam naar beneden?? Als de raam op laag staat kun je het raam omhoogtillen.
Help wat is er kapot en is dit zelf te maken/op te lossen

Jasper02

Banned
Jeetje wat vervelend.. Ik heb het ook eens met mijn audi gehad.... Weet niet of het op dezelfde manier in elkaar zit maar het principe zal hetzelfde zijn... Het kan goede dat het raam is losgeschoten van de houdertjes.. deurpaneel eraf en dan word het snel duidelijk.. Even in de gelijders leggen en dan moet het weer werke . Kan echter ook wat anders zijn, maar dat zal je zien wanneer het paneel er even af is.

MacManiac78

Forumguru
Raamklemmetje is kapot. Het raam is waarschijnlijk verkleeft geweest. Door het raam naar beneden te willen laten rollen is het kunststof klemmetje gebroken.
Niet door de dealer laten doen, die rekent meteen een heel nieuw raammechaniek. Raamklemmetje op eBay zoeken. Deurpaneel verwijderen. Raam omhoog duwen, met wat tape vastzetten. Klemmetje monteren en KLAAR!
Trek niet het gehele folie aan gort, anders is je portier lek.
Ik kan het op eBay zo snel niet vinden, maar ze zijn daar te koop, kosten een paar eurie.

Om ze voorkomen dat ramen blijven plakken even wat teflonspray in de VERTICALE gelijders spuiten. NIET de horizontale, anders heb je vette ramen die je nouwelijks meer schoon krijgt.

aiva tco adoks

Forumguru
Bedankt voor de snelle reactie's
Kan wel kloppen dat het raam vast zat

Hoe kan je het paneel loshalen??Zit het vast met popnagels
En hoe zien de klemmen eruit?? Weet ik even hoe ik moet zoeken

MacManiac78

Forumguru
Ik weet niet precies hoe je het loshalen moet, dat is per auto verschillend, zit niet vast met popnagels, maar met clips. Eerst de handgreep los, van onder de greep kan je bij de schroefjes, dan langs het paneel zoeken naar schroefjes, die loshalen en dan het paneel loswrikken. Oudere klemmen zijn van plastic, nieuwere zijn van metaal. Metalen zijn moeilijk te krijgen.

Hoe is je engels?
http://www.lifford-cooke.com/cars stuff/OctaviaMk1 windowfix howto.pdf

aiva tco adoks

Forumguru
top mijn engels is ok maar met wat plaatjes kom je al een heel eind. Als ik de tijd heb zal ik er een nl versie van maken met foto's

Cordoba

Forumguru
Inderdaad waarschijnlijk een kapot raamklemmetje, of gewoon losgeschoten uit de raamklem, je hebt geluk dat het met droog weer en redelijke temperaturen is gebeurt. Het is mij ooit gebeurd dat de schroeven van de raamklem niet vast genoeg zaten, en ik wilde het raam iets laten zakken bij 5-10 graden vorst. Helaas trok de motor de klem naar beneden zonder de vastgevroren ruit, wat ik een kwartier later merkte toen ik stond te wachten tot de weg vrij was en ik verder kon: ineens zakte het portierraam scheef weg. Het was losgedooid van de rubbers, en schoot ineens een stuk naar beneden. Ik kon 'm nog net pakken voor ie in de deur verdween, vervolgens schuin gezet, zodat ie niet verder kon zakken en op het werk met ductape vastgezet, zodat het weer dicht was. Later deur open gemaakt en alles weer netjes gemonteerd en vastgezet.

Raamklem, is gewoon een soort u-tje dat onder je raam zit en met een schroef zit het raam daarin vast geklemd. Het u-tje wordt door het raammechanisme op en neer bewogen.

Rallye

Forumguru
Overigens is het vastzetten in die klemmetjes ook voor professionals moeilijk: met de nieuwe ruit rechtsvoor die ik vorig jaar na een inbraak nodig had, moest ik twee maal terug naar de Carglass. De eerste keer was hij losgeschoten; de tweede keer maakte hij bij het openeneen raar geluid.

MacManiac78

Forumguru
Dit komt vaak doordat bedrijven als CarGlass geen originele ruiten zetten. De imitatieruiten zijn vaak anders van kleur en soms anders van vorm.

Rallye

Forumguru
Dat heb ik niet gezien. Mij lijkt het meer om het (gebrek aan) vakmanschap van de betreffende medewerker(s), dan wel de moeilijkheidsgraad van de taak, het ophangen in clips, te gaan.

Ron_2

Senior Member
Dat heb ik niet gezien. Mij lijkt het meer om het (gebrek aan) vakmanschap van de betreffende medewerker(s), dan wel de moeilijkheidsgraad van de taak, het ophangen in clips, te gaan.

Waar Carglass het beste in is, is het maken van ongelooflijk irritante reclamespotjes.
Bij mij hebben ze het tegenovergestelde bereikt van wat ze er mee hadden willen bereiken, dit bedrijf mijd ik als de ......

Rallye

Forumguru
Ik kan het niet meer checken, maar volgens mij hadden de oude dat ook niet. Wel hadden alle ruiten (ook die van de Carglass) de naam van één van de grote glasfabrikanten. Zal het eens bij de nieuwe bekijken.

Bovenaan Onderaan