Limiter naar Cruise control ombouwen

Hoi.

Op dit moment heeft mijn Skoda 3 alleen een limiter en mis de cruise control. Ik hoorde laatst op een VW treffen dat het heel makkelijk om te bouwen is, je heb enkel de combi-schakelaars nodig die de mogelijk heeft om om te schakelen van limiter naar cruise control. Nu is zo een gebruikte schakelaarset makkelijk te krijgen, kosten €60-€70. De vraag is of dit wel zo makkelijk gaat? Het ombouwen is gemakkelijk, maar de vraag is of het daarna ook werkt? Heeft iemand dit al eens gedaan en is het echt zo simpel? Theoretisch zou het kunnen, aangezien er al een snelheidsregelaar voor de snelheid van de limiter in zit. Maar ik weet niet of de software bv ook aanwezig is voor de aansturing. De dealer geeft hier geen antwoord op en kan op internet er niets over vinden.
Dus ik hoop dat een van jullie mij wijzer kan maken.
 

Antera

Donateur
Dit is helaas niet zo simpel. Auto moet activatie codes hebben enz. Dit is niet simpelweg een hendel plaatsen en een vinkje ergens weg zetten :-)
 
Was er ook niet helemaal van overtuigd dat dit zo simpel zou zijn. De schakelaars ombouw stelt niet veel voor. Maat volgens de “geleerden” op dat treffen zou dat dus gewoon moeten werken..
 
Bovenaan Onderaan