Linker deur achter gaat niet dicht en raam werkt niet meer

Delions

Nieuw lid
Mijn linker achter deur gaat niet meer op slot met de AB. Ook gaat het raam niet meer open.

Wat kan dit zijn?

Normaal kan ik ook alle ramen open en dicht doen met de AB. Ook dit gaat niet meer.

Jaco
 

EdK

Forumguru
Zou eens de rubber hoes die de bedrading vanuit wagen naar deur beschermd open halen om te kijken of je geen draadbreuk(en) hierin hebt ?
 

Arjen Bavel

Actief lid
Ik heb hetzelfde probleem. Bij de garage werd gezien dat er een storing in het deurslot zat (vervanging heeft niet geholpen), maar uit andere topics hier op het forum heb ik ook kunnen halen dat het in het deurslot van de bestuurdersdeur kan zitten (slechte bedrading). Dat laatste moet ik nog laten uitzoeken.
 

Delions

Nieuw lid
Kan iemand mij vertellen hoe de stekker los te krijgen?
 

Bijlagen

  • 20240213_163600.jpg
    20240213_163600.jpg
    963,8 KB · Weergaven: 21

Delions

Nieuw lid
Ik heb hetzelfde probleem. Bij de garage werd gezien dat er een storing in het deurslot zat (vervanging heeft niet geholpen), maar uit andere topics hier op het forum heb ik ook kunnen halen dat het in het deurslot van de bestuurdersdeur kan zitten (slechte bedrading). Dat laatste moet ik nog laten uitzoeken.
Ok dus niet in de deur van de achterbank waar de deur niet van op slot gaat en het raam niets meer doet?
 

Arjen Bavel

Actief lid
Inderdaad, blijkbaar wordt vanuit de bestuurdersdeur alles aangestuurd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Delions

Nieuw lid
Heb de voorste en achterste gecheckt. Voor zijn een paar draden kapot. Nu uitzoeken hoe ik het paneel kan verwijderen en kabels kan gaan verlengen. Iemand een idee hoe de kabels te verlengen?
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Als je het goed wilt doen kabelset terug halen via de deur en dan de draden netjes inkorten en draadjes tussen solderen. Indien hulp nodig let me now.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Zündapppie

Actief lid
Heb de voorste en achterste gecheckt. Voor zijn een paar draden kapot. Nu uitzoeken hoe ik het paneel kan verwijderen en kabels kan gaan verlengen. Iemand een idee hoe de kabels te verlengen?
In het bestuurdersportier zit een module die alle ramen en sloten aanstuurt. De draadboom kost bij de dealer ongeveer €160,- en vervangen is zelf goed te doen. De stekker van het slot is de lastigste. Je kan ook reparatie setjes kopen. Even op Google zoeken of bij Ali Express.
Heb zelf de complete draadboom vervangen en was op het gemakje een halve dag werk.
 

Delions

Nieuw lid
Problemen zijn verholpen. 3 draden gesoldeerd en alles werkt weer. Morgen nog even tape erom en klaar. Thx allemaal voor jullie hulp.
 
Laatst bewerkt:

andrehj

Forumguru
Problemen zijn verholpen. 3 draden gesoldeerd en alles werkt weer. Morgen nog even tape erom en klaar. Thx allemaal voor jullie hulp.
Let op, als er drie draden stuk waren en je die hebt gerepareerd zal binnenkort:
a. dezelfde draad een een stukje verderop breken of
b. een andere draad breken.

Zodra er een of meerdere draden gebroken zijn is het vervangen van in ieder geval het stuk wat steeds heen en weer buigt de enige echte oplossing. Even de gebroken draden aan elkaar solderen zal maar kort helpen.
 
Bovenaan Onderaan