"Light assist"

FNaRK

Actief lid
Groot licht assistent moet je altijd inschakelen, en werkt alleen op de 'auto' stand.

ik heb in mijn Settings een vinkje kunnen zetten bij Light Assist, dan ga ik er toch vanuit dat 'ie aan staat. Continue. Totdat ik het vinkje weer uitzet.
Toch ?
 

iichel

Nieuw lid
Bij o.a. VW is het zo dat als je de lichtschakelaar op 'auto' hebt, dat dan HBA werkt.
1x naar achteren drukken: HBA actief, dit icoontje komt dan bij mij op m'n dash:
vauxhall-astra-high-beam-assist-dashboard-light.jpg

2e x naar achter drukken: groot licht aan, blauwe lampje aan
nog een keer naar achteren drukken switcht tussen HBA en groot licht
1x naar voren trekken ('seinen') zet groot licht/HBA uit.
 

iichel

Nieuw lid
Nee dat is op de Polo niet nodig. Enkel de BCM met VCDS correct coderen en dan werkt het zoals boven beschreven.
 

FNaRK

Actief lid
Bron: www.skoda.nl

Light Assist:

Dit systeem schakelt automatisch het grootlicht uit en weer aan.

De multifunctionele camera herkent tegenliggers en auto's voor je in het donker, waarna Light Assist automatisch de lichtbundel naar beneden kantelt.

Light Assist past vanzelf het gebruik van het grootlicht aan. Als het donker genoeg is en je rijdt harder dan 60 km/h, dan schakelt het systeem vanzelf het grootlicht in. Stuit je onderweg op een auto voor je of op een tegenligger, dan worden de koplampen automatisch gedimd. Je wilt anderen niet verblinden.
 

FNaRK

Actief lid
uit de handleiding:
Als het donker genoeg is en je rijdt harder dan 60 km/h, dan schakelt het systeem vanzelf het grootlicht in.

Heb de auto nog niet zo lang en nog niet in de gelegenheid geweest e.e.a te proberen.
Was door de handleiding toch in de veronderstelling dat je de functie aanzet en dat de rest dan automatisch ging
 

Bakkertje

Forumguru
@FNaRK zoals @iichel al aangaf je moet de grootlicht hendel 1x naar achteren drukken, daarmee wordt de grootlicht assistent geactiveerd. Let wel het grootlicht gaat pas aan als het donker is, er geen straatverlichting is, geen tegenliggers zijn, geen auto's voor je rijden en je boven de 60 km/uur rijdt. Het groot licht wordt dan automatisch geactiveerd en gaat weer uit als 1 van de voorwaarden weg valt.

Het is mogelijk om met VCDS de assistent zo te programmeren dat je het naar achteren duwen om te activeren niet hoeft te doen. Hij staat dan gewoon standaard altijd aan. Het symbooltje uit #23 in dit draadje brandt dan ook direct als je de auto op contact zet. En gaat uit als je de lichtschakelaar op aan zet in plaats van auto.
 
Bovenaan Onderaan