Liftdempers motorkap Karoq.

De Stip

Forumguru
Heeft iemand al ervaring met de liftdempers voor de Karoq van Milotec? En eventueel tips voor de montage? Of kun je ook de originele liftdempers van de Kodiaq gebruiken?
 

Bijlagen

  • 5F92DCFB-DCBE-4800-B1D8-C56C2AAE8096.png
    5F92DCFB-DCBE-4800-B1D8-C56C2AAE8096.png
    825,3 KB · Weergaven: 61

EdK

Forumguru
Heb ze van superskoda gehad op me Yeti en nu op de Fabia.
Gewoon makkelijk en geen stang meer in de weg ( beide gevallen niet weggehaald )
Monteren is op zich niet spannend, moet alleen even met fijn schrijfstift de plekken markeren op de motorkap ( binnenzijde ) zodat deze na montage van de beugels die erop komen de boel weer precies zit zoals er voor.
Dan is het handig om een deken oid op de auto te leggen ter hoogte van de paravaan om lak beschadiging tegen te gaan.
Ennnn doe het niet alleen als je de beugels aan motorkap gaat bevestigen maar dus met nog 2 handen erbij (incl pratend lichaam) Je komt namelijk net op dat punt namelijk die handen te kort met gevolg dat je in ergste geval schade aan motorkap of paravaan hebt
En na montage eerst voorzichtig de motorkap naar beneden om te kijken of alles in één keer goe d sluit en niet bv de kap schuin zit en sluit op je zijschild ...

Maw het is een simpel klusje, maar wel even paar dingetjes goed in gaten houden...
 

LdN

Forumguru
Ik heb al sinds ruim anderhalf jaar een ali express setje op m'n Karoq. past prima zat er in een klein half uurtje op en werkt nog steeds naar tevredenheid.
Vraag me niet naar de link, was destijds een cadeautje van zoonlief.
 

De Stip

Forumguru
Ik heb zojuist een setje bij Ali besteld. Zag er netjes uit. Tevens een paar afdek kapjes voor de deurscharnieren en een voor de accu besteld. Die zag ik op het forum regelmatig voorbij komen en kosten geen drol.
 

De Stip

Forumguru
De gasveren zoals bij Ali besteld kwamen in een merkwaardig pakketje binnen. Verpakt in folie met bolletjesplastic. Helaas zit er geen montage instructie bij en is het qua bevestigingsmateriaal volgens mij niet compleet :( Wellicht heeft iemand nog een instructie liggen? En kan me tevens vertellen welk materiaal ik mis, plus waar ik dat eventueel kan kopen?

IMG_0027.jpg
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Zou je verlies slikken en het nu gewoon bij superskoda bestellen
Met dit ga je het echt niet werkend krijgen
Losse beugels zijn bij superskoda al stuk steviger uitziend.
 

Joti

Senior Member
Gewoon contact zoeken met de verkoper op Aliexpress en aangeven dat je niet alles geleverd hebt gekregen. Zou er op zijn minst melding van maken, ik heb tot nog toe alleen goede ervaringen dat dit soort dingen netjes worden opgelost.

Het ziet er wel erg El Cheapo uit.
 

De Stip

Forumguru
Ik ben al aan het chatten met de verkoper in de Ali app. Ze reageren tot nu toe keurig, dus ben benieuwd.
 
Bovenaan Onderaan